Grote zorgen voor dochter 6,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door namida, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Hoi,

Ik maak me grote zorgen om mijn oudste dochter van 6,5 jaar.
    Zij is de oudste in ons gezin met nog een zusje van net 4 en een broertje van 2,5. Ik ben 5,5 maand zwanger.

In het gedrag blijft zij heel kinderlijk. Nu vind ik dat een kind kind moet zijn in het spelen. Maar de rest van de klas zie je vooruit gaat, maar zij wil maal een ding en dat is spelen.
    Zij is vorig jaar ook in groep 2 blijven zitten. Maar zij vond het alleen maar leuk, omdat zij kon spelen. Wil niet leren..woordjes enz.
    Zij klampt zich ook helemaal vast aan papa. Ik ben zelf wat strenger in de opvoeding met regels, maar man is daar wat makkelijker in.
    Concentreren is moeilijk voor haar, snel afgeleid.

Wat moet ik hiermee. Ga van de week sowieso met de juf praten hierover. Ze is nu de oudste van de klas, maar ddan moet je lijkt mij wel duidelijk verschil zien. Zij is overigens een jonge leerling(sept.)

Bedankt voor het lezen en meedenken.
    Een overbezorgde moeder!

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het inderdaad met school bespreken, goed afstemmen hoe zij haar zien en wat ze zelf willen doen.

Is zij alleen op school 'jong' of ook thuis? Heeft ze eigen taakjes, hoe is haar drang naar dingen zelfstandig doen? Is ze over het algemeen leergierig?
    Als je verschillen ziet tussen gedrag op school en thuis, is het misschien verstandig dat het aanpak op school wijzigt.

Hoe gaan jullie met haar om?
    Sommige oudste kinderen blijven zich gedragen als klein om zo hun portie aandacht te blijven krijgen. Anderen doen dat juist door mee te willen helpen.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Wat vertelde juf vorig jaar.

Er kunnen veel dingen zijn. Een kind van zes moet idd kind kunnen zijn.

Ik ben geen expert maar ook mijn zoon heeft nooit grote behoefde gehad om te leren lezen en of schrijven dat is zeer moeizaam gegaan.

Hij is naar het speciaal onderwijs gegaan. En nog later bleek hij dyslectie te hebben.

Goed dat je naar de juf gaat.

Deel Deze Pagina