Dutjes baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fee90, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Dames, ik geef BV op verzoek met de poging tot het ritme wakker-voeden-spelen-naar bed. Korte versie vraag: Welke dutjestijden hebben jullie overdag?

Mijn zoon had enorme last van krampen en werd hij steeds wakker enige wat hielp is de draagdoek. Helemaal fijn, maar daardoor slaapt hij slecht als de oppas niet naar buiten kan ( in kw valt hij na 20 min jengelen in slaap). In bed leggen bij moeheidssignalen houdt hij eindeloos vol, zonder dat hij in slaap valt. Bij haar in de draagzak slapen lukt ook niet.

De krampen zijn nu minder aan het worden, en het zou fijn zijn als de oppas hem gewoon in bedje kan leggen. Ik ben er nu achter dat laten jengelen niet helpt, gaat over in echt huilen( geen krijsen) en brengt hem niet in slaap. Dus niet een kindje wat dat nodig heeft. Nu heb ik hem op zijn buik gelegd en in slaap gesust met pink in zijn mond en hij slaapt warempel al drie kwartier in zijn eigen bed!!

Maar dan nu het volgende probleem, vanaf het begin is hij lang wakker overdag, langer dan de boeken aangeven. Ik lees ook veel tegenstrijdige tijden in de boeken. Hij gaf slecht moeheidssignalen aan. Nu doet hij dat gelukkig wel, maar hoeveel dutjes en op welke tijd laten jullie je baby van 3 maanden slapen? Of gewoon elke keer bij signaal naar bed proberen te brengen? Breken jullie de slaapjes na 2 uur af zoals in het boek baby in een droomritme staat?

s'nachts gaat hier goed, slaapt van 8-3 en van 3-6/7 uur.

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik gaf toen ook bv.. Hier was op 3 mnd nog geen sprake van dutjes eigenlijk.. Ze sliep bij mij of in de draagmand als ze moe was.. Ze kon toen nog niet zolang wakker blijven..
    Moeheidssignalen gaf ze toen nog niet.. Dat was hier pas vanaf 6 maanden (Ogen wrijven, jengelig worden,...)

Pas vanaf 6 maanden gingen de dutjes hier goed.. Toen was het ook echt wakker - voeden - spelen - slapen.. Voordien was het wakker - spelen - voeden - slapen.. (Maar dat 1ste is veel beter vind ik).
    Met die wakkertijden in de boeken zou ik niet teveel rekening houden, elk kindje is anders :)

Hoe bedoel je slaapjes afbreken, ze wakker maken na 2u? Dat heb ik nooit gedaan! Ik laat haar gewoon lekker slapen, dat hebben ze nodig.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hier ook BV. Dutjes gaan niet op vaste tijdstippen, wel volgens een soort schema. Het is wakker -luier - voeden - spelen/boekjes kijken/wandelen - eventueel weer voeden - slapen. Na maximaal 1,5 uur wakker leg ik hem weer te slapen. Als hij eerder vermoeidheidssignalen geeft leg ik hem eerder neer. En dan altijd op dezelfde plek en op dezelfde manier. In de box, hoofd in de richting van de bank, op zijn buik, speentje in zijn mond en muziekje aan. Dat is hij nu gaan herkennen als tijd om te gaan slapen. Soms moet ik nog wel een paar keer speen terugstoppen, muziekje opnieuw aanzetten en sussen. En als hij echt gaat huilen til ik hem op en troost ik hem tot hij kalmer is en probeer ik het opnieuw. En dan valt hij dus in slaap. Het heeft even geduurd voor dit werkte want hij moest natuurlijk eerst dit ritme leren kennen en deze manier van in de box leggen leren herkennen als slaaptijd. Maar nu hij dat weet gaat het heel makkelijk.

Wakker maken doe ik nooit tenzij ik dringend van huis moet. Vaak slaapt hij 2-3 uur met wel eens een uitschieter naar 3,5 uur. Wat ik wel doe is wanneer hij na 3 kwartier wakker wordt (één slaapcyclus) afwachten of hij weer terug in slaap valt, eventueel speentje even terugstoppen en muziekje opnieuw aan. Dus niet meteen eruit halen. Vrijwel altijd valt hij dan terug in slaap en doet er nog een slaapcyclus achteraan. Als hij na 1,5 uur wakker word haal ik hem wel meteen eruit (want dan is het ook wel weer tijd voor luier en voeding).

4. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoon was ook veel meer wakker overdag dan in de boeken stond. Tot dat ik hem consequent met een kort ritueeltje te slapen in bed legde. Toen sliep hij ineens veel meer!

Hij slaapt nu van 9 tot 6 's nachts.
    Om 6 uur neem ik hem mee naar bed en slaapt hij na zijn voeding bij mij tot 8 uur (op mijn vrije dagen)
    Even een half uurtje spelen, bij de eerste gaap weer slapen.
    Om half 10/10 uur krijgt hij weer de fles, dan nog even spelen en half 11 weer slapen.
    Dan rond half 1 wakker en spelen tot hij de fles krijgt om half 2.
    Rond 2 uur weer slapen, rond half 4 wakker en om 5 uur de fles.
    Half 6 slapen en van 7 tot half 9 wakker. (Meneer wil graag bij de gezelligheid zijn ;)) Tijdens de laatste fles valt hij in slaap.

Deel Deze Pagina