Hallo allemaal, Weten jullie toevallig of je warmte zalf zoals midalgan, tantum e.d. mag gebruiken tijdens je zwangerschap? Ik heb veel last van mijn nek en schouders en daardoor veel hoofdpijn en duizelig. Heb de zalf in huis maar nu zei iemand dat je dit niet mag gebruiken... Alvast bedankt!
nee mag niet geloof dat er sommige merken wel mogen sommige niet en sommige niet te grote vlakken ik doe t maar gewoon niet.... een warmtelamp (infrarood) mag wel een kruik ook of lekker warme douche of bad en als je zo pijn hebt, kan een middagje/avondje zwemmen ook zeker geen kwaad
Ik heb het wel 1x gedaan want ik had toen een stijve nek. Later las ik dat het niet zo goed is. Misschien iets homeopathisch? Spiroflor of iets in die richting?
Ik ben naar de apotheek gegaan om iets uit te zoeken wat wel mag bij de zwangerschap. Gewoon daar even informeren dus.
Ik heb toen eens aan de vk gevraagd of ik dat het mocht gebruiken... zei vertelde me dat ik warmte zalf mocht gebruiken waar géén ibuprohen in zit. Had advil en tantum liggen Nu weet ik even niet meer welke van de 2 ik nou uiteindelijk had gebruikt.. dacht tantum ...als je geen bijsluiter meer hebt, beste even na vragen! suc6
Dank jullie wel voor de reacties... Zal het voor de zekerheid maar navragen welke wel mag... Ik heb inderdaad ook tantum liggen maar ga het toch maar navragen... Nogmaals bedankt!
even een bijsluiter gezocht voor je: tantum: Zwangerschap en borstvoeding Tantum kan kortdurend op kleine huidoppervlakken worden toegepast in het eerste en tweede trimester van de zwangerschap. Langdurig gebruik, toepassing op grote huidoppervlakken of gebruik in het derde trimester van de zwangerschap dient uitsluitend na overleg met uw arts plaats te vinden. 1 Tantum kan tijdens de periode van borstvoeding worden gebruikt, mits het gebruik kortdurend is en het middel op kleine huidoppervlakken wordt toegepast. In geval van langdurig gebruik, of bij toepassing op grote huidoppervlakken, wordt het geven van borstvoeding ontraden. Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel gebruikt. advil zit ook ibuprofen in, mag ook niet midalgan beschrijft de bijsluiter ook liever niet Spiroflor kan voor zover bekend zonder gevaar gebruikt worden tijdens zwangerschap deze bevat ook geen ibuprofen... evt even navragen bij de vk maar denk dat dat toch de enige is die kan ....