Pijn litteken eerdere keizersneden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Warboel, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik had een vraagje en ik hoop dat één van jullie weet wat dit kan zijn en bovenal: of het kwaad kan.

Ik ben bij zowel mijn eerste, als tweede zwangerschap bevallen d.m.v. een keizersnede.

Nu ben ik inmiddels bijna 17 weken zwanger van ons derde kindje en ik heb last van steken links onderin, ter hoogte van mijn eerdere litteken(s).
    Ze komen onregelmatig, meestal bij beweging en het gevoel trekt dan ook door naar mijn lies en een stukje van mijn bovenbeen.

Nu ben ik waarschijnlijk door mijn hormonen even wat minder realistisch, maar ik ben stiekem toch wat bang dat het litteken kan scheuren tijdens de zwangerschap? Hoewel ik al eerder gehoord heb dat dit vrijwel onmogelijk is.

Op de pijnlijke plek voel ik ook een hard stuk (litteken) weefsel? Het is in ieder geval lekker hobbelig en bobbelig gebleven zo rond mijn schaambeen.

Wellicht dat het pijn doet omdat de rek ook er weer in gaat? Al gok ik dat mijn litteken inwendig al hoger moet zitten.
    Ik ben benieuwd wie dit herkend?

2. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb ook last van t litteken... Vocht boven t litteken en gevoelige huid... Ik kreeg als advies masseren met olie.. Dus dan doen we dan maar... Gyn heeft met ech gekeken of er inwendig iets geks was. Maar nee dus.. Dat kan je wel vragen of hij/zij kan kijken met de echo. Vond het wel geruststellend in ieder geval

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik heb gisteren een echo gehad, nu is er niet specifiek naar gekeken. Maar er was niets zorgwekkends te zien denk ik? Niets gehoord in ieder geval, haha.

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Gelukkig! Als er iets raars was hadden ze dat vast wel gezien. Tis gewoon echt vervelend dat litteken helaas haha ik smeer t maar gewoon in met litteken zalf meer kon ik niet doen blijkbaar

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja nou inderdaad!
    Kan me niet herinneren dat ik het zo voelde de vorige zwangerschap, maar nu dus des te meer. :)
    Ik ga denk ik ook maar smeren, met regenachtig weer voel ik het litteken sowieso meer, dus misschien dat het een verband heeft met elkaar?

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had in het allereerste begin van mijn tweede zwangerschap een wat trekkend, zeurend gevoel op de plek van het litteken. Dat is vrij snel weggetrokken en ik heb er later geen last meer van gehad.
    Volgens mij kan het litteken tijdens de zwangerschap niet scheuren, omdat het oprekken heel geleidelijk gebeurt. Het enige moment waarop dat gevaar bestaat is de bevalling. Daarom heb je dan ook een medische indicatie voor de bevalling. Mocht het dan gebeuren, dan kunnen ze meteen ingrijpen. Volgens mij is dat risico iets van 0,5%. Ik heb uiteindelijk bij de tweede een geplande keizersnee gehad, maar dat was vanwege een andere reden (laagliggende placenta).

Deel Deze Pagina