Tandenpoetsen

Discussion in 'Verzorging' started by megamuts, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

Mar 24, 2007
    255
    0
    0
    In het begin toen ons manneke tandjes kreeg ging het poetsen best goed, maar nu snoept hij de tandenpasta eraf en poetsen ho maar.
    Maar nu vind hij onze tandenborstel erg leuk (electrisch) Dus denk ik maar dat ik een voor hem ook maar een electrische koop. Wie heeft hier ervaring mee?

2. marissie

marissie Actief lid

Jun 14, 2007
    348
    1
    0
    Nee geen ervaring, maar ben wel erg benieuwd dus lees ff mee. Mike zit namelijk ook vooral aan zijn tandenborstel zuigen om de tandpasta eraf te krijgen :)

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna ook, en wat nog lastiger is, ik mag haar tanden gewoon niet poetsen. :( Ze wil het zelf doen, dan steekt ze de borstel in haar mond en 'bijt' ze erop.
    Ik laat het voorlopig maar zo...

4. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Hier werkt het erg goed als ik Dylan op de commode leg en zelf aan de zijkant achter zijn hoofd ga staan. Hij moet dan omhoog kijken en z'n mond gaat dan automatisch al open :D
    En verder toch proberen om het leuk te maken, door bijvoorbeeld een liedje te zingen.

5. megamuts

megamuts Actief lid

Mar 24, 2007
    255
    0
    0
    Ik heb opzet borsteltjes van oral b met mickey mousen erop gehaald die passen op onze tandenborstel. Ze zijn eigenlijk vanaf 3 jaar maar ik poets er voorzichtig mee. Maar het ging perfect hij wilde zelfs niet dat ik stopte met poetsen. Het is nieuw en alles wat nieuw is is leuk.....

6. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ga even meelezen hier. Rosalie moet bijna in de houtgreep (bij wijze van spreken) om die tandenborstel in haar mond te krijgen. Zit dus ook te denken aan een elektrische, omdat ik om me heen hoor dat dit makkelijker gaat dan.
    Nu zag ik bij het kruidvat een elektrische kinder tandenborstel met oplader dus. Ook zag ik er 1 op battarijen met een liejde. Deze borstel was wel iets groter.
    Heeft iemand ervaring?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Er was pas een topic hierover en daarin vertelde diverse meiden dat hun tandarts had aangegeven dat zachtjes poetsen met een electrische tandenborstel geen probleem is.

Zal even kijken of ik het topic nog kan vinden.

Alstu: http://www.zwangerschapspagina.nl/about137117.html

8. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Bij Iza is tandenpoetsen ook een ramp, inderdaad pasta eraf slurpen en mond stijf dicht.
    Op aanraden van het CB ook een elektrische tandenborstel voor haar gekocht en de eerste dagen dikke pret (met als gevolg dat ze veel te enthousiast was om te gaan slapen, lol!). Maar nu het nieuwe er af is, is het weer drama. 'k Heb werkelijk alle trucjes al uit de kast gehaald en nu gaat het gewoon onder dwang. Die tanden en kiezen moeten nou eenmaal gepoetst worden en zij poetst nu die van mij en ik tussendoor die van haar, met haar hoofd in de klem en brullen gepaard... 'k Hoop maar dat het ooit makkelijker gaat.

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    gewoon tanden poetsen gaat eigenlijk wel goed. Maar ook heb ik een electrische gekocht omdat je volgens mij de tandjes dan veel schoner krijgt. Alleen is meneer bang voor de electrische tandenborstel. Heeft iemand enig idee hoe ik hem vertrouwd kan maken met dat ding?

Share This Page