hoi allemaal, ik ben net terug van de huisarts, omdat fae al weken wat slechter drinkt, huilerig is en duidelijk ergens pijn heeft. We hebben het lang op tandjes gegooit (ze bijt op alles, en valt aan op haar bijtring) . De chamodent leek ook wel wat te helpen en een koude speen vond en vind ze heerlijk (uit de koelkast) . Dus die dingetjes hielpen allemaal wel wat en we voelden ook duidelijk wat in haar mondje. Nou zijn de tandjes nog niet door, maar blijkt ze dus aften te hebben op haar huig. Dus helemaal achterin haar mond/keel. Erg zielig, omdat ze er duidelijk last van heeft -het verklaard een hoop- maar er is dus niets tegen te doen. Zalfjes e.d met lidocaine, wat kan verdoven, zijn niet aan te brengen op die plek. Nu blijven we dus de koude speentjes geven. Maar ik vroeg me af of er mensen waren met ervaring en iets dat hielp? De huisarts opperde ook al kamillethee, maarja, dat is ook zo'n drama om te geven omdat dat zo waterdun is (ze krijgt als voeding comfort voeding, dus dat is ook al wat dikker). Zelf wil ik straks haar een potje fruit gaan geven, als verzachting. Ik had al wat potjes 'peer' staan. Eventjes in de koelkast en hopen dat ze dan in wil slikken en dat het daardoor dus haar keeltje wat verzacht -en natuurlijk dat haar maagje er tegen kan! Maar zijn er nog ideeen of tips waar ik niet opgekomen ben? groetjes athina
Och, wat zielig voor jullie meidje. Ik heb er zelf regelmatig last van en kan idd goed zeer doen. Ik gebruik idd altijd iets met lidocaine, maar dat kan dus niet.. Goh, wat moeilijk zeg. Ik spoel ook met waterperioxide, maar dat kan zo'n kleintje ook nog niet.. Sterkte in elk geval!
Wat heel goed helpt is aloë vera Gel.(te koop bij de tuinen) ik heb er zelf regelmatig last van en dit verzacht en helpt snel te herstellen.
ja maar hoe breng je dat aan? Aanstippen of erop smeren is gezien de plek niet mogelijk? Ik kom er zelf niet bij?