Zindelijk worden...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Ik vind dit een moeilijk punt.
    Mijn zoontje (27 mnd) gaat tegenwoordig regelmatig op het potje. Het plast en poept wel eens op het potje, maar daar blijft het eigenlijk bij.
    Vanmorgen kwam hij van het potje. Hij liep nog met blote billen door huis. Opeens een zielig gezicht: 'poepen'. Toen liet ie een windje en raakte een beetje in paniek. Dus ik gauw zijn broertje in de box gelegd, en hup, hem weer op het potje. Binnen twee tellen was hij klaar en zo trots als een pauw.
    Ik ook, want kennelijk voelt hij dus wel dat hij moet. Maar dan? Want als hij een luier aan heeft geeft hij geen enkel signaal af. Hij verstopt zich niet, zegt niet dat hij moet en ook niet dat hij wat heeft gedaan.
    Ik kan wel merken dat hij nieuwsgierig wordt want hij wil ook steeds mee naar het toilet. Ook gaat hij zelf regelmatig even kijken bij het toilet.
    Ik maak er verder geen punt van. Als hij wat doet prijs ik hem de hemel in, doet hij niks, jammer dan.
    Maar hoe nu verder? Hem elke keer een tijdje in zijn blote billen laten lopen?

Deel Deze Pagina