Vandaag wilde ik overtrekjes bestellen voor in de reiswieg (Joolz Day) Maar ja, zonder maat kom je niet ver Zou 40x80 gewoon passen? En een heel andere vraag: zou je het kindje de eerste maanden gewoon in de reiswieg kunnen laten slapen 's nachts? We zijn op zoek naar een wiegje voor naast ons bed, maar eerlijk gezegd vind ik die schandalig duur terwijl we nog niet eens zeker weten of we het wel prettig vinden om de kleine straks op onze kamer te hebben. Het ledikant is te groot voor onze kamer en om steeds te verplaatsen. Ik wil al vanaf begin af aan het middagdutje gewoon lekker in het eigen bedje doen. Zijn er meer meiden die het 'wiegjesprobleem' opgelost hebben met de reiswieg? Of in eerste instantie?
onze kraammevrouw van de intake kwam hiermee. Bij ons past het ledikantje wel op onze kamer, dus ik vroeg of dat ook goed was was of dat we nog een wiegje moesten hebben. Dat was oke zei ze en mocht het ledikant te groot blijken dan konden we de reiswieg gebruiken was haar advies. volgens mij doe je in reiswieg laken en deken formaat wiegje.
Hoi, De standaard wiegmaten passen in de Joolz Day, dus wat jij zegt past. De Joolz heeft een goed matrasje dus zou je kunnen gebruiken als wieg. Wij hebben dit ook de eerste dagen gedaan maar dan andersom; ledikant stond op onze kamer, Joolz op haar kamer. Bedenk wel dat je na een week naar buiten wilt met de wagen dan kan je eigenlijk het onderstel niet meer binnen gebruiken. De wagenbak kan wel ergens op staan. Laag op de grond vond ik niet prettig. Wij hadden de wagenbak beneden ook in de box staan. Wij hebben haar op onze kamer laten slapen totdat ze de eerste nachten doorsliep (lees 6 uur). Nu slaapt ze op haar eigen kamer en staat de babyfoon naast mijn bed. Dat gaat prima. Ik zou zelf ook geen wiegje aanschaffen. Het is inderdaad veel geld. (bedenk ook nog dat je een matrasje moet nl.)
Ik heb een draagwieg hier gekocht voor de 2de.. Gewoon omdat ik het leuk vond maar ook omdat ik haar dan lekker naast me op bed kan plaatsen en neer kan zetten waar ik wil, heerlijk. Maargoed mij kon het geld weinig intresseren verder. Ik heb trouwens geen reiswieg in mijn bugaboo bee, daar zit alleen een cocoon bij voor pasgeborenen. Sowieso gaat ze de eerste maanden lekker in de buikdoek.
Bedankt voor jullie antwoorden En nu voel ik me ook niet zo gek dat ik de reiswieg wil gebruiken als wiegje Ik werd hier al raar aangekeken
Hmm... nu ik toch aan het vragen ben: zouden jullie kiezen voor een molton hoeslaken of gewoon jersey/katoen? Zoonlief is een februari-kindje. Nog best ingewikkeld! Die uitzet afronden...
80*40 past ja. Mijn zoon (12w) slaapt overdag in de reiswieg. Als we uit logeren gaan ook, qua formaat kan het maar het matrasje is zoooo dun (wel aerosleep!) dat ik dan zijn wiegmatrasje erin leg. Op het joolz matras zou ik 't kindje niet fulltime laten slapemn. En binnen de kap vd wagen open he ivm luchtcirculatie.
Er zit een aerosleep matras in de Joolz, dus eigenlijk zuo ik zeggen een aerosleep hoeslaken erop. Maar Jersey kan ook, heb het niet getest, maar wel gehoord dat je dan ook aardig goed kan ademen nog mocht kindje met zijn gezicht in het matrasje duiken.
Ah, dat is fijn om te weten Kap idd open. Ik zou zelf ook niet graag met een kap over het bed slapen Is jersey net zo veilig/goed als katoen? Ik vind jersey leuker (kleurtjes!) maar katoen blijft denk ik langer mooi...?
Ik ga de reiswieg ook gebruiken als wiegje. Ik heb er een molton in met daarop een jersey hoeslaken. Heb net een dekentje met lakentje erin gelegt, moet heel eerlijk zeggen het is wel wat een propperij allemaal
In de wieg heb ik een molton, een hoeslaken ( Katoen of jersey, katoen kreukt meer ) en een hydrofiel onder zijn hoofd. In de wagenbak heb ik alleen een hoeslaken. Hij spuugt veel tijdens zn slaap en ik verschoon (meerdere keren per dag ) de hoeslaken steeds. Ook kan de hoes snel even in de was, is snel droog, makkelijk bij flinke spuugerds. Aerosleep hoeslaken vind ik hier niet nodig, zo'n dun katoen laagje beperkt het ademende vermogen echt niet ( En mn zoon slaapt op zn buik )
Een hoes voor het aankleedkussen (waskussenhoes) kan ook prima in de meeste wiegen/wandelwagenbak. Doen wij ook!
Ik denk dat het ook gen probleem moet zijn. Ken mensen die dot ook hebben gedaan. Zelf vond ik het niet handig gezien je het dan iedere x naar boven moet tillen. Wij hebben een wiegje op mp gekocht voor 20 en alleen een nieuw matrasje van prenatal erbij gekocht. Extra kosten vond ik dan wel mee vallen!
Bij de Joolz niet, dan trekt het matrasje steeds bol. Had dat namelijk ook in gedachte, maar hoeslakentje is toch beter.
Er schijnen veel meer mensen te zijn die de kinderwagen als wiegje gebruiken, maar het slastige vind ik dat je nog met dat onderstel zit wat na 1x buiten gebruiken vies is (en niet meer de slaapkamer in komt bij mij). Je kunt misschien wel de reiswieg blijven gebruiken en die op een stevig onderstel zetten (speciaal eentje voor een reiswieg). Die onderstellen kun je misschien ook 2e hands kopen. Anders kun je misschien een wiegje van MP halen.
Ik was sowieso niet van plan de kinderwagen verder dan de hal te laten komen Het lijkt me zo'n gesjouw om dat steeds heen en weer te dragen. We hebben nu een verhoging naast ons bed waar het reiswiegje goed en stevig op staat Ideaal!