Enkele voedingsvraagjes

Discussion in 'Voeding' started by mano82, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben een twijfelaar als het om voeden gaat, vandaar de volgende vraagjes ;)
    Kan je aan een baby van 8 maanden yoghurt geven als vervanging van de melk? (Ik geef nog BV maar wil dat gaan afbouwen) En moet dat dan magere yoghurt zijn?
    Daarbij wil ik haar brood gaan geven maar zijn jullie dan niet bang dat tijdens het sabbelen een stukje brood in de keel vast blijft zitten? Vaak moet Louiza kokhalzen als ze een vast stukje voeding proeft in fruit- of groentepap.

Dit is ongeveer haar schema:
    6u: melk
    9u: fruit
    11u: melk
    15u: groente met sapje
    18u: melk
    23u: melk

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij zijn deze week begonnen met brood en dat gaat eigenlijk heel erg goed. We geven haar lichtbruin brood met boter en doen dit in kleine stukjes, wij stoppen het stukje brood nu nog echt in haar wangetje zodat ze het gaat malen met haar kaakjes. Als we het op haar tongetje leggen (altijd de besmeerde kant naar beneden anders plakt het aan haar gehemelte) wil ze het nog wel eens zo doorslikken waardoor ze gaat kokhalsen.

Gelukkig is hun kokhalsreflux zo sterk dat als er iets dwars zit ze het er direct uit gooien, ik zou het gewoon rustig gaan proberen en voordat je het weet eet ze twee boterhammen weg ;)

Heel veel succes (en plezier natuurlijk, want het is toch wel erg leuk om zo een kleintje met een broodje te zien stoeien, in het mondje uit het mondje en zo gaan we nog even door ;)).

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi,

Het gaat om een gegeven moment om zuivel en dat kan je dus prima met yoghurt geven MAAR een volle variant is wel beter dan een halfvolle of magere.
    Ik zou nog even dooroefenen met het eten van een lepeltje voordat je vingervoedsel geeft. Iets dikkere puree, geprakt, geraspt en daarna pas stukjes brood e.d. Kijk eens even in een kookboekje bij vanaf 6 maanden

Share This Page