Grotere autostoel (3jaar)??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anneke81, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Ik heb eerder op het forum al eens gelezen over wanneer een kindje te groot zou zijn voor een maxi cosi. Maar ik vraag me af of dit ook geldt voor de volgende maat autostoel.

Maartje wordt volgende maand 3 en steekt al een klein beetje boven de stoel (Romer, king plus) uit. De hoofdsteun zit nog niet op de hoogste stand, die zou ik nog wat hoger kunnen doen.
    Als ik op internet kijk, zie ik dat de volgende stap van stoeltjes is vanaf 3,5 jaar en/of 18 kilo. Zo ver zijn we voorlopig nog niet.

Wanneer zijn jullie overgegaan naar een groter stoeltje??

Groetjes!

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    We zijn vorige week over gegaan. Emiel is bijna 3,5 jr. Hij paste zelf nog wel in de autostoel maar ik had hem nodig voor zijn zusje die niet meer in de maxicosi kon (mag ook wel bij bijna 14 mnd).
    Emiel moet wel erg wennen aan de andere stoel. Kan bijna niet naar buiten kijken en wil graag weer hoger ziten.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij is het niet vanaf 18 kilo maar vanaf 15 kilo.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de maxi cosi priori sps voor Louise en ze zit daar nog prima in. Ze is 3,5 jaar en 14 kilo dus ik denk dat wij nog even wachten tot ze overgaat. Voor Tygo hebben we hem ook nog niet nodig. Ik denk dat als het hoofdje boven de hoofdsteun uitsteekt je naar een andere stoel moet.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ze zijn inderdaad vanaf 15 kilo en niet 18.

Maar wij hebben dit probleem nu al en ik vind het ronduit belachelijk. Mijn zoontje is nu tegen de 14 kilo en dus pas 2 jaar. De hoofdsteun staat volgens mij al op de hoogste stand en hij begint er al bovenuit te steken. Maar hij voldoet nog helemaal niet aan de normen voor de volgende stoel. Hoe kan dat nou?! Irritant hoor...

6. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik denk dat het niet erg is als het hoofd er een beetje boven uit steekt zolang het maar genoeg ondersteunt wordt dat de nek niet naar achteren kan klappen. Lijkt mij hoor, ik weet niet wat de regels zijn.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Tja hier is Jasmijn 12 kilo en 3 jaar en 3 maanden en zit nog prima in die stoel. Ben bang dat ze als ze 6 is er nog steeds in zit.....

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dat is een richtlijn, leeftijd en gewicht. Het gaat vooral om de lengte, zei men bij Babydump. Als je kindje met de bovenkant van het hoofd boven de bovenkant van de stoel uitkomt, moet je over naar een grotere stoel. Dat was bij mijn reus al net voordat hij 2 werd... Hij is nu van deze maand 3 en is 1.04 cm en 18 kg.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoontje zat met zijn 2de verjaardag al in de groep 3,met rugleuning.

Hij was met zijn 24 maanden 1m01 en 23 kilo.

Nu is hij daar inmiddels weer te groot voor met lengte.
    Hij is 3 jaar en 4 maanden en is 1m15 en komt nu flink met zijn hoofd boven de rugleuning uit:(

Maar ik vind het nog te onveilig om de rugleuning eraf te halen.
    Hij weegt nu trouwens 22,5 kilo.
    Dus is ten opzichte van zijn 2 jaar goed afgevallen.

Weet verder niet welke stoeltje wel een lange rugleuning hebben?
    want hij heeft ook een hele lange bovenlichaam.

groetjes Bianca

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter is wel rond de 15 kilo, maar past nog prima in de autostoel. Ze gaat over als we de tobi nodig hebben voor haar broertje, ik verwacht over een maand of 5. Ze is dan 3 jaar en 4 maanden.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Hier met 2,5. Mijn zoontje zat toen echt niet goed meer in de maxi cosi tobi (ook niet zo raar met 19 kilo en 98cm).

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu 12,5kilo en zit nog prima in de tobi.
    daymian zit nog in de mc en ik hoop dat alyssa over kan aar de volgende tegen de tijd dat daymian naar de tobi moet.
    als dat niet zo is gaan wij een stoeltje kopen die van 9-36kilo kan.

blijft toch een gepuzzel met die stoeltjes altijd.

liefs doris

Deel Deze Pagina