Dubbel gevoel over de groeiecho

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marleen2109, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik ben nu 29 weken zwanger van ons 2e kindje. Ik heb vanmorgen een groeiecho gehad omdat ik medicatie gebruik. Alle metingen lagen rond 27 weken, behalve die van het buikje die was goed. Je mag een marge hebben van 2 weken zei de echoscopiste. Daar zit hij met sommige lichaamsdelen dus precies op. Alleen doordat het buikje wel op "schema" ligt kwam de meting uit op bijna 28 weken en is het volgens de marges toch goed. De echoscopiste zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze zei dat het kindje nu ongeveer 1200 gr weegt, maar toen ik vroeg of dat goed was zei ze dat ze dat niet wist.
    Onderweg naar huis kreeg ik ineens een heel dubbel gevoel. Op de groeicurve die ik mee kreeg zaten de metingen op de onderste lijn en of het gewicht nu goed is weet ik dus niet. Ik kan het niet zo goed van me afzetten, want ik heb afgelopen weekend alleen maar last van harde buiken, misselijkheid en rugpijn gehad. En had gehoopt met deze echo gerustgesteld te worden!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marleen,

als het om een groei-echo gaat en dit is het resultaat dan is het prima zo. Het gaat inderdaad om een gemiddelde. Het gewicht is prima en je hebt nu eenmaal grotere en kleinere kindjes. Dit valt binnen de marges allemaal. Geen zorgen dus.

Mirjam

Deel Deze Pagina