Heb gegoogled maar wordt niet echt wijzer, dus hier mijn vraag/verhaal. Heb op cd 17 vruchtbaar slijm gehad, dag daarna flinke steken dus ik dacht eisprong. Op cd 25 en 26 tuurstreepjes op kv testen, die de dagen daarna weer verdwenen. Kreeg ook pas na die tuurstreepjes last van mijn borsten, dus ik dacht weer een late eisprong. Zit nu op dag 37 en verwacht dus over aantal dagen mijn nod (zwanger ben ik niet want dacht dat mijn ei eerder was, dus in de verkeerde periode geklust). Maar kan je vruchtbaar slijm hebben en pas 10 dagen later je eisprong? Lees verhalen dat als een cyclus 40 dagen of langer duurt je waarschijnlijk geen eisprong hebt. Ga sowieso ovutesten gebruiken komende ronde, wil niet weer kansen missen. Vind het nog wat vroeg om na 3 rondes al na de ha te stappen, dus vroeg me af of jullie ervaringen hebben met (niet extreem) lange onregelmatige cycli en hoe dat dan zit met ovuleren enzo
Nee; vruchtbaar slijm geeft echt aan dat je eisprong binnen ongeveer 3 dagen plaatsvindt. Langer dan dat zit er niet tussen. Heeft te maken met de levensduur van de eicel en de zaadcellen en het milieu dat maar een korte periode goed is voor de zaadcellen. Als je met een verschil van 10 dagen dat slijm hebt, zou je een gunctig milieu hebben gedurende een dag of 12/13 en dat kan niet. Temperaturen is handiger denk ik; je ei voelen is lastig en veel vrouwen denken iets te voelen terwijl dat dan toch darmen waren.
Nee, vruchtbaar slijm is vlak voor en tijdens je eisprong. Dus daar kunnen geen 10 dagen tussen zitten. Misschien heb je ten onrechte gedacht dat het vruchtbaar slijm was. Je kunt ook gewoon transparante waterige afscheiding hebben, wat niks met een eisprong te maken heeft. Bij een cyclus tot een dag of 42 heb je vaak wel een eisprong. Zit je daarboven, dan hoogstwaarschijnlijk niet.
Bedankt voor jullie reacties! Denk dan dat ik ten onrechte vruchtbaar slijm gezien heb, had het ook maar 1 keer, vond het al vreemd Wilde eigenlijk nog lang niet met ovu testen beginnen en het eerst op zn beloop laten, maar met een onregelmatige cyclus toch maar doen dus. Maar met ovu testen kun je alleen je LH-piek zien, toch? Als je zeker wilt weten of je eisprong geweest is kan je beter temperaturen? Begrijp ik het zo goed? Zal ik maar gewoon van het positieve uitgaan dat ik gewoon een eisprong heb? Edit: Nephthys, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik voelde op dag 55 vruchtbaarslijm, dag er na een positieve ovu test en op dag 58 een heuse eisprong. Ben nog zwanger geworden ook die ronde. Is helaas geëindigd in een miskraam maar het kan dus wel...
Mijn cyclussen zijn soms ook erg lang en de 1e 2 keer dat ik zwanger werd waren ze 57 en 60 dagen, dus ik krijg zeker weten een eisprong met lange cyclussen.
Hier ook vanaf dag 60 vruchtbaar slojm. Door tempen ei gevonden op dag 63. Ook zwanger. Helaas ook een v m k, maar het kan dus wel! En ik ben blijkbaar niet de enige!
Wat een goede berichten! (Op de mk na dan). Geeft de burger moed zag overal berichten dat je waarschijnlijk geen eisprong hebt dan, dus werd al een beetje bang. Uiteraard wel frustrerend dat het zo lang duurt! Dat je de 1x zo lang moet wachten als anderen voor een klein kansje... Hoe gaan jullie daarmee om? Zo wordt je geduld wel op de proef gesteld Nijntje01, ik zie je onderschrift; wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte!