Vreselijk verhaal...vrouw mag eerst bevallen en wordt daarna dood gemaakt... ( ze heeft nog een kindje) https://www.facebook.com/freemiriam https://www.amnesty.org.uk/actions/sudan-execution-apostasy-pregnant-woman-mother-meriam-yahya-ibrahim-christian
Het verbaasde me al dat er nog geen topic over was. Vreselijk, ik snap dit echt niet Het enige wat je weet als je dan gaat bevallen, is dat je dat kindje nooit zal zien opgroeien..
Pff heftig zeg. En de rede is omdat ze getrouwd is met een christelijke man?? Of is er meer aan de hand. Toch triest als dat kan en mag als dat idd de rede is
Hier ook getekend een week geleden. Kunnen ze er niks tegen doen? Zijn sommige mensenrechten niet in de hele wereld hetzelfde? Als die wet hier in Nederland invoeren word 90% van Nederland uitgeroeid
Op de onderste link van bosi en dan drukken op take action, send mail(volgensmij) in ieder geval wit rechthoekje onder de tekst.
Ik heb de petitie ook getekend.... Stom genoeg heeft deze vrouw nog 'geluk' dat ze zwanger is, want daardoor is er veel meer aandacht voor haar situatie dan wanneer ze niet zwanger was geweest... Nu heeft ze nog een kans dat ze dankzij al deze aandacht en de petitie alsnog niet wordt geëxcecuteerd... Ik hoop het echt voor haar, maar eigenlijk is het natuurlijk een veel groter probleem dat helaas vaker voorkomt dan we weten
Ik vraag me af of Soedan een erg gesloten land is, als dit soort dingen zo afgestraft worden zou ik allang weg zijn geweest vóór de zwangerschap denk ik..
Helaas gebeuren dit soort dingen veel in Sudan, ben dan ook bang dat deze vrouw niet met een petitie te redden valt.
Ze mag, volgens sharia wetgeving, na de geboorte de baby nog 2 jaar zogen en dan krijgt ze de doodstraf. Ze is opgevoed als christen, maar haar vader (die hem gesmeerd is toen ze nog baby was) is moslim en daarom moet zij ook moslim zijn. Sorry hoor, maar die mensen sporen echt niet in die landen waar ze die sharia toepassen.
Verschrikkelijk! Natuurlijk heb ik ook getekend...wat een hard gelag zeg..heb er tranen van in mn ogen..