Te grote fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lot1909, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn zoontje is 4 maanden. (Ik ben nog niet begonnen met bijvoeding)
    Hij kreeg de laatste tijd 5 flessen van 180/6. De laatste voeding viel rond 23:00. Toen we merkte dat hij om 23:00 heel vast sliep en erg moeilijk wakker te krijgen was, hebben we geprobeerd de late fles weg te laten. Dat ging prima! Hij sliep gewoon door en werd 1 uurtje eerder wakker dan normaal.
    Ik ben toen ook langzaam over gegaan op flessen van 210/7. Omdat ik denk dat 4x 180 te weinig voor hem is. Hij krijgt nu: 180-210-180-210. Dit gaat goed. Maar nu vraag ik me af of dit qua vocht/voeding wel genoeg is voor hem?
    Daarnaast krijg ik van vriendinnen en KDV best wat commentaar over de grootte van de flessen. Op het KDV zeggen ze bv dat ze het eigenlijk nooit meemaken dat er flessen van 210 gegeven worden. En vriendinnen zeggen dat 210 zielig is omdat een babymaagje daar te klein voor is.
    Is dat zo?
    Wat kan ik het beste doen? Langzaam toewerken naar 4x 210?
    Of om en om, zoals ik nu doe?
    Of toch maar terug naar 5 x 180?

Hij woog trouwens 3 weken geleden 6300 gram.

Bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Lot1999,

Het is inderdaad niet gebruikelijk om flessen van 210 ml te geven. Het is het zo dat baby's een goed honger en verzadigingsmechanisme hebben. Ze zullen niet snel teveel drinken als het maagje het niet aan kan.
    Als je 4 flesjes geeft van 210 ml komt je zoontje niet aan de voeding die hij nodig heeft vandaar dat ik je toch adviseer om 5 flesjes van 180 ml te geven.

Groet,
    Saskia

W

Deel Deze Pagina