Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ik dacht toch wel dat er wat kofferruimte was, maar idd is het nog steeds heel krap..

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ik denk dat het beide zijn voor en nadelen heeft. Met het zoeken is het denk ik belangrijk naar je eigen situatie en wensen te kijken en dan afwegen, uitproberen en afstrepen.

Ik moet zeggen dat ik veel blijer ben met de bus dan ik had verwacht toen we hem eenmaal hadden. Wij doen veel als gezin samen en ruimte voor vriend(innet)jes of familie vind ik een fijn bijkomend voordeel en de ruimte voor bagage:eek:..ik weet niet meer hoe we dat met de 7 zitter deden, maar we hebben het nu ruimschoots. Wij hebben goed rondgekeken (ook online) om prijstechnisch ook goed uit te komen maar dan niet in kwaliteit (veel) in te leveren. Het was best zoeken maar de zoektocht waard.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Man moest afgelopen zaterdag naar de garage met zijn auto, heeft toen ook tips gekregen waar hij op moest letten. En die garagist vertrouwen we, kijkt ook naar ons rijgedrag enzo.

Gelukkig hebben we ook de tijd om uit te zoeken en (fysiek) te gaan vergelijken.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Op welk busje zijn jullie uitgekomen?

5. Shalom

Shalom Niet meer actief

Vw transporter (9 persoons), benzine.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Je had het over jullie zoon die over 3 jaar zelf zou kunnen rijden. Maar een kinderwagen is zeker tijdelijk. Tenzij jullie hierna natuurlijk nog niet compleet zijn. Naast een volledige kinderwagen kan je ook gaan voor een draagdoek, onderstel voor mc en redelijk snel een paraplu buggy als de auto vol is. Niet dat ik vind dat jullie voor een bepaald soort auto zouden moeten gaan. Maar hier valt nog wel wat te behelpen evt.

De oudsten op de beste plekken. Kleintjes achterin.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Die 3 jaar is ook precies de tijd dat de kinderwagen mee moet. Een gewone 8persoonsauto lijkt me gewoon alsnog niet praktisch en als we dan toch gaan kopen dan is dat wel een groot punt op de lijst.

Compleet... daar durf ik geen uitspraak meer over te doen

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Oh wat een fijn topic met grotere gezinnen. Wij verwachten ook ons 6e kindje.
    Geen gedoe over een andere auto bij ons. We gaan niet erg vaak met z'n allen weg. En in de toekomst willen we dan met 2 auto's gaan rijden.

Wel moeten we de kinderen intern gaan schuiven van slaapkamers. Kan prima want op de grote zolderkamer slaapt niemand. Die is 6x3 meter zo ongeveer. Alleen staat op die kamer mijn droogmolen uitgeklapt en hang ik daar in de winter mijn was te drogen. Dat kan dan niet meer. Hoe doen jullie dat? Waar laten jullie je was drogen in de winter?

toch3 vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik heb in de winter de was op de voorzolder.
    In het trapgat en daarnaast.

De grote zolderkamer was al eerder in tweeën gedeeld en later is er op de voorzolder nog een kleine slaapkamer gemaakt. Daardoor is de voorzolder niet groot meer, maar ik kan er aardig wat was kwijt.
    Ik heb er vaste lijnen hangen achter het trapgat, boven het trapgat hangt een bezemsteel waaraan ik de strijkwas op hangertjes te drogen hang. Dat is hoog genoeg om onderdoor te lopen. Aan het traphekje hangt ook een rekje, daaraan hang ik de spijkerbroeken, daar moeten de jongens dan wel tussendoor lopen naar boven.
    Naast de waslijnen staat een droog torentje en het plafond is hoog en daar hangt nog een plafondrek. Daar kan ik zo'n 15 shirts op kwijt en die hangen dan hoog in de warmte en pak voor het dakraam waardoor ze echt snel drogen.
    Ik was elke dag een paar wassen. Ik kan er ongeveer 3 wassen kwijt, dus een was of 18 kan ik makkelijk wegwerken per week.

In de zomer hang ik beddengoed wel buiten, maar in de winter gooi ik die grote lappen wel in de droger.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    6x3, kan er geen muurtje gemaakt worden?

Qua slaapkamers gaan wij nog niet schuiven, baby komt eerst bij ons en dan zien we wel hoe lang en wat dan de situatie is.

De was droog ik hier op zolder op de overloop. Grote/zware dingen in het trapgat, shirtjes etc op een toren, jurken en rokken gelijk op hanger op zo'n kledingrek met stang. Gaat waarschijnlijk nog veranderen, wonen hier sinds april, maar het heeft nog geen prioriteit gekregen om het helemaal naar wens te maken.
    Ik heb daar ook mijn strijkplank staan en 2 lage stellingkasten zodat ik er ook gelijk ksn vouwen en strijken

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik gebruik in de winter de droger wat vaker. Alle bovenkleding aan een rekje in de gang tegen de voordeur aan. Die deur gebruiken we nooit, het is echt zo'n loos hoekje. Het is daar ook altijd aardig warm, waardoor het snel droogt.
    Als ik teveel heb voor die hoek gaat het op een rek in de studeerkamer, maar daar is mijn man nooit zo blij mee, omdat hij daar werkt en de was dan in het zicht van zijn collega's via Teams hangt :roflmao:

12. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.765
    881
    113
    Vrouw
    Via Teams kan je ook een achtergrond instellen, dan zie je niet de daadwerkelijke achtergrond ;)

cosdy vindt dit leuk.
  13. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Bij ons hoeft er ook niet perse geschoven worden door of voor de baby. Maar die van 5 jaar slaapt in een peuterbedje van 60x130 en die groeit er echt uit. Maar op het minikamertje waar hij plus die van 8 slaapt, kan geen groot bed erbij. Dus we moeten sowieso schuiven.

De grote kamer op zolder kan wel gesplitst worden, maar er is alleen een raam aan 1 kant. Plus het dak is schuin, dus met splitsing past mn droogmolen er nog steeds niet

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Mijn droom! Heerlijk!
    En benzine, topvondst

Shalom vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Moet je alleen niet te ver naar achteren leunen, want dan verdwijn je zelf in de achtergrond:roflmao:

16. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.765
    881
    113
    Vrouw
    haha ja. we hebben wel eens een overleg waarbij een gedeelte op kantoor is en een gedeelte thuis. Dat wat op kantoor zit gaat dan samen zitten bij een scherm (anders echo, echo, echo :roflmao:), dan moet die achtergrond ook weg, anders lijkt er maar één persoon te zijn, terwijl we dan makkelijk met drie of vier mensen bij elkaar zijn.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Ik ben erg blij. Vanavond eerste echo gehad en alles zag er weer prachtig uit. Zo'n wonder weer!

Hebben jullie nog tips om het de kinderen te vertellen?

Minimensje83 en toch3 vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Fijn!

Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren hoe wij het precies de kinderen vertelden.
    Gewoon aan tafel denk ik: we hebben een nieuwtje.....
    Wij hebben er nooit heel grote poespas van gemaakt.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Oudste 2 had ik een appje gestuurd in de gezinsapp, deze
    1718899699983.jpg
    Dat was voor zondag voor de echo.

Vrijdags na de echo heb ik het onder het eten bij nr5 in dr oor gefluisterd en die riep het over tafel.

Als ik me niet zo beroerd had gevoeld had ik iets gebakken waarschijnlijk

J8H4 en Lies1611 vinden dit leuk.
  20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben geen heel groot gezin, maar vind het leuk om af en toe mee te lezen.
    Hier hebben we een puzzeltje gekocht, ze waren toen 8&5. Op dat puzzeltje stond zoiets als 'wij krijgen een baby'. Vonden ze erg leuk, ook nog eens laten maken tijdens mijn verjaardag, was iedereen gelijk op de hoogte, zonder dat we van de kinderen zouden verwachten dat ze het geheimpje zouden bewaren.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk! ;)

Deel Deze Pagina