Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Vandaag echt een bleh-dag. Oa door een appje van gisteravond waar ik echt boos van werd. En nog als ik er aan denk.
    Maar ook omdat ik merkte dat ik de vraag "hoe gaat het" niet leuk vind. "Bezorgd" is niet het antwoord dat je wilt geven. Maar mijn ongeduld slaat om in bezorgdheid. Terwijl ik met m'n verstand heus wel weet dat ik baby nog niet moet voelen. Maar na week 17, 14, 19 (placenta voor en rustig kind), 13 en 12 had ik niet verwacht nu met ruim 16 weken nog niks te voelen. En dan gaat het toch gevoel tegen verstand.
    Hoe verliep het voelen bewegen bij jullie?

(Donderdag controle gepland staan gelukkig want ik voel me ook bezwaard om extra controle te vragen omdat het nog niet het termijn is dat ik het moet voelen)

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je met deze zorg rondloopt @toch3 Ik ben een beetje overgevoelig. Ik voel al snel alles. Vanaf ongeveer een week of 12. Tenzij ik bezig ben. Lichamelijk of mentaal. Dan check ik niet in. Je zal misschien wel genoeg hebben om mee bezig te zijn waardoor de prikkel misschien niet sterk genoeg is. Er valt nu nog weinig te zeggen over de spierkracht ed. Pas zodra de ruimte minder word weet je of dit echt iets gaat zeggen. En dan nog kan het een heel rustig kind zijn. Ik zou de zorgen bespreken met de mensen waarbij je het gevoel hebt dat dat kan. Ook als het niks te betekenen heeft is het toch fijn om daar niet alleen mee rond te lopen.

Heeft de kleine misschien veel vocht in verhouding? Als die de ruimte heeft dan worden de randen ook minder snel geraakt. Ook dat hoeft niks te betekenen.

toch3 vindt dit leuk.
  3. Shalom

Shalom Niet meer actief

Het blijft ook gewoon een lastig iets. Als je het voelt geeft het een soort bevestiging dat het er is en leeft. En je weet wat het is. Het is niet altijd zo dat je een volgende eerder voelt.
    Ik weet nog goed dat ik bij onze 5e (placenta achter) het echt zo vreemd vond dat ik het niet voelde nog. Op de echos was het altijd mega druk.
    Pas met 19 weken voelde ik de baby toen. En vanaf toen ging het best hard en kwam het moment dat ik dacht: doe ff rustig joh!
    Er was toen veel ruimte in mijn buik. De baby bleek laag te zitten (was goed uitgerekt dus daar kon het lang goed toeven) en het was niet heel groot, daarnaast lag het met voorkeur met de rug tegen mijn buik aan.

Hopenlijk voel je het gauw. Gods zegen❤️

toch3 vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel. Ik moet wel even diep spitten in mijn geheugen, maar volgens mij voelde ik onze jongste ook pas best laat goed en vaak. Weet niet echt meer de termijn, maar ik heb toen ook wel eens mijn zorgen gehad.
    Na zoveel zwangerschappen heeft je baby vaak meer ruimte, alles is al zovaak opgerekt. En je bent vaak druk bezig waardoor de kleine bewegingen niet altijd opgemerkt worden.
    Fijn dat je morgen al een controle hebt.
    Hopelijk wordt je morgen weer helemaal gerustgesteld en voel je al snel je kleintje heel veel. Tot je verzucht dat het ook wel weer een beetje minder mag:roflmao:

toch3 vindt dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Vorige week extra hartje wezen luisteren na migraine aanval van bijna 48u. Vm zei toen wel dat mn baarmoeder voor loopt. Normaal voor een 6e maar wel voor tov nr1 zeg maar. Als ik op internet plaatjes zie waar de hoogte van de baarmoeder zou moeten zitten en waar ik het voel is dat zo 4 weken verschil.
    Vk denkt dus ook wel aan die combinatie, veel ruimte en voorkeur voor rug tegen mijn buikwand.

Qua bezig zijn: om bekkenpijn zoveel mogelijk te voorkomen/uit te stellen lig ik regelmatig overdag ook op de bank zodat het gewicht even van mn bekken is. Dus zelf niet het idee dat ik gewoon te druk ben.
    En savonds op bed ook wel bewust een tijdje hand op blote buik, proberen contact te krijgen.

Dat probeer ik ook voor ogen te houden. Tot kneuzing getrapte ribben is ook niet fijn :roflmao:

Wel fijn dat het herkenbaar is.

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Vandaag weer een controle gelukkig!

Maar idd als je baarmoeder zo groot lijkt te zijn voor de termijn zal dat kleine guppie gewoon veel speelruimte hebben...

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Ja vandaag een andere vk volgens de planning dus ga even vragen wat zij vindt van de groei. Al vertrouw ik die van vorige week net zoveel als deze hoor, allebei in vorige zwangerschappen ook gehad. Maar het zijn uiteindelijk toch 2 personen he ;)
    Er is er maar 1 die ik tot nog toe minder prettig vind maar dat komt vooral door de herinnering aan een advies bij nr4 dus hoe betrouwbaar is dat nog na ruim 7 jaar... Nu dus ook niet gezegt dat ik haar liever niet heb, nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar wel voorkeur voor die van vandaag en vorige week :D

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Toen ik zei dat ongeduld overgaat in ongerust zei de vk zelf al dan kijken we even met de echo. Kindje was beweeglijk genoeg, trapt ook tegen mn baarmoeder. Placenta achter. Dus vk weet ook niet waarom ik niks voel nog behalve dan het termijn.
    Maar fijn om te zien dat er wel beweging genoeg in zit.

Voor volgende week nu wel afspraak staan om even hartje te luisteren. Als ik dan wel (genoeg) beweging voel is het zo afgebeld als ik dat wil. Dat is makkelijker dan last minute inplannen ;)

Neuzeke en Shalom vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Oh dat is fijn! En ook fijn dat je volgende week gewoon weer even langs mag komen.
    Gerustgesteld voor nu?

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Ja voor vandaag wel :D

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.666
    18.730
    113
    Vrouw
    Het is toch iets e dat zwanger zijn.
    Ik vond de stress per kind altijd maar toenemen :).

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Nou inderdaad, bij de eerste ben je vaak nog zo heerlijk onwetend, onervaren.

Maar ook stel dat nr1 gehandicapt is dan heeft dat gevolgen voor ons. Als dat bij een volgend kind is ook voor het oudere kind/de oudere kinderen. Hoeft niet dramatisch te zijn (weet ik uit ervaring ;)) maar het heeft wel impact.

Of wat als er wat met mij gebeurd...

En dan nog de hormonen waardoor sommige dingen flink uitvergroot worden :roflmao::confused:

Ach ja. Voor nu fijn dat ik vanmorgen een goed bewegend kindje zag en volgende week mag komen om hartje te luisteren. En ondertussen blijven we gewoon hopen dat ik snel trapjes voel :)

Zxcvb en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Tijdje hier niet gekeken, hoe is het nu @toch3?

Hier ook ervaring dat het echt verschillend is per kind. Nr 2 voelde ik amper. Lag placenta ook helemaal voor. Baby zelf was druk genoeg volgens de echo's. En bij nr 5 zat ik er ook echt op te voelen. Was ook wel 16 weken voor ik het heeel licht voelde.
    Ben benieuwd hoe het bij dit kindje zal zijn.

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Dag na de echo voelde ik het kindje ♡ Het voelt als een rustig kindje, geen breakdance nog maar gewoon 1-3 trapjes en weer klaar. En gisteravond voor het eerst voelen hikken ♡
    Vanmorgen de 20 weken echo gehad, helemaal goedgekeurd. Beeld klopte ook wel met wat ik voel, rug tegen mijn buik. Dat zou natuurlijk ook verklaren waarom ik weinig trapjes voel en wel regelmatig een harde "bobbel". Heel even gezichtje in 3d gezien, daarna draaide het de placenta in.

Afgelopen week oik kinderwagen gekocht. Bedoeling was alleen uitzoeken wat ik wilde maar toen zei man koop maar gelijk :D

Hoe gaat het met jou?

JupitR, Neuzeke en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Ah, genieten zeg! Zo gezellig weer als je het kunt voelen. Fijn dat de 20-weken echo goed was. Weet je nu ook wat het is?
    Welke kinderwagen heb je gekocht? Was de vorige helemaal versleten? En heb je voor de rest nog veel spullen nodig?

Ik ben eindelijk de 12 weken grens gepasseerd. Misselijkheid is zo goed als weg. Ik ben nog wel flink moe. En ik had van het weekend erg last van mijn darmen en moest overgeven. Was even bang dat het met de baby niet goed ging, maar daar gelukkig geen tekenen van gemerkt verder, dus ik vertrouw er maar op dat dat allemaal goed gaat.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Nee is nog een verrassing. Willen het na de bevalling pas weten.

https://www.mamaloes.nl/mamaloes-marly-zwart-antraciet-3-in-1-combi-kinderwagen-incl-autostoel-ml050103 niet de mooiste maar gebruikswensen en prijs gaan voor design ;)
    Vorige was na 4 kinderen in 10 jaar (nog uitgeleend tussendoor) wel te ver aan zn Latijn om te zeggen we gebruiken hem nog 2 jaar.
    Moet nog een commode, badje+standaard en box. Qua textiel/kleertjes moet ik even uitzoeken nog omdat er een deel bij mn zwangere zusje is gebleven ipv dat alles naar 1 persoon schuift zoals voorgaande keren ;) als we een meisje krijgen moet ik sowieso shoppen :D

Bleh die moeheid heb ik ook nog steeds last van. Wel fijn dar de misselijkheid weg is want dat is helemaal ellendig

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Ah fijn dat het allemaal goed was en dat je het steeds meer voelt. Dat is toch elke keer weer de bevestiging die je graag wilt.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Was ik hier laatst aan het meeschrijven voor een andere auto, het zou de caddy maxi worden.
    Blijk ik, heel pril, zwanger!!!!

Nummer 5 is onderweg.

Nu even de echo afwachten of het er 1 is(en of het goed is natuurlijk)
    Bij 1 of niks gaan we voor de caddy..
    Haha wat een rollercoaster

Lies1611 vindt dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Gefeliciteerd!

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Gelukkig nog geen nieuwe gekocht dus. Zou wel vervelend zijn als je meteen weer op zoek moet naar een andere

Deel Deze Pagina