Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ohhh ik wist niet eens dat er tuigjes waren voor de Tripp Trapp.:rolleyes: hèhè. Dat is natuurlijk wel handig!
    Hij zat in die babyset, dat witte plastic inzetstuk. Maar klom hij als vrij snel uit.

@toch3 Fijn dat je echo goed is. Toch altijd een grote opluchting... :thumup:

Ik voel ook nog niet dat we compleet zijn. Maar ben zelf 35 nu en vraag me af wanneer het wel compleet gaat voelen. Ik heb ook een reeks miskramen gehad die me niet in de koude kleren waren gaan zitten. Het blijft toch steeds een risico dat dat weer gebeurd. Ik vind de zwangerschappen prima te doen (geen lichamelijke ongemakken) maar de bevallingen dus super eng, zie daar dam maanden tegenop...

Hebben jullie allemaal 2 kleinere auto's trouwens? Wij hebben een 7-zits Opel Zafira en zitten dus vol nu. We hadden soms wel eens een extra iemand mee zoals m'n moeder maar dat gaat al niet meer.
    We twijfelen nu over een groter model of n kleine auto erbij voor mij. Ik kan nl ook nooit zelf weg als man werkt... die heeft de auto nodig.

2. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    :roflmao: Herken het. Het cb wou deze week langskomen, eerste keer is een huisbezoek. Dacht echt neeee, zo geen zin in. Ik ken het allemaal wel nu en zit daar nooit zo op te wachten dat vreemden in mijn bubbel komen. Vond de kraamhulp enzo in het begin alweer meer dan voldoende inloop in huis haha.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik heb een 7zitter, een Ford. Man heeft een volvo, vraag me niet welk type. Maar daar kunnen er 5 in

4. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ohh dan zitten jullie wel goed qua vervoer, toch?
    In elk geval genoeg opties als jullie samen ergens heen moeten.

Vind ook dat wel echt even aanpassen nu. Met de jongste waren we net een beetje handig om hem overal mee naartoe te nemen. Nu met een peuter en een baby ga je niet zo snel even boodschappen doen.:roflmao: Ik ben ook nog niet echt buiten geweest met ze samen terwijl ik voorheen dagelijks ging wandelen.

Ik heb nl nog geen duowagen. Ik zoek een leuk en betaalbaar model met een reiswieg en een zitje zodat we wat meer kunnen wandelen samen... iemand suggesties? Wat zijn die dingen prijzig zeg...

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ja mijn eis is dat ik met allemaal weg kan omdat man door het varen te vaak weg is. Zonder auto is sowieso geen optie hier vind ik. En mijn ouders zijn nog te actief om die auto vaak te vragen ;)
    Man zn auto is wel zakelijk, mijne privé dus kunnen niet teveel met man zn auto.

Qua kinderwagen geen suggesties voor je, ik heb nooit een duo gehad

beebje082011 vindt dit leuk.
  6. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    @toch3 Jij hebt tussen de meesten rond de 3 jaar verschil toch, zo te zien?
    Vind dat wel ideaal, dan zijn ze net wat handiger. Dan kunnen ze misschien al op zo'n meerijdplankje achter de kinderwagen. Als we nog een kindje zouden mogen krijgen zou ik ook liever rond de 3 jaar willen als ik kon kiezen... ik heb een x 16 maanden ertussen en vond dat best pittig. :roflmao:

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    18 maanden, 3 jaar, 2.5 jaar, 3.5 jaar en nu 4.5 jaar. Maar ook bij de oudste 2 geen duo wagen, was veel te lastig aan boord en ging toch amper alleen weg. En zowel kon vaak kinderwagen icm draagdoek. Meerijdplankje ook nooit gehad.

beebje082011 vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Ik heb bij nummer 2 en nummer 3 een tandemwagen gehad. Die hadden we overgenomen van vrienden voor een habbekrats. Toen onze derde geboren werd was onze oudste bijna 3. We hebben toen ook zo'n meerijdplankje gebruikt. Baby en dreumes in de wagen en oudste dochter op het plankje erachter. Dat was pittig duwen hoor.
    Je ziet nu ook best veel van die meerijdplankjes met een zitje erop. Dat lijkt me ook wel handig. Moet je kleine er wel op willen blijven zitten. En niet steeds eraf willen gaan. Ik denk dat 2 jaar nog best jong is daarvoor.

Wbt auto, wij hebben van alles gehad: Opel Zafira, seat alhambra, Renault Grand Scenic.
    Een tijdlang ook twee 5 zitters. Nu ook weer. De 7-zitters waren allemaal leaseauto's van mijn man zijn werk. Naast die 7-zitter heb ik zelf ook meestal een auto gehad.
    Inmiddels hebben we geen 7-zitter meer, maar twee 5-persoons auto's.
    We gaan niet zo vaak meer echt met zijn allen ergens heen. Als we dat wel doen, gaan we gewoon met 2 of 3 (of 4) auto's.
    Wij hebben inmiddels 4 auto's voor de deur staan, want we hebben al 2 kinderen die werken en daarom zelf een auto hebben.

Met 7 kinderen pas je ook niet meer in een 7-zitter en mijn man mocht als leaseauto geen busje. Dus was een tweede auto noodzakelijk om met zijn allen weg te kunnen. En ik vind het ook wel fijn om een auto tot mijn beschikking te hebben.
    Als we met zijn allen weg gaan hoef ik al zeker 6 jaar niet meer zelf te rijden. De oudste kinderen rijden graag in mijn auto met elkaar. Dus ik zit weer gewoon gezellig bij mijn man in de auto.:thumup:

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Daar kijk ik zo naar uit he, dat de kinderen mij rijden ipv andersom :roflmao: Maar zal toch nog wel even geduld moeten hebben. Waarschijnlijk tot nr2 oud genoeg is want nr1 heeft nooit geld dus die kan geen rijlessen betalen:p

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Draagdoek lijkt me ook wel handig, ook voor thuis als de kleine onrustig zou zijn.
    Maar dat draag je op je lichaam en daaroverheen doe je een jas toch? Is dat handig?
    Is misschien een fijne tussenoplossing voor nu.

De leeftijdsverschillen bij jou lijken me ideaal... steeds net genoeg ademruimte om een nieuw kindje genoeg aandacht te kunnen geven en het kindje daarboven toch net iets meer begrijpt dan de wat kleinere leeftijdsverschillen.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb lang niet gereageerd. Hou het allemaal niet zo goed bij meer.:oops:

Wij hebben een Citroën grand spacetourer. Heerlijke auto. Bij ons komt er geen kindje meer bij.
    Toen de 4e op komst was zijn we voor de multimac gegaan. Fijn ding, tot een bepaalde leeftijd. De oudste begon het al minder fijn te vinden toen ze 8 was, dus die zou ik nu al helemaal niet meer op zetten.

toch3 vindt dit leuk.
  12. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik lees hier af en toe mee.
    Tussen onze oudste 2 zit 17 maanden. Wij hebben toen de uppa baby Vista gekocht. Kan je goed via mp kopen. Ook droeg ik ze vaak in een draagzak, je heb eventueel een speciale jas voor het dragen. Zodat je kindje daar lekker warm in zit en jij het ook niet koud hoeft te hebben.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik heb een draagvest maar die is meer lente/lekkere herfstdag. En lelijk maar kon hem toen goedkoop overnemen :roflmao: Nu nog in dubio of ik een andere ga kopen. Denk vinted maar even in de gaten houden of ik wat moois zie voor een prijs die ik leuk vind. Voor de winter is deze echt te koud. Maar dan is het met laagjes werken en wel mn eigen jas aan en dicht tot waar kan. Ik vind zelf een draagdoek wel fijn, heb inmiddels 3 ergonomische, beetje afhankelijk van activiteit en grootte van het kind welke ik pak. Zomer 2023 hadden we de draagdoek mee voor nr5 op vakantie, ipv buggy ofzo, toen was ze bijna 3. Niet dat ze er heel veel in wilden (ik is groot:p) maar zoiets stop je nog makkelijk in een tas, een buggy niet.
    Voor baby had ik bij nr5 een soort poncho/sjaal gehaakt. Van achter was die kort want dat zit in de doek. van voor langer want daar was meer "open ruimte". Nu moet ik nog even kijken wat ik doe. Bij nr4 was het gewoon hydrofielen doek tussen hem en mij want die spuugde heel veelo_O Dus dan was het zowel spuugdoek als sjaal zeg maar.

Leeftijdsverschil: ik zeg altijd dat er geen ideaal verschil is. Het is zo afhankelijk van wat voor kind je hebt en wat je erbij krijgt. De 18 maanden van de oudste 2 vond ik geweldig, ging allemaal prima. Maar als nr2 was zoals nr4 dan had ik het echt wel heel zwaar gevonden denk ik. Bij nr4 was het fijn dat ik 2 ochtenden geen kind thuis had verder. En als nr4 nog in de box kon terwijl nr5 er was had het me ook meer rust gegeven dat zo'n eigenwijs kind wat alles beter denk te weten:roflmao:
    Nu lichamelijk wel blij dat er 4,5 jaar tussen zit, niet meer tillen enzo. Maar ook vind ik het anderzijds ook wel een groot gat

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Wbt leeftijdsverschil wat is handig? Of fijn? Tja dat is van zoveel factoren afhankelijk. Hoe zijn je kinderen? Qua spelen, slapen etc.
    Hier zit er 15 maanden, 19 maanden, 23 maanden, 3 jaar, 3,5 jaar en 4 jaar tussen.
    Van alles wat dus:D

Bij de oudsten vond ik het erg fijn dat ik nog niet heen en weer hoefde naar school. Dat gaf een hoop rust in huis. Geen geschipperd met voedingen, slaapjes en schooltijden.
    Bij de jongsten was het juist weer makkelijk dat de oudsten al veel zelfstandiger waren.

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Shalom

Shalom Niet meer actief

Het werd wel steeds langer ertussen;)

Maar mee eens. Er is niet per se een ideaal.
    Hier ook van alles wat en de ene keer beviel kort op elkaar veel beter dan andere keer. En het langer ertussen was vooral voor mijn lichamelijk herstel heel fijn. Maar oef het terug in de luiers als je er uit bent valt niet altijd mee.

De bevallingen gingen hier bij elk volgend kind top. De laatsten floepten er zo uit zegmaar.

Hier blij dat we klaar zijn. We voelen echt compleet. Natuurlijk zijn er soms wat kriebels, maat die zijn maar kort. Het is goed zo. We willen de kinderen die er zijn goed kunnen geven wat ze nodig hebben en zelf overeind blijven staan. Ik ben ook nog relatief jong, maar merkte dat meerdere zwangerschappen (6 in mijn geval) echt wel wat vragen van je lichaam.

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Hier was ik na 6 ook helemaal klaar;)
    Maar het liep wat anders.... Dus werden het er toch 7:D
    Kriebels heb ik echt nooit meer. Eerder dat het zweet me uit trekt bij de gedachte aan een nieuwe zwangerschap.
    Maar goed dat is ook niet zo gek, ik ben inmiddels 47. Tijd om oma te worden;)

Lies1611 en Shalom vinden dit leuk.
  17. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ja dat komt nu wel heel dichtbij!

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Qua leeftijdsverschil vind ik de oudste 2 het meest ideaal. Dat was 16 maanden. Alles ging in 1 ruk door. Het enige lastige vond ik toen de 2e nog 2 slaapjes had (eind ochtend en eind middag) en de oudste 1. Toen had ik een tijdje meer last met weggaan, er sliep er telkens wel 1, maar dat was max een half jaar. Die 2 zijn ook 2 handen op 1 buik, echt ontzettend leuk. Dan zit er 22 maanden tussen, dan 2 jaar en 9 maanden, nog een keer 2 jaar en 9 maanden en straks 3 jaar en 9 maanden.
    Ik vind er nu best lang tussen zitten hoor, ik ben bang dat dit kindje straks minder aansluiting bij broers en zussen heeft.

Ik heb bij de oudste 2 een dubbele kinderwagen gehad. Via mp gekocht, gebruikt, mijn zus heeft hem gebruikt en voor meer verkocht. Dat ging dus prima. Het was een ABC Zoom. Geen idee of die nog bestaan. Voor de rest altijd een plankje gebruikt. Ging prima, vonden ze erg leuk. Bij de 3e was de 1e net 3 jaar oud, die ging met de loopfiets mee. Ze wisten precies waar ze op mij moesten wachten. En waar ze bij mij moesten blijven of juist wat vooruit mochten.

En inderdaad een draagzak ook veel gebruikt. Toen ik alleen de oudste 2 had, heb ik ook een tijdje een oppaskindje gehad die qua leeftijd 5 maanden ouder als de 2e was. Toen deed ik dubbele wagen en draagdoek. Ik heb nu ook een draagzak en die is echt heel fijn. Zowel voor een pasgeborene als peuter. Afgelopen zomer hebben we hem veel gebruikt voor de jongste op vakantie in de bergen.

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Ja!!! Heel dichtbij. Over een kleine 3 weken is ze al uitgerekend.

Shalom en toch3 vinden dit leuk.
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Qua leeftijdsverschil hebben wij 16 maanden, 17 maanden, 1j10m en 3j8m.

Ik vond het verschil van 16 maanden ideaal, geen gevlieg naar school en lekker relaxt thuis. Toen ik er 3 onder de 3 had vond ik dat juist best zwaar en zaten de meiden soms om 11.00 uur nog in de Pyjama. Bij de 4e vond ik het daarom juist fijn dat de oudste toen naar school ging en ik gewoon klaar moest zijn om 8.00 uur.

Het verschil tussen 4 en 5 vind ik ook weer heel fijn, want nu heeft hij weer de volle aandacht als de meiden op school zitten. En de meiden willen en kunnen met veel dingen helpen.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina