Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Ja het is nu wel echt lang over de datum heen.
    We kwamen op de terugweg van het uitje redelijk langs hun. En ze voelde zich goed, dus dacht dat het wel leuk was. Idd even wat afleiding.

toch3 vindt dit leuk.
  2. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Ik ben nu 5 dagen voor de verjaardag van tweede uitgerekend. De rest is allemaal best verdeeld over het jaar. Dit is zelfs de eerste keer dat ik in dezelfde maand uitgerekend ben. Zij viert haar verjaardag vaak met een vriendinnetje die in juni jarig is, dus dat is prima.

Ah wel fijn om haar nog even te zien dan. Wie weet of het nog lang duurt. Soms kan het ineens snel gaan. Maar inderdaad, over tijd gaan, vooral na de 41 weken, is echt niet leuk.

Ik hoorde pas een stukje over de radio van mannen die met een zwangerschapskussen slapen. Maar dat is niks voor jouw man dan @toch3..
    Hier klaagt man overigens nooit over kids die tussenin liggen. Alleen als er teveel liggen en hij er bijna uit valt.:D

Gaan jullie nog aan de oliebollen bak?

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw

Jazeker, de bijkeuken is al opgeruimd. Het aanrecht daar leeg gemaakt zodat de oliebollenpan daar kan staan.

4. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Oh gezellig @Zxcvb!
    Hier hebben we de veranda klaargemaakt. Zeil gespannen, tafels klaargezet, frietpannen zijn schoon. Ik hoop samen met mijn moeder te bakken.

Hopelijk kan onze oudste zoon daar ook een beetje van genieten. Hij is eerste kerstdag met zijn buik op een paaltje gevallen en liep daardoor een scheurtje in zijn lever op. Hij heeft heel veel pijn en moet erg rustig aan doen. Valt niet mee voor hem, zo sneu!

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Haha nee echt niet, hij wilt mij knuffelen :roflmao: Overigens heeft hij meestal ook geen moeite met kind tussenin maar voor de romantiek is het wel een killer als dat heel veel nachten op rij is;)

Nee. We hebben dit jaar besteld. Ik vind zelf bakken heel leuk maar nu niet handig als ik nog wil kunnen lopen de rest van de week. Dus we hebben een goed doel gesteund:D

Ooh dat klinkt echt heel pijnlijk!

Hier zo nr5 wakker maken en kijken of ze wil/kan lopen. Gisteren voet tussen de spaken gehad:| wel naar de huisarts geweest en in overleg, uiteraard op basis van klachten, besloten nachtje aan te kijken ipv naar de seh te gaan.

En om half 10 groeiecho:)

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    #646 Neuzeke, 31 dec 2024
    Laatst bewerkt: 31 dec 2024
    Hier waren de autoritten ook geen lachertje.
    Bij de middelste eerste de oudste weggebracht en bij aankomst 5cm en bij de jongste de 2 oudste nog weggebracht en had ik 7xm ontsluiting (ik zie de vroedman nog lopen met zijn emmers, omdat het bad niet snel genoeg vulde:)).

Hoelang laten ze u in Nederland rondlopen na de uitgerekenfe datum?
    Tot 42 weken?

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ja tot 42 weken als alles goed gaat. Maar ook wel afhankelijk van de vk/gyn/ziekenhuis vanaf wanneer ze wat willen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Oh nee, dat was denk ik schrikken. Beterschap voor hem.

Veel bakplezier!

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Druk dagje zo, verstandig om nu niet zelf te bakken. Ik deed het tijdens mijn zwangerschappen ook niet altijd.

En ook beterschap voor jouw jongste.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Scheelt dat 3 van de 5 kinderen vanmiddag en vanavond weg zijn. Verjaardag van neefje. Maar dat is 2u enkele rit, zie ik niet zitten dus wij blijven thuis. De kinderen gaan met mn ouders mee.

Had nog bedacht om met nr5 te gaan slapen vanmiddag zodat ze vanavond mee kon naar de kerk en evt wakker blijven. Maar ze kan geen schoen aan nu dus denk dat man en oudste samen gaan en jongste en ik thuis blijven. En dan kijk ik wel hoe laat ze naar bed gaat.

Dr voet lijkt gelukkig goed mee te vallen. Wel dik maar niet echt verkleurd. En ze wil er wel soort van op lopen dus dan valt de pijn ook wel mee

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig valt het mee.
    Onze jongste mag voor het eerst opblijven. En dat is alleen maar omdat we niet thuis zijn vanavond. Wij hebben als regel dat ze vanaf groep 8 mogen opblijven (hij zit in groep 6)
    En vanaf een jaar of 4/5 maken we ze 's nachts wakker.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Zus werkt op radiologie en zei dat ik beter wel kon gaan omdat ze bij hun standaard week gips geven.
    Dus ben tich maar gegaan. Gelukkig niet gebroken maar wel weekje gips om te zorgen dat ze zoveel mogelijk rust houdt.

Ging wel snel gelukkig, amper uur in het ziekenhuis geweest.

En de eerste huilbui kreeg ze pas nadat het gips er om zat. Zelfs gisteren toen ze nog vast zat huilde ze niet. Denk dat nu de spanning er uit moest want ze vond het heel spannend om naar het ziekenhuis te moeten.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Het gips zal ook wel fijn zijn tegen de pijn.
    Wat fijn zeg dat je zo snel geholpen werd en snel weer buiten stond. Ik heb een keer 3 uur zitten wachten met een van de kinderen. Daar wordt je echt niet blij van:confused:

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Daarom advies van de huisarts gisteren om vandaag te gaan ipv begin van de avond. Zou tegen half 6 in het ziekenhuis zijn dan en ze zegt dan is het druk en zit je straks heel lang te wachten terwijl het medisch niet nodig is om nu te gaan. Morgen gaat het sneller.
    Blij dat ik geluisterd heb daarnaar ;) sowieso is smiddags wachten minder frustrerend dan savonds met hongerig en moe kind. En nu belde ik, kon gelijk tas pakken en komen. Ik belde om 12.20 en was om 14.50 alweer thuis terwijl het ook 2x 25min rijden is

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Shalom

Shalom Niet meer actief

Een gezegend 2025 dames! Het jaar waarin meerdere newborns het levenslicht zullen zien ❤️

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    En goed jaar toegewenst allemaal ♡

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Jullie ook allemaal een goed jaar gewenst ❤️

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Ach wel sneu @toch3. Fijn dat het maar een week gips is en dat het niet gebroken is.

En ook vanaf hier de beste wensen voor jullie allemaal!

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    nog steeds geen oma? :p

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Nee nog steeds niet:(

Vanmorgen moest ze naar het ziekenhuis, dan zou er een ballonnetje geplaatst worden. Ik heb vanmorgen nog een appje gestuurd, maar daar is nog geen reactie op....
    Pff, echt heel irritant om niks te weten. Aan de andere kant zou ik ook niet rustig zijn als ik wel weet dat ze aan het bevallen is.
    Het is allebei gewoon niet fijn:roflmao:

Een voordeel: de kleine is niet op een feestdag jarig;)

Deel Deze Pagina