Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Fijne kraamperiode gewenst ♡

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ah wat een fijn bericht! Gefeliciteerd!

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Van harte gefeliciteerd!

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Kinderen kunnen je elke keer weer voor verrassingen zetten.:rolleyes:

Zoon van 13 zit in vmbo-2, met praktijkonderwijs. Gaat goed met hem, mooie cijfers. Top toch?
    Een tijdje terug vertelde hij dat een klasgenoot van hem overgestapt was naar de havo. Hij dacht dat hij dat ook wel kon. Even kort over gehad toen en verder niet meer.
    Komt hij gistermiddag uit school: "ik wil echt naar de havo!" :eek:
    Gisteravond hadden we mentorgesprek met hem op school. En de mentor staat er schter en gaat kijken wat hij kan regelen voor hem.

Overstappen betekent niet alleen naar een andere klas, maar ook naar een andere school. (Wel binnen dezelfde scholengroep) dus zal voor hem echt een hele stap zijn.
    Pff vind het wel een spannende hoor.

Philou, Lies1611, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik lees al een tijdje mee, maar weet niet of ik hier tussen pas :D. Wij hebben 4 kinderen. Als ik dit op mijn werk vertel dan weten ze niet wat ze horen. Als ik dit in mijn omgeving vertel is het heel normaal :roflmao:. Of eigenlijk zelfs nog gemiddeld. Mijn wens voor een groot gezin is er altijd geweest. Mijn man had die wens wat minder. Nummer 3 was al flink praten met elkaar en de voors en tegens. Nummer 4 heeft hij over nagedacht, maar hij vond 3 wel zat. Maar goed, vorig jaar deze dag hadden we toch een positieve test :oops:.
    Nu hebben we toch een ´groot´ gezin. Waar ik enorm blij mee ben <3. Ik voel me ook enorm compleet en vooral gezegend. Soms grap ik nog weleens over nummer 5. Mijn man grapt dan lekker mee van: droom lekker verder. Ik ben wel enorm blij dat hij zich (nog) niet wil laten helpen.
    Ik ben ook wel realistisch. Ik word 38 en mijn mijn 41. En de zwangerschappen gaan bij mij gepaard met extreme vermoeidheid in het begin en 9mnd lang van kotsmisselijk in het begin tot misselijk/weeïg tot het eind.

Waar ik vooral tegenaan loop is de uitjes. Aangezien er best veel leeftijdsverschil tussen zit. Verder gaat het eigenlijk gewoon zn gangetje.

@toch3, gefeliciteerd! Wat een zegen een meisje erbij.

toch3, Lies1611 en JupitR vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Dat is soms idd best een uitdaging, maar ik zie het ook weer als iets om van te leren. De kids leren zo wel om rekening te houden met elkaar. De ene keer is het uitje helemaal fantastisch voor de een en best prima voor de ander. Ern volgende keer is dat weer andersom.

En natuurlijk ben je welkom hier;)

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Dank je :).

We hebben in de kerstvakantie een museumjaarkaart aangeschaft. De oudste twee vonden het belachelijk :roflmao:. Daar ga je toch niet naar toe :rolleyes:.
    Maar tot nu toe vinden ze het super.

De kleinste hobbelt lekker mee in de draagzak. Zij is pas 3.5mnd. De rest houdt gelukkig echt rekening met elkaar.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Haha, ja kinderen hebben vaak op voorhand een mening over iets. Museums zijn stoffig en saai. Tot ze er zijn en er achter komen dag het wel leuk en interessant is.

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Nou dat dus.

We zijn naar het geofort geweest in Herwijnen. Spoorwegmuseum, met de trein. En pas op een studiedag naar het kinderboekenmuseum. Wat een rit :roflmao:. Maar erg leuk.

toch3 en Zxcvb vinden dit leuk.
  10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Herkenbaar idd. Onze oudste gaat steeds minder mee. Al gaan wij bijna nooit een dag weg ofzo, wel regelmatig een weekendje. Maar steeds vaker zegt hij thuis te willen blijven, en dat vind ik prima met 16 jaar. Ik begrijp goed dat hij geen zin meer heeft in een vakantiepark in een huisje of camping met de camper, met een zwembad en speeltuin. Alsnog doen we in dat soort weekenden wel een museum ofzoiets, of uit eten of naar een stad, maar hij werkt dan liever en dat snap ik wel.

Vakanties vond ik ook nog wel een spannende. Wij houden zelf absoluut niet van grote campings of lang op 1 plek. Gelukkig vindt de oudste onze manier van vakantie vieren heerlijk en gaat hij dit jaar graag weer mee. Maar afgelopen jaar heeft hij wel aangegeven dat hij alleen Zweden bijvoorbeeld wel wat saai vond. Hij wil liever intensieve wandelingen, mountainbike, raften, dat soort dingen. Dan kiezen we daar dit jaar wel bewust voor, om het voor hem ook leuk te laten zijn.
    Maar het is soms wel een zoektocht met het leeftijdsverschil

Neuzeke en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ja vakanties zijn ook zoiets. Gelukkig vinden de oudste twee een camping ook nog te gek. Mijn man zou liever een keer all in in een hotel willen, maar dat vind ik dus niet zo leuk. Ik ben echt meer van de camping. Maar het leeftijdsverschil is wel een uitdaging ja. Maar ook als je een dagje uit gaat met vrienden bijvoorbeeld. Ik ben de enige van de vriendengroeppen (hebben twee verschillende) met een baby.
    Maar dat is eigenlijk het enige waar ik tegenaanloop. Verder hobbelt M lekker mee met zn oudere zussen en maakt het voor L nog niet uit wat we gaan doen. Als ze maar op tijd eten krijgt en schone billen :roflmao:

Lies1611 en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een museumjaarkaart voor allemaal en hier weten ze niet beter dat museums leuk zijn. We gaan altijd naar kindvriendelijke musea en er zijn er heel veel. De drie die jij noemt vind ik ook erg leuk.

In Soest zit het militair museum en dat schijnt ook heel leuk te zijn.
    In Enkhuizen het Zuiderzeemuseum, is echt geweldig.
    Openlucht museum, volgens in Arnhem of omgeving, ook heel leuk.
    En het Speelgoedmuseum in Deventer is ook leuk.
    In Rotterdam heb je ook nog Maritiem.

Nemo hebben wij nog nooit gedaan, omdat het daar vaak erg druk is.

Lies1611 vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Nemen is idd wel erg leuk voor de kinderen, maar zelf vind ik het er vreselijk. De akoestiek is er zo slecht. Het is daar zo'n vreselijke herrie. Het galmt er zo erg. Vind ik.
    Het is ern groot gebouw waar alles door elkaar loopt, rent, gilt efc.
    (Wij waren daar toen onze jongste een week of 6 was volgens mij. Dus kan ook nog aan mijn ontzwangerende hoofd liggen hoor;))

JupitR vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Pwoah was vergeten hoe vervelend stuwing is :confused: Maar borstvoeding is op gang, sneller dan verwacht. Eerste 2 dagen wilde N niet drinken en ik ben bekend met traag op gang komende borstvoeding dus vreesde ervoor. Maar gisteren viel ineens dr kwartje en wilde ze heel vaak drinken. En dat merkte ik ook gelijk aan m'n borsten.
    Denk dat de keus om dinsdag al flesvoeding te geven goed was, zij bleef zo toch energie houden en is nog geen 6% afgevallen.

Verder een heel rustig meisje. Wel echt een mini voor ons. 3260gr bij 39.2 is hardstikke mooi maar nr5 was met dat termijn bijna kilo zwaarder :roflmao:

Zelf voel ik me ook goed, op de stuwing na dan;)

JupitR vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.672
    113
    Vrouw
    Fijn dat het zo goed gaat en mijn ervaring is dat als ze goed drinken de stuwing snel minder wordt.

16. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.771
    881
    113
    Vrouw
    In Soest is inderdaad het Nationaal Militair Museum. Dit is waar ooit Vliegbasis Soesterberg was, dus al lang in gebruik voor militaire zaken. Is erg leuk. Veel binnen te zien, maar ook buiten en van alles buiten te doen. We zijn inmiddels er een paar keer geweest, maar nog steeds niet buiten bekeken :) Je ziet van alles uit de militaire geschiedenis: hoe waren de mensen in de verschillende periodes bewapend bv. Ook vliegtuigen te zien, buiten is er ook eentje waar je erin kan volgens mij.

Openluchtmuseum is inderdaad in Arnhem. Allerlei gebouwen uit de verschillende streken van Nederland. Die stonden op de oorspronkelijke plek op de nominatie om gesloopt te worden dus naar het Openluchtmuseum verplaatst. Soms laten werknemers ook zien hoe die oude gebouwen werkten bv met een rosmolen: een molen die wordt aangedreven door het trekken van een paard. Leerzaam dus.

Maritiem museum heeft een binnengedeelte maar ook een aantal boten (ik dacht inderdaad meerdere) buiten die je met je toegangsticket kan bezoeken. Ook leuk voor kinderen om dat eens te zien van binnen.

JupitR vindt dit leuk.
  17. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Dank je voor de tips :).

18. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik heb nooit echt stuwing gehad. Zodra ik stuwing voelde aankomen, legde ik de kleintjes aan. L is wel het meest afgevallen, maar zij was ook het zwaarst. Net geen 10% geloof ik, maar daarna kwam ze wel weer aan gelukkig.

Fijn dat het goed gaat. Dat is ook altijd nog maar afwachten. Ik was wel blij dat ze geen vakantie hadden in de kraamweek. Ik was een week na de herfstvakantie uitgerekend. En L kwam 1 dag te laat, dus helemaal prima

19. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.921
    5.835
    113
    Gefeliciteerd❤️!

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Ja even erdoorheen bijten nu
    Nou hier us niet tegenop te drinken voor dr hoor :p 5min na voeden voelen ze alweer gestuwd.

Hier hebben nr3-5 nu vakantie (ivm studiedag), oudste 2 moeten nog een dagje. Gelukkig is man volgende week heel de week nog thuis dus ksn ik nog wel rustig aan doen ondanks dat ze thuis zijn

Deel Deze Pagina