Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Mooi werk.

Hier gisteren te horen gekregen dat nr4 ook (nog meer) uitdaging nodig heeft. En dan willen ze toewerken naar de plusklas in groep 5 als ze zien dat dat nodig is.
    Gisteren waren de 10min.gesprekken, vond alleen deze lastig om over te laten aan man. Nr3 en nr5 geloof ik wel, lief, doen goed mee, werkhouding goed, blabla :p Maar rapport van nr4 verbaasde me. Juffen waren ook verbaasd over de cito maar dan vooral door zijn werkhouding, hij werkte schijnbaar erg ongeconcentreerd en vlug maar scoorde heel hoog. Met gewone lessen doet hij het schijnbaar ook vaak, niet werken tot de juf een wekker zet en dan vult hij alles even in :rolleyes: Ze hadden dus wel de indruk dat hij het saai vindt:roflmao:

Lies1611 en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.771
    883
    113
    Vrouw
    Ja klopt, dan snap ik dat het dan tegenvalt. Voor ons max half uurtje rijden ofzo in die gevallen als we daar naar toe gaan. Voordeel met de museumjaarkaart is dat je dan ook makkelijker weggaat. Jammer maar volgende museum weer beter. Niet dat je per se het geld uit je kaartje wil halen. Op de site van museumjaarkaart kan je overigens volgens mij per provincie nakijken wat daar voor musea zijn. Misschien handig om na te kijken en eventueel een paar op te schrijven. Mocht eentje tegen vallen dan naar een ander museum.
    Met een dierentuin heb je het op een gegeven moment ook wel gehad inderdaad. Dan wordt het ook weer leuker om dan weer iets anders te doen.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Oh 7 kinderen <3. Wat een rijkdom. Daar is 4 niets bij :roflmao:.

Ja dat was pittig. Op dat moment besef je he tniet zo goed. Nu wel, nu ik ouder ben. Ik vond mijn vader ook stokoud (56). Maar nu zijn mijn zwagers zo oud en dan denk ik. Oh, dat is helemaal niet oud.

Mavo is zeker prima. Mijn oudste wordt, denk ik, ook een mavo klantje :). Komt ook wel door de school. Ze heeft heel veel thuiswerkdagen, omdat ze gewoon geen leerkracht hebben. En als ze dan op school zijn, moeten ze ook nog vele andere dingen doen: Ehbo, gym, enz enz. En ze zit in een klas die niet zo heel lief is. En dat is zacht uitgedrukt. Ook daar krijgen ze begeleiding bij en activiteiten voor de sfeer in de klas, wat ten koste gaat van lestijd.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Volgens mij wonen wij een beetje in dezelfde regio, als ik de goede persoon voor me heb. Ooit heb jij (of iemand anders) in een topic gezegd over een gemeente zonder dominee en dat er dan een dominee kwam ofzo en die naam herkende ik. Dat was in coronatijd. Maar het kan ook zomaar iemand anders geweest zijn.

Oh en dan verslikt ze zich zeker ook steeds? Pfff.. dat heb ik ook gehad met L. Ik had amper stuwing, maar wel heel veel melk. Hopelijk werkt het leegkolven en het douchen.

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Dat ervaar ik ook wel. Hier ook de meeste musea ver weg. en die parkeerkosten zijn niet meer leuk tegenwoordig.

6. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.496
    1.848
    113
    Hier erg veel gedoe gehad met te weinig uitdaging. Kind zat totaal niet lekker in dr vel, raakte haast depressief. Uiteindelijk klas overgeslagen, beste beslissing ooit. Daarna nog heel erg veel pluswerk en een dag per week hb-klas gehad. Toch bleef ze tegen de grenzen wat school kon bieden aanlopen, al deden ze nog zo hun best. Nu zit ze op vo en dat geeft weer zo zijn uitdagingen.
    Tweede heeft erg last van chaos in dr hoofd, wordt snel onderschat qua intelligentie. Blijft een worsteling ook. Krijgt ook divers pluswerk en een dag per week hb-klas.
    4e vermoed ik ook hb van. Half jaar groep 1, daarna groep 2, was echt het jaar uitzingen en helaas geen juf die actie ondernam. Nu zit hij in groep 3 en heeft hij gelukkig genoeg te doen.

Oei ja, dan is het wel echt tijd om even goed leeg te kolven @toch3. Je wilt ook geen ontsteking oplopen. Besteed je kraamhulp er ook goed aandacht aan? Eventueel helpt het ook om eerst even wat bv weg te laten lopen voor N drinkt, zodat het niet te hard gaat en ze beter kan aanhappen omdat de ergste druk er af is.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Klinkt als bij onze jongste.
    Dag 1 voelde ik al wat last.
    Dag 2 als bomvolle borsten en tepels al zo stuk als wat.
    Dag 3 koorts en geen drup uit te krijgen met de kolf dus samen met de vroedvrouw alles er moeten uit duwen (echt super lang aan bezig geweest) en 180cc uitgehaald.
    Stuwing bleef aanhouden en voeden voelde alsof er iets scherp in de melk zat, echr super pijnlijk.
    Dag 5: bij de dokter met een knalrode schijf op de borst.

Leuk hoor veel melk maar niet op die manier.
    Want dat was eigenlijk de eerste weken echt geen doen.
    Uiteindelijk ook vooral gekolfd.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Je bent zelf super ervaren hoor, dus het zal overbodig zijn, maar zou t helpen om heel even voor te kolven?
    Alleen kort de spanning eraf, tsr, en dan aanleggen?
    Dan stimuleer je niet extra, maat help je haar wel om goed aan te kunnen happen

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Vandaag kraamzorg nr 4 en 5 (stagiaire) gehad o_O en die kwamen pas vanmiddag dus niet veel aan gehad. Was vooral de standaard adviezen van pcm en koelen. Ze lijkt me ook meer van "de boekjes" terwijl dat bij N niet werkt. Die drinkt absoluut niet op de klok maar wanneer ze zin heeft. Wat nu resulteerde in vannacht een gat van 6 uur (dat mag ze vasthouden :D) en vanmiddag binnen de 2u telkens. Dus op 24u krijgt ze genoeg voedingen maar niet hoe de theorie het verdeeld wil hebben.
    Degene die er afgelopen 3 dagen was, en de vk, vond ik er wel fijn in. Niet dat ze daadwerkelijk veel deden maar ze gaven me wel dat stukje vertrouwen dat het ook deze keer goed komt met de borstvoeding, ondanks dat N niet wilde drinken.

Dat klinkt echt heel pijnlijk! Gelukkig heb ik wel de ervaring dat het even 2 dagen doorbijten is en dan loopt het goed. 1x borstontsteking gehad maar toen was baby al wel wat ouder, denk 3 maanden?
    Temperatuur en borsten hou ik wel goed in de gaten, tot nog toe niks verontrustend.
    Dat is wel iets wat ik in mn achterhoofd heb ja. Voor nu is het even iets meer geduld hebben genoeg gelukkig.

Qua borsten voelt het nu ook wel of ik over het ergste punt heen ben. Al dronk ze vanmiddag best veel dus vrees wel beetje voor de nacht als ze weer een gat van 6u laat vallen... Maar dan is het morgenochtend weer even leegkolven.

Tich verwonderlijk dat elk kind zo anders werkt. En ook je lijf zo anders kan reageren. Dan denk je na 5 kinderen wel te weten hoe het gaat... :rolleyes:

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Ohnee met een paar dagen was ik er bij de 3de niet vanaf.
    De gewone stuwing bikj de andere 2 was ook sneller voorbij maar zeker zo pijnlijk niet als bij veneer cactus melk drinker .

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Het is soms echt een uitdaging om de kinderen te bieden wat ze nodig hebben. En soms lukt het voor een basisschool ook echt niet. Een van 'mijn' leerlingen is kort geleden naar voltijds hb onderwijs gegaan. Hij floreerde echt niet bij ons en nu zien zijn ouders hem helemaal opbloeien. Erg mooi om te horen.

JupitR vindt dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Kraamzorg afgesloten. Van de 49u hebben we er 41 gehad. Met alle krapte die je hoort niet verkeerd. En het was goed zo. Ma-do wel lange dagen gehad, vr-zo korte (vandaag amper 2u). Man was er wel klaar mee dat er telkens iemand liep en had met de kvz van do-zo ook geen klik, dat speelt ook wel mee. Ze was prima voor de rest hoor, maar gewoon niet echt een match. Had ik ook niet maar vanuit mn bed minder last van.
    Morgen nog bezoekje van de vk, die had vandaag te druk met bevallingen. En omdat het hier goed gaat maakt het niet uit dat het dagje opschuift.

Gelukkig is man nog wel tot volgende week dinsdagmorgen thuis want alles weer oppakken zie ik nog niet zitten. Even rustig aan opstarten zo:thumup:

Stuwing is gelukkig bijna weg. Net wel even 1 kant afgekolfd, dat luchtte op. Kwam 120cc uit. Hopelijk drinkt N de andere kant goed leeg.

Na hoeveel dagen kan je inschatten of je borstgrootte nog veranderd? :oops: de beha's die ik nu heb zijn eigenlijk te klein maar alshet mnog een weekje uitzitten is is het prima. Anders moet ik toch nog anderen vrees ik :|

13. Shalom

Shalom Niet meer actief

Fijn dat de kraamtijd goed was.
    Nu lekker verder genieten met elkaar zonder anderen ertussen (hoe fijn dat ook is dat ze er zijn, ik vond het altijd heel fijn om dan echt als gezin alleen te zijn in huis).

Mijn ervaring bij de jongste twee was dat mijn borsten huge bleven totdat ik stopte met de borstvoeding.
    Dus ik heb toen wel grotere bhs aangeschaft. De kleinere kon ik na het stoppen weer aan;).

14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik zou ook grotere bh's kopen @toch3.
    Heb je bij de andere kinderen ook borstvoeding gegeven?

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ja bij allemaal maar had toen geen grotere maar nodig:oops:

Vanmiddag met de vk over gehad en kijk het nog even aan. Is zo besteld tenslotte. Maar stuwing is nog niet helemaal over dus weet nu ook niet welke maat ik dan wél wil.

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ohja, bijzonder hoe het dan toch weer zo anders is bij een zoveelste kind.

17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.496
    1.848
    113
    Oh poeh, ik moet ook nog voedingsbeha's. Maar de maat is meestal inderdaad een dingetje. Want welke maat pak je?
    Fijn dat de kraamtijd goed verliep @toch3. Best een hele uitdaging vind ik met zo'n gezin.

Kraamverzorgster vroeg of er een stagiair mee mocht. Nou prima, laat maar komen. Een paar extra handjes is altijd welkom! (Niet zeker dat ze komt natuurlijk) Ik hoop ook dat ik qua uren een beetje goed weg kom.

Poeh, de laatste dagen doe ik veel te veel. Maar ja, ik wil het gewoon klaar hebben. En aangezien man de komende tijd weer verder weg zit en dus minder energie heeft om in de avond nog wat te doen, (en de laatste weken moest hij ook op zaterdag werken) begin ik maar aan de laatste dingen. Vanmiddag wandjes gesausd. Heerlijk dat het klaar is, maar best een pittig karwei, naast de bovenverdieping poetsen en wassen wegwerken.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    En welk merk is fijn :| had bij nr4 van mammae, die waren duur maar zó fijn. Merk failliet :rolleyes: bij nr5 had ik er die "wel oke" waren dus die nu weer gekocht maar ben er gewoon niet heel tevreden over. Heb ook gewoon een rotmaat vind ik.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Sibds 1,5jaar ofzo hebben we dominee S (ger.gem), daarvoor altijd vacant geweest.

Ze verslikt zich nu regelmatig ja. Dus hoop dat dat ook nog wat stabiliseert. De stuwing is weg gelukkig, alleen nog als ze er te lang tussen laat.

Voor het eerst toch een babyweegschaal gekocht. Gisteren was ze nog niet terug op gewicht en merk dat ik het lastig loslaten vind omdat ze in mijn ogen zo klein is. Consultatiebureau is een kwartier met de auto dus daar ga ik ook niet zo even heen. En weet niet wanneer het nu inloop is maar bij nr5 was dat 1x per 2 weken van 12 tot 1 ofzo, echt op een tijd dat je met schoolgaande kinderen niet kon.

20. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik vind het ook echt lastig dat onze 2e zoveel inzicht heeft. Ik begrijp haar soms ook niet. Maar goed, ze doen op school echt veel bij ons. Daar ben ik blij om. En ze zit dan ook in een plusklas elke dinsdagmiddag.

Teveel melk is ook echt niet leuk. Ik had dat bij de 3e ook. Geen stuwing ofzo, maar de melk sproeide er altijd uit. En nu ook wel, maar wel minder. Qua kolven gaat het nu best goed. Kolfde dinsdag 150ml per keer. Meestal is het rond de 130ml per keer. Ik vind kolven trouwens echt vreselijk.

Toch3, wat vreselijk zeg dat je zoveel verschillende kraamzorg heb gehad. Hier alleen bij de bevalling een ander, omdat degene die ik had aangevraagd haar telefoon uit had staan die nacht. Oke, ze was te laat. L was er al en toen kwam de kraamzorg binnen. Het ging ineens heel snel en ik heb geen idee waar zij vandaan moest komen. Gelukkig woont er 1 van de verloskundige bij mij in het dorp. De andere was al bij een bevalling en de derde woont verder weg. Die was maar net op tijd geweest. Al had ik haar ook wel leuk gevonden, haar had ik bij de andere 3.

Ik heb ook iets van 42 uur gehad. Over 7 dagen ook. Vond het wel jammer dat ze weer weg moest. Ik had haar bij nr 3 ook.

Qua bv bh`s. Ik heb ze nu van de prenatal, zonder beugels enzo. Ik heb maatje M. Die had ik tijdens de zwangerschap al. Nu zou ik wel weer maatje S kunnen. Maar goed, heb deze nu. En ik pas ze nog gewoon dus prima. Ik had alleen de 1e week grotere borsten. Daarna weer veel minder. Maar ook mijn omtrek is weer minder geworden. Ik was ‘maar’ 26 kilo aangekomen in de zwangerschap…. Echt zoveel…. En ik weer zelf maar 57. Ik kom altijd mega veel aan, ondanks dat ik weinig eet (door weeïg gevoel) en sport.

Deel Deze Pagina