Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik droeg in de kraamweek van die voedingsshirtjes van de h&m. Ik zat toch heerlijk een week boven. Vest erover en klaar. Van de voedingsbh van de prenatal had ik een maatje groter gepakt dan ik heb.

Altijd handig hoor, een stagiaire. Ik had bij de bevalling ook een stagiaire kunnen hebben, maar ze was dat weekend thuis in limburg. Doordeweeks was ze intern bij de vk.

Ik herken dat nog wel, die nesteldrang. JE wilt alles klaar en schoon hebben.

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Haha, ja een dorp met 4 kerken en 1 basisschool . Ik kom ook uit dat dorp, maar woon nu een dorp of 2 verderop. Maar kom er regelmatig. Mn moeder en twee zussen wonen er, de opvang van de jongste twee en natuurlijk in de winkel waar ze tegenwoordig alles hebben.

Maak je je zorgen over het gewicht van N? Hoe zwaar is ze nu? De oudste bij mij was ook gelijk de lichtste. 3575gr met 40.1. Hier hebben ze altijd een mooi gewicht bij geboorte, maar daarna zakken ze snel naar de -1 lijn. De oudste 2 zijn ook maar sprietjes.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ja kolven is mijn hobby ook niet :roflmao: maar het verlicht wel. En de wetenschap dat er 2 flesjes melk in de vriezer staan geeft ook wel rust. Stel dat er wat gebeurt met mij of 1 van de anderen waardoor ik niet kan voeden kunnen ze in ieder geval wat melk geven aan dr.

Oef dat is veel aankomen, hier lag de max elke keer rond de 10kilo. Gisteren gewogen en zit nu nog op +1 dus lijnen moet niet gelukkig. Al wil ik er liever wel nog wat meer af, tussen de 60 en 65 voel ik me prettiger dan met 70. Even kijken wat het doet als ik zelf steeds meer ga doen.

Vanmiddag 2km gelopen. Dat voelde echt goed na maanden nauwelijks lopen. De 300m naar de kerk voelde al als een marathon dus heel blij dat nu 2km lukte zonder dat ik me moe voelde of pijn kreeg.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Ik vind de voedingshemden van de h&m ook fijn. Lees weleens dat ze een gewoon hemd dragen en naar beneden trekken maar dat vind ik echt vreselijk. Na nr5 droeg ik nog steeds de voedingshemden in het kader van "eerst maar verslijten":oops: en vind die extra ondersteuningslaag fijn, ook als ik savonds ging douchen en geen beha maar aan wilde. Waren ze toch nog soort van ingepakt :$

Stagiaire: bij allemaal aangegeven dat dat goed was maar nu pas gehad, de laatste 3 dagen. En bij de vk 2x met controle dat er 1 bij zat, 2x samen huisbezoek en laatste bezoek kwam er een laatstejaarsstagiaire alleen.
    Nacontrole ga ik wel aangeven wie ik wil (die bij de bevalling was)

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Dan weet jij waarschijnlijk ook wie ik ben? :eek:

Nee niet echt zorgen maar meer dat ik het in de gaten wil houden. Ook omdat de anderen van +1/+2 naar -1/-2 of nog verder zakten het 1e jaar. In de buik groeiden ze goed, daarna gingen ze zachter groeien. Iets wat wel in het familieplaatje past ;) ondergewicht komt aan beide kanten voor.
    Gisteren was ze op de weegschaal van het cb 3240 (geboortegewicht 3260).

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Heb wel een vermoede, maar ben zelf al 12.5 jaar weg uit het dorp. Ik denk dat ik met je oudste zus, L, in de klas heb gezeten. Als ik de goede persoon voor me heb.

Ah oke, ja dan is een weegschaal wel fijn ja. En dat is echt een licht gewichtje. L was 4060. Vond dat wel veel :roflmao:

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Het verlicht zeker en voeding achter de hand is altijd fijn. Op den duur wil je toch weer ff weg. Kerk, vergadering, boodschappen doen alleen. En ze willen altijd drinken als je er niet ben.

Ja joh. Was echt niet normaal. Vooral heel veel vocht. Na een week was ik de 1e 13 kilo alweer kwijt.

Oh heerlijk even wandelen. Met de kleine of alleen?

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik heb die voedingshemden snachts ook nog aan. Heerlijk.
    Overdag gewoon een voedingsbh, met een hemdje van de hema. Hemdje gaat dan gewoon naar beneden en trui of wat dan ook omhoog.

Nacontrole snap ik dat je die bij degene die de bevalling heeft gedaan wilt. Dat heb ik toen ook gedaan. Welke praktijk zat jij? Die waar het cb ook zit? Of die in kw? Of zat/zit je aan de andere kant van het water? :roflmao:

Ik had een keer een stagiaire uit ehum ja geen idee meer :roflmao:. Uit Italië of Spanje ofzo. Was via een uitwisseling.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Mijn oudste zus begint wel met een L ja:oops:
    Dan ben je dus later vertrokken dan ik was :p ik ben van 2009 tot 2015 weggeweest.

Ja ik vind dr ook echt wel klein, denk dat het daar vandaan komt. Lichtste erboven was 3800. En nr5 was met zelfde termijn geboren maar wel bijna kilo zwaarder:eek: :roflmao:

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Scheelt wel dat vocht snel weg gaat over het algemeen.

Met man, nr4 en N geweest. Even nr5 bij kinderfeestje afgezet.
    Gisteren even naar de "boekwinkel" gelopen, dat ging goed dus dacht vandaag even rondje dijk

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Verloskundigkundigcentrum in Z. Met nr4 en nr5 ook geweest.
    Andere kant van het water kan wel maar is lastiger. Veel hanteren het water als grens van het werkgebied. En als je hier woont ben je gewend dat je voor alles toch het dorp uit moet. En in mijn geval de auto pakken want ik vibd fietsen vreselijk :roflmao::$

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ja in 2012 ben ik getrouwd. We hebben eerst nog een jaar of 4 in het dorp ernaast gewoond, in A. En sinds 2017 wonen we in Z.

Gewoon al 12.5 jaar getrouwd en 4 kinderen rijker. Het voelt echt zo rijk als we met z'n allen aan tafel zitten. Oke, l zit nog in de stokke newborn :roflmao:. Maar het idee ♡.
    En vooral omdat nummer 4 een complete verrassing was. Echt een cadeautje.

Merk wel echt dat die van 3.5 veel ruiger omgaat met zn zusjes dan int begin. Nu ook. Kom maar L ik draai je wel om :roflmao:. Of knuffelen en dat gaat niet zo zachtjes :roflmao:.

Wiebeltje, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Ik heb met mijn zoontje toen niet meegeschreven met een groep volgens mij, maar zie dat jij ook een zoontje hebt van juli 21.

13. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.496
    1.848
    113
    Grappig, ik houd van fietsen juist. Ga zoveel mogelijk op de fiets en baal dat ik straks met de baby niet kan fietsen.

12 april ben ik uitgerekend. Ik zeg tegen iedereen rond de Pasen, heb ik een week speling voor het gezeur begint. :rolleyes:
    Stiekem hoop ik dat deze baby een beetje op tijd komt.
    Klopt, onze (nu nog) jongste is van juli '21.

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Leuke periode. Van mn 2e was ik op 8 april uitgerekend. Zij kwam de 7e. Hoe was het bij je vorige? of geen peil op te trekken? Hier 40.1, 39.6, 40.6 en 40.1. Ik had al wel verwacht dat deze rond de 40 zou komen. Alleen mn zoon was later. Maar dat was meer ervaring met de vorige 3 dan wijsheid. Ik moet zeggen dat ik bij de 4e totaal geen gezeur heb gehad. Bij de andere wel. Maar nu helemaal niet. Ik zei ook al de hele tijd dat ik toch overtijd ging lopen. Oke, ik heb wel ff gejankt met 39.6 toen ik nog potdicht zat en niet gestript kon worden :roflmao:. Maar meer omdat ik het gewoon ff balen vond dan dat ik klaar was met het zwanger zijn. Ik zat ook in een groepje waarvan ik 1 van de 1e was uitgerekend en ik als 1 van de laatste bevallen ben :rolleyes:. Het groepje was van 1 tot 15 november. 3 van de 12 zijn nov kindjes geworden. De rest allemaal oktober :roflmao:.

Ik had bij de 3e zo`n maxicosi stang voor achterop de fiets. Ik fietste echt overal naar toe. Toen vond ik het echt een superuitvinding. Nu vind ik het toch wel engig. Maar de oudste twee gaan nu zelf naar school, dus hoef ik ook weinig meer te fietsen.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Hier begon het "gezeur" al in oktober :| Was echt blij dat ik laatste weken weinig eb laatste week helemaal niet naar school hoefde te lopen omdat man kon. Werd er zo sagrijnig van dat mensen dachten dat ik veel verder was en continu "hoelang moet je nog?" Euh ja, dat weet ik zelf ook niet he:rolleyes: je hebt theoretisch 5 weken waarin het mago_O

Wel gek idee dat ik nu ook nog zwanger had kunnen zijn, had dan 41.0 geweest

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    #916 marievs, 28 feb 2025
    Laatst bewerkt: 28 feb 2025
    oh echt joh? Pfff... dat is wel heel vroeg. Ik had het wel bij de opvang: Oh, je brengt hem nog steeds zelf :). Ja, ik breng hem nog steeds zelf en ik zei elke keer: tot volgende week :roflmao:. Maar dat vond ik ook niet heel vervelend. Ze vroegen ook altijd hoe het met me ging.

Dat heb ik toen ook gehad ja. Nu had ik nog zwanger kunnen zijn, nu had ik nog kraamzorg kunnen hebben enz enz. Dit ging pas over toen het niet meer kon. Nu denk ik steeds: Vorig jaar was ik net zwanger. Toen had ik een positieve test, toen belde ik de vk, toen zat ik zwanger op die verjaardag terwijl niemand het wist.

Vandaag is de sterfdag van mijn pa (26 jaar geleden overleden) en vorig jaar zat ik op deze dag bij mijn familie met een kleintje in mn buik. Allemaal van die momenten komen er nu aan voor mij.

Hoe gaat het nu met de bv @toch3?

Weten jullie trouwens of jullie een jongen of een meisje krijgen @wiedeltje?

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Had al snel een buik en groeide echt naar voor. Was blij met de weken zomervakantie aan boord want kon het niet lang verborgen houden.
    Gelukkig laatste weken weinig meer gegroeid, buik veranderde wel van vorm door het indalen.

Vanaf juni krijg ik ook die "vorig jaar..." :D
    26 jaar geleden al. Doen jullie nog wat vandaag of niet?

Borstvoeding gaat nu goed. Stuwing is weg. Toeschietreflex is wel regelmatig pijnlijk nog maar dat duurde bij de rest ook heel lang dus dat hoort bij mij :rolleyes:;)
    Vindchet wel heel gemeen dat zusje nu in een maand maar 6 zoogcompressen nodig heeft gehad. Ik had er vannacht voor links al 3 nodig omdat de eerste 2 echt verzadigd wareno_O Dat een kind losliet door de toeschietreflex kende ze ook niet tot afgelopen week:roflmao:

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.496
    1.848
    113
    Ik heb het heel verschillend gehad. 1e was 40.2, 2e 41.4, 3e 39.6, 4e 40.4 en 5e 41.2.
    Als je zo ongeveer kijkt zijn 1 en 4 ongeveer gelijk, en 2 en 5, dus ik hoop dat nr 6 qua termijn op nr 3 lijkt en voor de uitgerekende datum komt. Maar de kans is klein natuurlijk, meer kans dat de baby ook over tijd is.

De tweede was ook van april. Toen was ik 6 april uitgerekend, zij kwam dus op 17 april, met een inleiding.

Grappig dat terugkijken he. Vandaag zijn een zwager en schoonzusje 11 jaar getrouwd. Ik zei vanmorgen tegen mijn 2e, 11 jaar geleden had ik ook een dikke buik, maar dan van jou.
    En ik vind die eerste verjaardag ook altijd zo'n moment dat je helemaal terugdenkt aan de bevalling etc.

Wij weten inderdaad wat het is. Maar voor de rest wordt het pas met de geboorte bekend.

26 jaar al, sterkte. Was je heel jong toen je vader overleed? Mijn vader is aanstaande zondag 8 maanden geleden overleden, het gemis is echt groot...

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Bluh regeldag denk ik. Gelukkig sliep ze eerste deel van de nacht wel goed, vanaf 4u veel bezig geweest.

Zaterdag belde de dominee. In eerste instantie was er afgesproken dat we met dopen zouden wachten tot de volgende baby ook kan, die moeder is in maart uitgerekend. Maar de dominee vond dat toch te lang duren dus nu wordt het de 16e voor ons, dan is N precies een maand oud.
    Nu op zoek naar een doopjurkje. Ze hebben allemaal hun eigen setje. Want jongen dus pakje, meisje jurkje. Maar nr3 paste niet meer in het jurkje van nr2 dus toen besloten dat ze allemaal hun eigen set krijgen :D

Vandaag dagje met zn 3e thuis. 5 kinderen naar school, man heeft nog vrij, die begint morgen (kort weekje, donderdag weer klaar). Rust :D Nee zie er wel beetje tegenop, na weken alles weer zelf moeten doen en regelen:oops:

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    De 16e wordt onze kleinzoon ook gedoopt. Alvast een mooie dienst gewenst.

En voor de komende dagen.... doe het stapje voor stapje. Is je man sl vroeg van huis of kan hij met de ochtendspits nog bijspringen?
    Voor het avondeten iets makkelijks kiezen en zelf goed je rust pakken.

Deel Deze Pagina