Zoals het er nu uitziet vertrekt hij als de kinderen naar school zijn dus gelukkig nog samen opstarten. En woensdag heeft nr5 vrij dus hoef ik niet naar school te lopen, scheelt ook weer. Avondeten: man kookt waarschijnlijk dubbele portie vandaag dus dan is het alleen woensdag nog koken. Of wat uit de vriezer trekken. Donderdag kan man wel weer koken. Uiteindelijk komt het wel goed maar moet die drempel over
Het is idd altijd die eerste keer weer. Komt vast helemaal goed. Gewoon niet te veel willen. En lekker dat je man het koken (deels) op zich neemt. Dat scheelt al heel veel.
Komt vast goed @toch3. Vind je het ook nog een verschil dat de oudere kinderen wat ouder zijn en dingen op kunnen pakken? Fijn dat je man thuis kan zijn tot nog toe en ook kookt. Manlief hier kookt alleen af en toe op zondag en hij bakt friet. Dat is het zo'n beetje. Nu is koken ook niet makkelijker geworden sinds ik coeliakie heb en vind ik het niet het vervelendste werk, dat scheelt. En qua vrij na de geboorte zal het zo'n beetje de kraamtijd zijn en niet veel meer helaas. Hij maakt ook lange dagen (vaak van 6-6 van huis) wat het niet makkelijker maakt. Ik hoop daarom meer dat ik ruim voor Pasen beval, zodat we die dagen extra hebben. Maar ergens reken ik er op dat dat niet gebeurt. We zullen wel zien... Fijne dienst vast gewenst allebei! Altijd heel bijzonder zo'n doopdienst...
Ja dat scheelt zeker. Afgelopen maanden hebben ze ook best wat dingen moeten overnemen dus dat kan komende tijd ook nog wel en de avondtaken als tafel afruimen, gang opruimen ("gooi maar op de grond"), nr5 douchen, etc blijven gewoon. Koken vond man nooit leuk maar sinds hij gestopt is met ons schip wel Door de kinderen met wisselend succes ontvangen Het is dat we door het stoppen met het schip een flinke spaarpot hebben, anders had man daar flink meer stress om gehad. Blijf het raar vinden dat je als vader zijnde als zzp-er/eigen baas geen uitkering/verlof kan krijgen. Nu hebben we een vof dus ik heb wel uitkering kunnen aanvragen maar dat is niet kosten dekkend. Man is nu bijna 4 weken thuis. Als hij kantoorbaan ofzo had was dat wel minder geweest want dan was het werken tot de bevalling. Maar vond het echt niet fijn dat hij aan boord zou zitten, wetende dat he dan zo minimaal 2 uur verder bent voor hij thuis zou zijn. Achteraf was het geen probleem geweest want op zondag is hij sowieso thuis maar ja, dat weet je pas achteraf he. En was met mijn lichamelijke conditie ook wel fijn dat hij de laatste week thuis was
Wij zijn op de sterfdag bij ma geweest. Dit doen we elk jaar. Ja, ik was 11 @wiedeltje. Oh bij jou pas 8mnd geleden. Dan is het nog heel vers. Het gemis blijft helaas. Wij wisten het alleen bij de 4e en ik vond er niets aan. Niet weten vond ik leuker. Mocht er ooit een 5e komen, wil ik het niet weten. Bv: hier vooral in de nacht lekkende borsten. Regeldagen zijn ruck. Vooral met meerdere kinderen. Oh de 15e al. L is met 6weken gedoopt, dat vond ik al best snel. Maar dat was nog voor de feestdagen. Wij hebben een familie doopjurk. Ik ben zelf ook gedoopt in die jurk en al mn kinderen ook. En wat neefjes en nichtjes ook Komt vast goed. Jij kan dit. Lekker makkelijk eten en kids vaak naar buiten.
Hier pakken de kinderen ook veel op. De oudste 2. Voor de oudste. Mijn man heeft betaald ouderschapsverlof dat hij gespreid opneemt. Hij werkt sowieso maar 4 dagen en nu ook de vakanties vrij. Ik werk zelf nu 3 dagen en 1 dag ouderschapsverlof. Mijn man mocht ook niet ver weg meer de laatste weken. Gelukkig zit hij vaak heel vlakbij.
Deze week hebben de kids vakantie. Zijn lekker een midweek weg. Ik vind vakantie altijd erg leuk, alleen eet je heel anders dan thuis. Dat vind ik best moeilijk. De laatste 2x was ik zwanger, dan heb ik er geen last van. Dik word ik dan toch . Maar had voor de vakantie nog op de weegschaal gestaan. Dom natuurlijk. Moet gewoon nog 4 kilo . Volgens mijn man 2 .
Hier bij nr1 niet Nr2 bewust wel Nr3 zag ik met 38 weken nog Nr4 met 20 weken omdat we waren vergeten te zeggen dat we het niet wilde weten Nr5 niet En nu nr6 ook niet. Ik vind niet weten ook leuker. Al had ik op gegeven moment wel zoiets van "ik ga laten bevestigen dat het een jongen is" want meisjesnaam kwamen we niet uit, geboortekaartje duurde lang. Ging gewoon allemaal niet zo vlot. Maar uiteindelijk toch pas na de bevalling gekeken Ja had van mij wel later gemogen maar dominee vindt dat te lang duren. Echt een man die nooit bevallen is Als het lichamelijk nog niet goed ging hadden we ook niet ingestemd hoor wil zondagmorgen proberen naar de kerk te gaan, man blijft dan thuis. Daarna even kijken wat fijn voelt. Met dopen brengt nr2 nr6 de kerk binnen en gaat daarna met haar naar huis. Nr1 mag pas oppassen als hij heeft laten zien dat hij een poepluier kan verschonen want wil niet dat ze straks 1,5u met vieze luier ligt omdat hij niet wil/kan verschonen. Nr2 heeft al laten zien dat ze het kan (inclusief volledig omkleden). Soms vervelend dat we geen crèche hebben maar het idee om haar daar nu al te brengen staat me ook tegen
Wegen moet je achteraf doen he Maar niet te moeilijk over doen deze week, gewoon genieten. En volgende week weer opletten en extra rondje wandelen. Ipv met de auto lopen naar je moeder Waar zijn jullie heen?
Ik vind het wel fijn om te weten. Alsof ik me psychisch beter voor kan bereiden. Het enige nadeel vind ik dat andere mensen gaan lopen vissen en je proberen op je woorden te vangen om er achter te komen wat het is. Netjes hoor, nog 4 kilo. Ik moet er nog 10 van de vorige . Ik was net een poging begonnen omdat ik toch mijn hele voedingspatroon om moest gooien door coeliakie, toen ik weer zwanger werd. Gelukkig ben ik niet extreem veel aangekomen tot nog toe. Hier is dopen elke maand wel. Maar ik vind het altijd zo'n stress dat ik het liefst een ronde oversla en iets later doop. We zullen wel zien hoe het loopt deze keer...
Ik zou deze week maar even nergens op katten en lekker genieten. Je hebt in ieder geval mooi weer. Wij wisten alle7 de keren niet wat het zou zijn. We wilden het echt niet weten. Dat was bij de oudste (25 jaar geleden) nog heel normaal, maar we merkten dat bij de jongste (9jaar geleden) dat veel mensen er bijna automatisch vanuit gingen dat we het wel zouden weten. En veel mensen keken dan ook raar op als ik zei dat ik het echt niet wist. De 16e is onze kleinzoon ruim 2 maanden, dus ern prima termijn om te dopen. Mijn dochter neemt haar zoontje gewoon mee naar de kerk. Dat wordt daar door meerdere mensen gedaan. Dat gaat tot nog toe prima.
Volgens de papieren is hier dopen elke eerste zondag van de maand. Maar de dominee vond dat niet werken in een kleine gemeente dus nu in overleg met de ouders. Anders hadden we zelf de 1e zondag van april gekozen. Had dat afgelopen zondag nog niet zien zitten, met 2 weken al. Qua voorbereiding is het van te voor weten wel handiger. Al wilde ik die keren alsnog ook een naam etc "voor als het toch het andere geslacht is..." Doet mijn zusje ook. Alleen bij ons wordt dat niet gewaardeerd vrees ik. In Duitsland bij de schipperskerk deed ik het wwl altijd. En omdat je daar maar met klein groepje bent vroeg ik van te voor aan de dominee (is elke keer een ander) of borstvoeding een probleem was want dan ging ik wel even naar het zaaltje. Maar altijd positieve reactie gehad en was voeden prima, sommige vonden het wel fijn om van te voor te weten dat het borst ipv flesvoeding zou zijn
Wij wisten het ook 6 keer niet, het geslacht. Elke keer weer vond ik dat het mooiste wat er is om dat pas bij de geboorte te weten. Na de termijn echo ook vrijwel geen echo's meer gehad, behalve twee keren groeiecho's, dus kansen op het per ongeluk te zien waren niet groot. Bij ons worden de baby's/kinderen opgedragen.
Pfoe, ik heb alle keren bij 2 maanden pas gedoopt. Waarom zou dat te lang duren? Omdat er dan een keer geen doopdienst is? Hier werd er eigenlijk altijd gevraagd wanneer wij het zien zitten. Wilde ook zelf weer een paar keer in de kerk geweest zijn, voordat ik vooraan ging staan
Geen idee, ik heb de dominee zaterdag niet gesproken. Had wel de voicemail maar mooi man terug laten bellen Maar stel dat die andere vrouw nog 3 weken loopt (weet niet precies wanneer ze is uitgerekend), dan nog hersteltijd... Dan is N zo 3 maanden. Ga nu zondagmorgen naar de kerk en denk woensdagmiddag met biddag
Ik weet nog dat er hier pas geleden geen doopdienst was, terwijl dat wel op de agenda stond. Maar er waren geen baby’s, of iig niet om al te laten dopen. Dat werd echt meerdere malen aangehaald tijdens de dienst. Waren ze volgens mij niet zo blij mee Keer daarop waren er wel een stuk of 6, haha
Ik vond het niet weten echt veel leuker. Bij de praktijk waar ik zit, krijg ik echt elke keer een echo. Als je het niet wilt weten, dan zie je het ook echt niet. We zeiden dit keer dat we het niet wisten. Leugentje om bestwil . Haha ja wegen eigenlijk gewoon helemaal niet doen. Een jaar of 15 geleden heb ik tegen een eetstoornis aangezeten. Helaas blijft dit een zwakke plek. Jij bent helemaal een mooie @toch3 . Lopend naar mn moeder . Deed jij dat ook een jaar of 3 geleden? Lopend naar je moeder . Hier heeft nr 1 nr 3 gedragen en nr 2 nr 4. Wel met een ouder nichtje erbij. Zodat die kon helpen. Qua doopdiensten is het gewoon van wanneer er een baby geboren is en dan in overleg en wanneer de dominee zelf preekt. Oh ja. Volgende week biddag ja. Ik ben volgens mij na een maand naar de kerk geweest. Voor het eerst. En dat ging gewoon goed. Lichamelijk heb ik ook weinig last gehad van de zwangerschap en bevalling. Oh nee jullie hebben geen crèche. Vind dat altijd wel bijzonder eigenlijk. Heb het ooit aan mn zus gevraagd, maar weet niet meer wat der antwoord was. Wij zijn bij Hof van Saksen. Veel christelijke moeders hier.
Het valt mij trouwens wel op dat er steeds meer grote gezinnen zijn. In mijn omgeving niet vreemd, maar ook hier op het forum. En ook veel waarbij een kindje onverwachts komt. Voorheen dacht ik altijd: je bent er zelf bij... maar ja, het is ons nu ook overkomen .
Huh, raar. Prima dat je vaste zondagen ervoor reserveert, met grote gemeente wel handig denk ik. Maar het kan toch prima dat het gewoon net te vroeg is voor de moeder en/of baby om de 1e beurt gelijk mee te pakken? En dan kan je alsnog eerst de ouders vragen naar het waarom ipv zo in de dienst benoemen
Welke had jij dan? Moet ik misschien toch overstappen als het nog eens nodig is Maar je hebt nu 4 kinderen, dat heeft over het algemeen gewoon gevolgen ik snap wel dat het een zwak punt blijft maar probeer vooral realistisch te zijn. Ik heb het wel een x gedaan, met de verjaardag van pa. Was de kinderen zó zat dat ik man met kinderen met de auto heb laten gaan en zelf ben gaan lopen. Daarna kon ik er weer tegen Terug wel met de auto Maar misschien is de fiets dan straks een betere optie Ruimtegebrek en koppige mensen die niet van veranderen houden hopelijk hebben ze er in de nieuwe kerk wel plek voor maar vrees van niet