Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Hier in de straat val ik niet echt op met 6. Man zei gisteren wel dat hij geen ambitie heeft om de meeste van de straat te krijgen:roflmao: Dan zouden we er, voor zover nu bekend ;), nog 5 bij moeten krijgen. Dan mogen we de rolstoel ook wel gelijk bestellen want dat gaat mn lijf niet trekken vrees ik. Al moet ik zeggen dat de pijn nu nagenoeg wel weg is.

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Wie heeft er 10 dan? Die tegenover het dorpshuis wonen? Of nou ja, schuin? Al hoorde ik van mn buurvrouw dat er in jullie oude huis ook een heel groot gezin woont.

In onze straat heb ik al gewonnen :roflmao:.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Nee zo bedoelde ik het niet. Het ging erom dat er geen doop bediend werd en dat zo belangrijk is voor de gemeente. Wij zijn idd een grote gemeente en hebben ‘normaal’ elke maand dopen.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    In ons oude huis ja. En de pkn pastorie is verhuurd, schijnen ook 10 kinderen te hebben.
    Tegenover dorpshuis 8, andere pastorie ook 6.

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Ik zat in kw. Echt een hele fijne praktijk. 1e echo altijd al rond de 7w.

Huh nieuwe kerk? Dat heb ik nog niet gehoord thuis :roflmao:. Hoor wel dat er toch best wat gezinnen overgestapt zijn naar de hhg. Mn ma klaagt elke zondag over het ruimtegebrek :roflmao:.

Het is wel echt een lekker stuk om te lopen. Vooral als je over de dijk gaat. Ik loop het heel afentoe wel eens hard. Al is dat nu ook lang geleden.

Ik ben ook echt wel realistisch. En thuis gaat het goed. Maar op vakantie is het toch altijd een ding. In bikini enzo :roflmao:. Terwijl dat ik me totaal niet hoef te schamen. En er hebben 4 kinderen gewoond in mn buik. Het is vooral meer het feit dat ik nu niet sport. En dat mis ik denk ik het meest.

Zit nu lekker int zwembad. De oudste 2 met mn man mee. De 3e int zwembad voor mn neus en de jongste op schoot.
    Gaat prima zo. Kunnen er nog vast wel een paar bij :p.
    Nee gezien mn leeftijd zal het bij 4 blijven. Ik zie het al voor me... nog 1 en dan zijn het er 2 :roflmao:. Kunnen we weer een andere auto.

Hebben jullie al vakantieplannen van de zomer?

Wat doet je man nu eigenlijk @toch3?

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Oh ja. Dat zei mn buurvrouw ook ja. Van de pkn pastorie.

Haha je de andere hadden er 4 en daarna die tweeling :roflmao:

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Ja we krijgen een nieuwe. Ooit. Als alles rond komt. De grond is gekocht. Tegenover ons oude huis en dan 2e weiland. Toegangsweg loopt dan langs de pkn pastorie.
    Volgens mij is er uit onze kerk maar 1 gezin overgestapt recent, maar wel gelijk een grote :p

Ja ben toen ook over de dijk gegaan.
    Ga zo ook rondje doen, al is alleen lopen vrij saai vind ik. Althans, N gaat mee maar die zegt niks terug:roflmao: Maar voor beide wel goed om buiten te komen.

Sporten... ik wil regelmatig gaan wandelen met N (en weet nu al dat dat te weinig gaat gebeuren :p) en over 4 weken weer hoelahoepen. Dat is sowieso goed voor mn rugspieren. En hoop dat mn buik dan ook nog wat platter wordt voor de zomer want inderdaad, in bikini... o_O

Klinkt heerlijk zo in het zwembad.

Man is nu aflosser. Dus vaart nog wel maar dan als invaller op allerlei schepen. Het varen vond hij nog wel leuk maar niet de verantwoordelijkheid van eigen schip
    Was blij dat wij er maar 1 zagen op de echo:roflmao:

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Wij gaan 2 weken naar Frankrijk. En misschien nog als gezin op een schip aflossen maar daar nog geen concrete afspraken voor

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Oh leuk frankrijk. Wij ook. Zoals elk jaar :rolleyes:.

Leuk om dat nog steeds te doen.

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Oh ja. Daar heb ik ooit wat van gehoord trouwens ja. Ja dat gezin ja, maar vorig jaar ofzo ook een aantal gezinnen van die kassen. Tenminste ma zei dat ze regelmatig bij hen in de kerk zitten.
    Maakt ook verder niets uit.

Ik vind lopen echt saai. Gelukkig gaat M mee. Dan is het wel gezellig. Maar alleen vind ik het echt niet leuk. Hoelahoepen nog nooit gedaan. Ik doe workouts thuis via YouTube. Dat werkt echt goed voor mij. Een keer of 3 in de week en 1x hardlopen.

Klinkt goed. Geen eigen schip, maar wel varen. Vond je het leuk aan boort? Ik zou zelf echt angsten hebben mbt de kinderen. En zelf ben ik ook geen zee of rivier mens. Vind het soort van eng :oops:. De pont over vond ik altijd al een dingetje :(.

Ja, wij ook ja. 1 tegelijk is veel beter :rolleyes:.

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Wat fijn, een grote gemeente. Wat voor gemeente is het?

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Wij hebben Frankrijk 1x gehad volgens mij. Man wilde wel weer Kroatië maar dat vind ik echt te ver rijden nog met nr6. En we moeten met 2 auto's dus ik vind het voor mezelf ook ver zat:p
    Dus nu 2 weken Frankrijk, op 2 verschillende plekken.

Oh klopt ja. Weet niet wanneer die zijn overgestapt maar die zijn bij ons weg ja.

Haha ja dan heb je aanspraak. Meeste rondjes zijn ook gewoon saai, zoveel variatie is er niet. Al heb ik nu ruim 2 maanden de dijk niet gehad dus dan is het de 1e x wel beetje leuk, kijken wat er veranderd is.
    Ik heb al jaren een hoelahoep, was fijn aan boord want dat kon gewoon altijd. Sportschool viel sowieso al af. Wandelen ook vaak want varen of te laat stil voor de kinderen. En alleen over industrieterreinen vind ik helemaal niks :oops:
    Van mij had het schip niet weg gehoeven. Heb er echt veel moeite mee gehad. Zie wel dat het voor man de goede keuze is geweest dus wel vrede mee. Maar afgelopen week wel tikkie jaloers op vriendin die wel naar boord kon.
    Het was niet altijd leuk, zeker de eerste jaren niet toen ik fulltime aan boord zat. Vond wat we laatste jaren deden wel heel fijn. Schoolweken thuis, vakantie aan boord, weekenden wat uit kwam.
    Angst mbt de kinderen niet echt gehad. Hun zijn er mee opgegroeid en zelf groei je er ook in. En er komen meer kinderen onder een auto dan dat er van boord vallen ;)
    Ja maar die pontschippers zochten ook wel altijd de grens op he, vlak voor of vlak achter schepen langs:rolleyes: Al vond ik dat vanuit de stuurhut wel minder vervelend dan jachten etc. Van de pont weet je waar hij heen moet, van pleziervaart niet.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Ah oke, verkeerd begrepen

Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Ger.Gem ;)

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Valt me tich best even tegen nu, een 6e :( Voel me echt alsof mn reserves opraken. Vanochtend alweer genoeg gehuild :oops: Al maanden slechte nachten, deze week te korte nachten omdat N na 3:00 erg onrustig is. Overdag om de 2u voeden. Hallo regeldagen en buikkrampen :rolleyes::confused:
    Moet nu van man verplicht vanmiddag en morgenmiddag naar bed, zonder N zodat ik ook goed kan slapen ipv halfwakend nog.

Wat slapen betreft is een baby icm pubers en man veel weg echt ruk. Bij nr5 kon ik nog om half 9 mn bed in maar nu is dat niet voor half 10 want moet wachten op de oudste. Ik kan bij hem er niet op vertrouwen dat hij op tijd naar bed gaat als ik al slaap.
    En dan ben ik boven, moet N eerst nog drinken dus voor ik dan echt kan gaan slapen... :rolleyes:

16. Shalom

Shalom Niet meer actief

Het valt ook niet mee zo'n baby bij de drukte van een groot gezin. Let goed op jezelf♡. Fijn zo'n man die je even 'dwingt' dat te doen. Althans ik weet hoe het is om door te gaan over mijn eigen grenzen (met een baby) en heb gelukkig een man die me daarin remde. Ik mis het nu ook echt niet meer een baby in huis met de andere kinderen:oops:.

Sterkte ermee. Hopenlijk gauw betere nachten. En anders gewoon even lekker bijtanken smiddags, ook goed voor je herstel. Vergeet niet dat borstvoeding veel van je vraagt..dus daar staat goed voor jezelf zorgen tegen over.

Lies1611 vindt dit leuk.
  17. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Herken het heel erg @toch3. En dan heb ik er 'maar' 4. Mn lontje wordt steeds korter. Mn energie daalt en heb soms niet eens zin om te voeden. Hoe fijn ik het ook vindt. Maar ik voel de energie uit me gezogen worden.

De vakantie was heerlijk, maar ook heftig. De laatste nacht/ochtend nog met nr 3 int zkh gezeten.hij was uit bed gevallen en een fikse snee in zn hoofd. Dit is gelukkig gelijmd en niet gehecht.

Wat goed dat je man je naar bed stuurt. Je hebt het nodig. Zwanger zijn is echt een aanslag op je lijf. Of je nu wel of geen kwaaltjes hebt. En daarna gebroken nachten. Het is echt pittig. Maar toch mis ik soms het zwanger zijn. En de 1e periode. Kan soms echt janken dat het nooit meer terug komt.

Probeer je rust te pakken. Hoe lastig soms ook.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Het is ook heel wat. Ik merkte bij de 6e ook echt dat het een hele aanslag op je lijf is. Door de grootte van je gezin blijf je bezig. Is het niet met je handen, dan wel met je hoofd.
    Neem echt de tijd voor je herstel en neem je rust.
    Goed van je man dat je verplicht naar bed moet:thumup: Doe dat door de week ook zo vaak als mogelijk. Ik zette voor de rondlopende peuter dan een filmpje op en ik ging op de bank erbij liggen. Even rust.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Nou zeg dat wel.
    Ik wist dat de oudste verliefd is. Maar het schijnt wederzijds te zijn en nu kwam de vraag of ze woensdag mee mag naar de kerk maar daar is ze nog nooit geweest. Euh ja, dat mag, zal haar niet weigeren om mee te gaan. Maar het gaat me wel even erg hard zo :oops:
    Overigens moet ze wel ook naast nr2 zitten dan zodat het lijkt of ze vriendin van nr2 is ipv er is voor nr1:roflmao:

Zo lig je wakker van een baby met buikkrampen en paar uur later verteld je zoon zoiets. Hoe wordt je uit je babybubbel gehaald...:roflmao:

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: ja, dat is zeker zo met een groot gezin. Het loopt zo door elkaar.

Deel Deze Pagina