Oh wat een beroerde timing! Weet school dat dat 5 dagen na je uitgerekende datum is? Neem aan van wel, maar toch... Dit is eigenlijk onmogelijk. Ik zou nu toch direct aangeven dat er een heel grote kans is dat jijzelf niet aanwezig kunt zijn. Dan zullen ze misschien denken dat dan je man alleen het gesprek kan doen, maar dat zou ik zelf geen goed plan vinden. Niet omdat ik mijn man daarin niet vertrouw, maar gewoon omdat het blijkbaar een belangrijk gesprek is en je daar allebei bij wil zijn.
Ik heb die van de prenatal zonder beugel. Echt ideaal. Niet te duur en ze zitten meer dan prima. Dat IB gesprek? Is dat voor 1 van je kinderen? Mijn man zag niet op tegen de bevalling. Maar mijn bevallingen duren ook niet zo lang. Het enige 'nadeel' is dat ik 2x in de nacht ben bevallen. En een nacht doorhalen gaat makkelijker als je 25 ben dan als je 35 ben .
Beha's besteld. Komen vandaag binnen. Hopelijk zitten ze goed. Voor de zekerheid ook met grotere cup erbij besteld. Ja, dat ib-gesprek is voor 1 van de kinderen en zat er al een tijdje aan te komen. Is inderdaad geen standaard ib-gesprek en dat kan en wil ik absoluut niet alleen aan mijn man overlaten. Eigenlijk wil ik het wel op korte termijn, want de ervaring leert dat ambtelijke molens langzaam draaien en aangezien ze in groep 7 zit, hebben we niet zo lang meer voor ze naar het vo gaat. Ik ga het inderdaad toch maar even aangeven op school dat ik graag een andere datum wil. Mijn man kan slecht tegen medische toestanden, valt gerust flauw bij bloedprikken of medische verhalen. Dus zo'n bevalling is een heel ding voor hem. Gelukkig ging het altijd goed en is hij nog nooit flauw gevallen bij de bevalling. Wel was hij 1 keer direct na de bevalling 'kwijt'. Bleek hij even een rondje te lopen buiten om bij te blijven (was midden in de nacht). Ik ben 1x in de nacht bevallen en de rest overdag. Wel is de aanloop altijd heel lang, dus we (vooral ik) hebben wel eens een nacht overgeslagen.
Een beroerde timing inderdaad. Ik zou het wel aangeven ja en laten verzetten. Hopenlijk lukt het ze om het niet te ver te verplaatsen. Dit zijn dingen waar je gewoon graag bij bent en dat wil je goed doen. Als je bevallen bent op dat moment gaat dat niet en als je zwanger bent 40+5 denk ik niet dat je hoofd daar baar staat nee. Succes met de laatste loodjes.
Gebroken nachten net zo Ik vond dit wel ideaal, middag aanloop, begin avond serieus en mooi om 12u snachts weer thuis geen nacht overslaan of kort nachtje omdat het dan begint maar gewoon in "wakkertijd" met uiteindelijk iets latere slaaptijd Bij nr3 en nr6 niet echt nachturen ingeleverd, bij de rest wel. Zowel paar uur als complete nacht.
Dan beter verzetten ja. Hier waren het de standaard rapportgesprekken, dat heeft man gedaan en had ik vooraf alleen bericht gestuurd dat het onder voorbehoud was ivm bevalling/zwangerschap. Bij echt specifieke gesprekken had ik ze wel verzet denk. Nu mooi dus 3 gesprekken kunnen afschuiven, voor nr2 hoef ik niet (we weten beide niet wat er besproken moet worden, advies voor volgend jaar zijn we mee eens). Moet ik alleen volgende week voor nr1 gaan
Slaap je dan ook nog gewoon? Ik ben meeste rond 4 uur snachts en 7 uur sochtends bevallen maar ook een keer voor 1 uur snachts. Even nog slapen...nou echt niet. Ik bruis dan zo van de adrenaline en verwondering dat ik niks slaap dan. Vond die rond 7 uur dus wel fijn (maar goed voordeel toen was dat ik tot een uur of 2/3 wel had geslapen).
Nu sliep ik rond 2u (20:38 bevallen, 00:00 thuis) dus dan heb je nog redelijk wat uur voor de kinderen wakker worden om half 8. Vond het bij nr5 wel beroerd, toen kwamen we volgens mij half 8 ofzo thuis dus dan is er geen tijd om te slapen tot er wakker worden (man ging ze ophalen aan boord zodra de kraamverzorgster er was). Wat dat betreft scheelt het denk wel dat ik in het ziekenhuis moest bevallen. Voor he dan thuis bent ben je zo al paar uur verder. En ik ben sowieso wel een vrij makkelijke slaper
Ah dat klinkt wel fijn. Dit zijn al twee grote verschillen. Ik ben geen makkelijke slaper, duurt altijd heel lang, vooral als mijn hoofd met van alles bezig is (zeker na een bevalling). En de kinderen zijn hier vroeg wakker, half 8 halen we (vrijwel) nooit.
Pff, slapen na een bevalling? Wat is dat? Ene zoon is om 20 uur geboren, nou uren later lag mijn man te slapen en ik lag klaarwakker naar het plafond te staren Zoon van 9 moet een boekbespreking houden. Voor het eerst, dus best spannend voor hem. En toch stiekem een hoop werk voor ons. Maar goed, hij is er zo goed als klaar voor. De samenvatting is uitgeprint, de PowerPoint is klaar. Morgen thuis een keertje oefenen en donderdag op school.
Ik moet de basisschoolkinderen 6 dagen per week wakker maken zondags ook om 8:00/8:15. Die 7:30 is voor school. Oudste 2 is hun eigen verantwoordelijkheid. Als ze geluk hebben heb ik het door als ze zich verslapen. Maar nr2 hoor ik steeds vaker niet dan wel (denk doordat mn slaapritme verstoord is? Voor de bevalling hoorde ik haar wel bijna altijd)
Over slapen na een bevalling: bij de oudste een nacht overgeslagen en toen s avonds bevallen. We moesten haar eigenlijk midden in de nacht voeden maar zijn allebei dwars door de wekker heen geslapen en ik schrok s morgens pas wakker. Bij 1 om half 3 s nachts bevallen, toen om een uur of 5 volgens mij nog wel iets geslapen. Van de jongste om 8 uur in de avond bevallen en zeer slecht geslapen. Inderdaad veel adrenaline en niet goed geslapen. En van 1 s ochtends bevallen (na een nacht weeën en dus niet slapen). Toen was ik wel echt heel erg moe die dag. Dat is echt geen aanrader. Maar ja, het komt wanneer het komt he... Oh spannend die spreekbeurten. Ik zat net te denken dat de 3e nog niets daarvan heeft gehoord. Meestal is het wel een keer in groep 5. Hier ook altijd wakker maken s morgens trouwens. De oudste zet zelf haar wekker, komt eruit, doet vast wat dingen en roept als ze klaar is om naar beneden te gaan. Werkt heel goed. Heerlijk dat het april is. De baby wordt sowieso deze maand geboren. Ik ben erg benieuwd welke dag.
Oh spannend! Ook nog geen spreekbeurt gehad? Hier had zoon vorig jaar een boekbespreking (was ik alweer vergeten) en pas had hij zn spreekbeurt. Maar hij heeft eigenlijk alles zelf gedaan en zn zus af en toe wat geholpen met de PP, dus ik heb er eigenlijk geen werk aan gehad. Oudste is vandaag met school naar Londen vertrokken. Pfft, dat is ook wel een dingetje hoor. Blij dat we gewoon contact kunnen hebben via de app, en gelukkig heeft ze het reuze naar dr zin. Maar ik ben wel blij als ze weer veilig en wel terug is ❤️
Ook spannend. Waarover doet hij het? De anderen hadden allemaal idd in groep 5 voor het eerst een boekbespreking. Nog niet voor een cijfer, dus meer als oefening. En dan in groep 6 voor een cijfer. Hij heeft het in groep 5 niet gehad, waarom weet ik niet. April is een mooie maand om te bevallen He ik ook 2x gedaan Het is voor hem echt de eerste keer. Hij heeft er zin in en vindt het spannend zei hij gisteren. Hij heeft veel zelf gedaan hoor. Ook het uittypen van zijn verslag. En met de PowerPoint hebben we hem ook veel zelf laten uitzoeken. Oei, spannend je kind zo ver weg he. Jij hebt dus nog appcontact? Onze kinderen zie je weinig op de app met zulke uitjes. Hier wordt er door de kinderen ook altijd met volle teugen van genoten en ben ik altijd weer blij als ze weer veilig thuis zijn Komt ze op een beetje fatsoenlijke tijd thuis? Wij hebben al van alles meegemaakt: 1 uur, 4 uur, 5 uur. Dat 4/5 uur was dan met een 24 uurs trip. Dus dan was dat 2 nachten achter elkaar Echt zo beroerd was dat!
4,5u achter elkaar geslapen vannacht voelde echt dubbel zo lang haha. Lig nu ook nog, basisschool heeft studiedag en die kinderen hoor ik nog niet. Nr6 ligt te drinken en slaapt ook alweer half.
Ja ze appt best veel eigenlijk, dus krijg al wel het eea mee zo Valt mee qua tijden nu. Ze moest 5.45u op school zijn en hoopt rond 21u terug te zijn. De 24uurs reis gaat ze volgend jaar doen, ik zal mn man vast voorbereiden Ze heeft het echt ontzettend naar de zin en straalt op de foto’s, dus heerlijk om te zien!
Hoe zitten de bh`s wiedeltje? Heel goed dat je dan gaat aangeven dat je een andere datum wil. Ik zou daar ook stress van krijgen. Je wilt er graag bij zijn, maar als je niet weet of het gaat lukken. Ook wel vreemd hoor. Gebroken nachten. Ze breken me echt op momenteel. Maar goed, we doen het met liefde. Afgelopen nacht was eindelijk weer oke, met één keer en de 2e keer om half 6. Moet er om kwart voor 6 uit, dus prima. Hier de 1e begon om half 5 snachts ongeveer en om half 10 is ze geboren. De 2e begon om 6 uur, half 7. Mijn man wilde net naar zn werk gaan en ik dacht echt: Blijf denk ik maar thuis. Ze is om iets voor half 11 geboren. Nr 3 begon om half 1 snachts en is om half 5 geboren in de nacht. Nummer 4 begon om half 2 snachts en is om half 4 geboren. Bij nr 3 wel even geslapen. Bij nummer 4 niet. Ik lag me echt te focussen op mn lichaam en dacht steeds: Oh het begint. Oh nee toch niet. Oh nu dan? Oh nee… Om kwart over 1 was ik er zo klaar mee. Toen heb ik gebeden of God mij wilde laten weten wanneer het begon en wanneer ik moest bellen. Nou dat was al een kwartier later want toen begon het ineens. Alle 4 thuis. Na nr 4 nog 2,5 uur ongeveer geslapen. Of nou ja, beetje geslapen. Oh boekbespreking. Dat heeft nr 4 na de vakantie. Spreekbeurt heeft ze pas gehad. Wakker maken: Ja door de weeks en op zondag. Op zaterdag niet, want dan moeten ze vroeg turnen en dat vinden ze helemaal geweldig. Ik heb 1 kind in april. Bijna jarig. Wij zijn zelf ook in april jarig. 2 in Juli en 1 in november. Oh wow bloempjelief. Naar London. Pfff… Spannend zeg. Wat leuk dat ze het zo naar der zin heeft.