Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Wat een slaapkoppen hebben jullie!
    Ik heb hier echt zelden dat ik ze wakker moet maken. In de basisschoolleeftijd en jonger zijn/waren ze allemaal vroege vogels.
    Ze konden gelukkig al jong klok kijken en ik leerde ze dat ze pas om 7:00 uur uit bed mochten.
    Zolang ze geen klok konden kijken gebruikte ik een tijdklok met stekkerlampje. Die stond ook op 7:00 uur ingesteld.
    Vanaf de brugklas begint het uitslapen langzaam te komen. Maar dan gebruiken ze hun wekker.
    En als ze nog weer wat ouder zijn kunnen ze zelden uitslapen. Alleen in vakanties.
    Doordeweeks school, op zaterdag hun bijbaantje en op zondag plukken wij ze om kwart over 8 uit bed.:D

Shalom vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Fijn gevoel is dat he, weten dat het die maand sowieso gebeurd. Dat had ik met februari. Was op 1feb 37 weken dus die maand "moest" aangezien 1 maart 41.1 was en dat wilde ik niet. Al had ik dan misschien nog wel gekozen voor iets langer ipv inleiding maar dat zijn last days beslissingen. Op voorhand was 41 weken wel mijn grens

Spannend.
    Hier gelukkig alleen nog binnenlandse uitstapjes. Weet zo ook niet precies wanneer ze naar buitenland gaan.
    Heeft ze het leuk gehad?

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    We zijn geen 20 meer he:roflmao:
    Hier ging vannacht ook wel goed, 22:30, 3:30, 6:00 en vanaf dan onrustig. Merk dat ze veel last heeft van dr buikje telkens, zo zielig :(
    Mocht uitslapen van man...
    -nr6 onrustig
    -mijn wekkers stonden
    -geen moeite doen om nr3-5 stil te houden
    Heeeeeerlijk uitslapen schat:roflmao: Ach, lief bedoeld en kan zo wel rustig opstarten

Verjaardagen... man in november, ik juni. 1, 4 en 6 in jan/feb, 2,3,5 in aug/sep. Was 3x in februari en 3x in augustus uitgerekend :roflmao:

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Gisteren controle bij de fysio gehad. Hoofdstuk afgesloten :D ze was verbaasd hoe het ging nu. Gewoon alles weer goed op zn plek en soepel. Echt een zwangerschapsding geweest dus:D Enige wat ze kon vinden was lichte diastase dus daar wel oefeningen voor gekregen en mag als ik wil over 3 maanden ofzo laten controleren of dat vermindert is.
    Mag nu ook weer sporten, als ik maar niet teveel rechte buikspieren belast.

Volgende week nog naar de vk en dan is het hoofdstuk zwangerschap echt klaar :( hoewel ik er niet aan moet denken nu weer zwanger te worden vind ik dat "nooit meer" echt wel een moeilijk punt hoor.

Maandag ook weer cb, eens zien of de verpleegkundige ook geschikt is:p N groeit niet echt hard. Ik weeg haar regelmatig thuis en als ik dat invul zakt ze wel op de curve. Maar ze doet het verder prima dus ik ga sowieso niks veranderen.

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Dochter ligt nu nog te slapen:roflmao: Gister teruggekomen, dus die was natuurlijk hartstikke moe.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Ja super leuk! Ook niks van onenigheid onderling geweest ofzo. En ze gingen met de 2e klas die ze eigenlijk niet echt konden. Die meiden waren heel aardig zei ze. Echt heel fijn! Kan ook zo anders zijn met die meiden onder elkaar.

toch3 vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Haha, ja zo'n uitje is erg vermoeiend :D

Jij blij dat ze weer veilig thuis is?

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Jazeker! Als je dan die bus weer aan ziet komen; toch wel extra dankbaar hoor!

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Haha, ja heel herkenbaar:D

Bloempjelief vindt dit leuk.
  10. Shalom

Shalom Niet meer actief

Hier ook hoor allemaal vroege vogels:)

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ik was ook 2x van 2 kinderen in dezelfde maand uitgerekend. Toch hebben die 4 allemaal een eigen maand. Andere in een andere maand uitgerekend en geboren dus wel verschillende maanden jarig allemaal (ook al schelen 2 een week en 2 twee weken;)).

12. Shalom

Shalom Niet meer actief

Gewoon er laten zijn dat gevoel. Het is een soort rouwproces van iets wat mega bijzonder was om mee te mogen maken. Het gevoel wordt een keer minder.

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Heerlijk @wiedeltje. Elk moment kan het gebeuren. Al kan het ook nog wel even duren. Bij de 1e 3 stond ik niet echt stil bij de maand. Nu wel. Ik wilde echt niet in oktober al bevallen. Het is ook uiteindelijk november geworden. Ik had niet echt een idee hoelang ik wilde lopen. Sowieso vanaf week 40 al strippen. Dat wilde ik wel. Ik hoopte het zkh te voorkomen en dat is gelukt. Oh, wow @toch3. Dat doe je goed. 3 om 3 in februari en augustus :D.

Whaha dat uitslapen van jou @toch3… Heerlijk. Pfff.. Wel goed dat de fysio tevreden was. Dat is ook altijd wel even fijn. En goed van die oefeningen. Ik heb mn bekken enzo toen ook even laten controleren. Niet dat ik last had, maar voor de zekerheid. Ik ben vanaf een week of 6 weer rustig gaan sporten. Nu probeer ik 3x in de week een workout te doen en 1x hardlopen. Ik heb toevallig zaterdagochtend op de weegschaal gestaan en op 1 kilo na is er alles af.

Ik heb zitten janken bij de laatste keer vk. Ik vond het zo vreselijk dat ik dat hoofdstuk af moest sluiten. Nooit meer naar de vk, nooit meer die bijzondere eerste echo. Wachten omdat het weer uitloopt, liggen op die bank. Net wat Shalom zegt, het is echt een rouwproces. En niet iedereen snapt dat, maar het mag er zijn. En het moet een plekje krijgen.

@Bloempjelief. Echt fijn dat ze weer veilig thuis is. Ik zou het ook enorm spannend vinden!

@toch3, hoe was het bij het bureau? Wij mogen vrijdag. Ben heel benieuwd.

14. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Dat afsluiten is altijd wel een ding inderdaad. Dat heb ik meestal niet zo kort op een bevalling, maar later meer. Bijvoorbeeld als ze uit de wieg gaan en je die opruimt... (meestal met ca 5-6 maanden hier).
    Jammer dat je soms niet een klein beetje in de toekomst kan kijken. Ik ben heel benieuwd of ons 6e kindje het laatste zal zijn. Ik sluit voor alsnog niets uit...

Hier juist heel verschillende data qua verjaardagen. Kids hadden tot nog toe allemaal een andere maand. Twee in de herfst en de rest een ander seizoen ook. Prima verdeeld over het jaar. Alleen nu dus voor de 2e keer in april. Ik ben zeer benieuwd welke datum het nu wordt. De 2e hoopt de 17e jarig te zijn en die datum zou ook kunnen. Dus wie weet....

Straks weer controle bij de vk. Ik hoop voor het laatst eigenlijk, maar met een geschiedenis van tussen 39.6 en 41.4 bevallen kan het nog wel 2 weken duren...

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    2x per jaar bedsport:p:roflmao:

Lekker dat de kilo's er (bijna) af zijn. Hier ook maar vind mn buik echt zo lelijk en dik nog:oops: hoop dat dat nog bijtrekt.

Wel fijn dat er hier herkenning is mbt moeite met het afsluiten. Zeg ook weleens dat het wellicht makkelijker zou zijn als het medisch onverantwoord wordt want dan is het niet meer "mijn keuze maar verplichting". Uiteraard heb je dan nog wel de verantwoordelijkheid maar het proces is dan anders. Dan moet verstand veel meer boven gevoel staan.

Geen commentaar gehad, behalve dat ze vaker op de buik moet liggen want ze voelt nog slap. Maar ze vindt op de buik niet fijn dus doe dat (te) weinig. En als ze op mijn buik ligt kan ze dr hoofdje wel aardig stabiel omhoog houden om rond te kijken dus maak me er niet druk om. Ze is gewoon wat langer mn kleine baby :D

Vind het zelf wel handig dat de familiefeestjes dan gecombineerd kunnen worden. Op de dag zelf gewoon gezinsfeestje en als het uitkomt komen mijn ouders eten.
    Hoopte alleen wel elke keer dat ik niet op de verjaardag zou bevallen. Nu had ik alleen dat ik de verjaardag van nr1 "gevaarlijk" vond, nr4 was op 36.6 jarig dus die voelde wel safe. Bij nr5 was ik tussen de 2 verjaardagen uitgerekend en konden ze allebei qua termijn. Uiteindelijk eerder bevallen en had ik de verjaardag van nr2 in het kraambed en bij nr3 weer op de been.

Vanaf wanneer wil de vk, en jij, evt strippen? Wil je echt uitlopen of vind je inleiden met 41 weken ook prima?

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Whaha, ja 2x per jaar mag je. De andere maanden niet :p. Van je buik komt echt wel goed hoor. Hier ging het ook ineens 'weg'. Maar ook pas met 3mnd ofzo.

Ik denk soms weleens: Ik ben met de verkeerde man getrouwd :roflmao:. Wat kinderen betreft dan ;). En qua leeftijd moet ik ook wel realistisch zijn. Ik heb altijd geroepen: na mn 40ste vind ik het wel mooi geweest. En dat ben ik over 2 jaar. En het verlangen komt soms echt wel weer naar boven hoor. Als ik naar jullie gezinnen kijk, is mijn gezin niet eens zo groot. Maar ja, dat mag vaak ook niet gezegd worden.

Fijn dat het bij het bureau goed was. Ach ja, ze trainen die spieren vanzelf hoor.... Hier draait ze al alle kanten op en wil zelfs aan gaan kruipen..... Pfff... Ik mis mn baby nu al :(.

17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    @toch3 rond de 41 weken willen ze eventueel een strippoging doen. Nou heeft strippen bij mij nooit tot bevallen geleid, dus hoeft het van mij ook niet eerder. En de strippogingen lukten ook nooit omdat alles nog potdicht zat. Dus erg veel vertrouwen heb ik daar niet in.

En over een inleiding met 41 weken denk ik nog na. Bij de tweede een inleiding gehad, maar dat beviel mij niet:p
    Bovendien is 41 weken de zaterdag tussen Goede Vrijdag en Pasen in. Dat is niet echt een handige dag om ingeleid te worden. En met Pasen ook liever geen inleiding. Zo onhandig qua oppas. Daarna ben ik alweer 41.3. Ik hoop dat de baby er dan toch al wel is...

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.668
    113
    Vrouw
    Oh pff nee dat is geen handige dag. Je kleintje moet gewoon voor die tijd al komen.;)
    Als je dat kon kiezen zonder inleiding...

Bij de jongste was ik met een week of 36/37 bij de gynaecoloog en vertelde ik dat ik er zo klaar mee was. En dat het totaal niet handig was dat ik daags voor de verjaardag van nr 6 was uitgerekend. Oh zei ze, maar we kunnen ook gewoon met een week of 39 inleiden hoor. Die had ik niet verwacht, maar ik heb daar uiteindelijk wel voor gekozen. Maar wel pas definitief nadat er met ruim 38 weken gecheckt was of de boel al en beetje rijp was. Ik had op woensdag al 3 cm ontsluiting. Toen hebben we de afspraak ingepland voor vrijdag. In de ochtend melden en vliezen breken. Toen toch nog een infuus en net na de middag was hij er. Mooi een week voor de verjaardag van nr 6:thumup:

Wbt verjaardagen: hier ook mooi bij elkaar. 2 in maart, 2 in april, man, ik en 1 kind in augustus en 2 in november.
    En beide schoonkinderen op dezelfde dag in december. Ook heel handig:roflmao:

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Daar kan je natuurlijk ook op selecteren. Mijn zussen en ik selecteren op eten. Geen van de mannen lust zuurkool:roflmao:

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Is minder risico dan wekelijks he:roflmao:

Hm 3 maanden is ook nog voor de zomer gelukkig. Heb nu ook best wel kleren die ik wel weer aan kan maar het zit gewoon niet mooi. En dan voel ik me onzeker. En ik weet best dat binnen 6 weken weer plat onrealistisch is aangezien het nr6 is en daarvoor al de nodige tekenen der moederschap zichtbaar waren:D maar gewoon wat strakker ipv plumpudding zou fijn zijn.

4 kinderen groot... is ook net waar je mee vergelijkt. Maar ik snap je wel. Hier in de straat voelt voor mij 6 ook niet als veel.
    Ik heb zelf qua leeftijd geen stop nog. Maar meer dat ik denk dat ik geen nakomertje wil, of dan daarna snel nog 1 dat ze samen zijn. Vind nu tussen 5 en 6 ook een groot gat, 4.5 jaar. Maar nog niet zo groot dat ik zeg ik wil er nog 1. Uiteindelijk weet je toch niet welke kinderen het beste matchen. Zo heb ik meeste contact met zusje die 8 jaar jonger is.

Ik vind het ook echt niet erg dat nr6 het voor nu kalm aan doet:oops: net als nr1 met 7 maanden rond de tafel lopen hoeft echt niet

Deel Deze Pagina