Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.816
    7.422
    113
    Ik voeg me toch maar weer bij de grote gezinnen, na vandaag :roflmao:
    Stond ik 4 ijsjes te betalen in de snackbar in een onbekende stad (voor 3 kinderen en mezelf), zegt de mevrouw heel vriendelijk:' zijn ze álledrie van u?' Dus ik vertelde dat ik er zelfs vier heb en dat de oudste thuis was. Ze was helemaal verwonderd.
    Of het nou ging om die 4 kinderen of dat ik er gewoon vreselijk jong uitzie dat ze niet kon begrijpen dat ik er dus 4 had gekregen op mijn leeftijd....:roflmao: (mwah, ik denk toch dat het om dat viertal ging :D)

Ik vind 4 nog steeds niet veel. Het leeftijdsverschil maakt het wel steeds vaker 'lastig'. De oudste en jongste schelen 11 jaar, hun interesses liggen zo ver uit elkaar. Maargoed, scheelt ook wel weer dat de oudste prima alleen kan zijn, ook 2 nachten ofzo. Maar echt iets doen met het hele gezin, behalve dan de zomervakantie, zit er niet echt meer in (en ik merk dat ik daar best wel eens om moet slikken. Hij is enorm zelfstandig, redt zich echt prima, en irriteert zich als ik bezorgd ben. Maar hallo, je bent wel mijn eerste he :eek::D)

Lies1611 en toch3 vinden dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.549
    17.476
    113
    Goede dienst gehad?

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.305
    15.089
    113
    Vrouw
    Kom er gezellig bij hoor:D

Dat niet meer met zijn allen iets doen is soms idd wel even wennen. Wij hebben ons er inmiddels bij neergelegd en gaan nu af en toe met alleen de jongsten op stap.
    Met de vakantie gaat (bijna) iedereen mee.
    Oudste dochter weet het nog niet. Ze vind het nogal ver weg met een baby van 8 maanden (ruim 1000 km)
    Maar de rest nog wel. En dat vinden we dan wel weer erg fijn.

riean vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.549
    17.476
    113
    Dat zal hier ook wel steeds meer worden met 15 jaar verschil. Voor nu is er nog geen sprake van dat hij nachten alleen mag thuis blijven. Qua verantwoordelijkheid zou nr2 dat eerder mogen zoals ze nu zijn. Komt er dus waarschijnlijk op neer dat dat op hetzelfde moment is :roflmao:

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.128
    296
    83
    Ik werk al drie dagen, dus ik was niet echt plannen aan het maken. En nr 3 was ook nog geen 3 jaar toen ik in verwachting raakte van nr 4.

Oh, ze kan nog niet echt goed zelfstandig zitten, al gaat dat steeds beter.

Leuk zeg dat je geweest bent. Ik zag van ons ook wel een aantal, maar lang niet zoveel. We waren met 100 leerlingen geloof ik en ik denk dat er 40 zijn geweest, misschien niet eens. Er kwam een foto voorbij.

@riean, ik herken het. Ik vind 4 ook niet veel. Al denken sommige daar anders over. En die vraag: zijn ze allemaal van dezelfde vader? Die krijg ik ook regelmatig in de stad. Hier in het dorp niet.

Hoe oud ben jij dan? En hoe oud zijn je kinderen? Ik herken het wel een beetje. Nu valt het nog wel mee, omdat de kleine overal mee naar toe gaat. Maar vooral met nr 1 en nr 3. Die zitten in een hele andere fase.

@Zxcvb, nu ik je naam typ, merk ik dat alle letters na elkaar komen :D. Maar leuk zeg, met zn allen op vakantie. Aan de ene kan snap ik je dochter wel. Het is ook een hele reis. Al zijn wij naar Oostenrijk geweest toen nr 2 4mnd was. En nu gaan we naar Z Frankrijk.

Gister de reiswieg van de kinderwagen omgebouwd tot zitgedeelte. Ik moest wel ff slikken. Alles is nu echt voor het laatst (zegt mijn verstand hoor, mijn hoofd niet :p).

riean en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.305
    15.089
    113
    Vrouw
    Haha, ha ik was inspiratieloos toen ik m'n nickname moest kiezen.:D Ach uitspreken doe je toch nooit;)
    Ja zo met zijn allen op vakantie is echt supergezellig. We hopen heel erg dat oudste het toch ziet zitten om een paar daagjes te komen. Ze denkt er nog over na. Ze zei al dat ze ook eventueel met tussenstops die kant op kon gaan. Met 1 of 2 overnachtingen onderweg.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.549
    17.476
    113
    Kan het me voorstellen dat ze nog niet weet of ze dat ziet zitten. Kan ze last minute beslissen nog?

Wij moeten zo'n 650km deze zomer. Ik denk dat ik nr2 naast nr6 laat zitten dan:roflmao: we moeten met 2 auto's dus ik moet ook rijden. Voordeel van 2 auto's is dat bij mij de achterste 2 stoelen plat kunnen dus veel kofferruimte + bij man ook nog. Kan de kinderwagen gewoon mee, wel zo fijn.
    Kinderen dan 4-2 of 3-3 verdeeld over de auto's. Beetje afhankelijk van wat ze willen en hoe de combinaties onderweg gaan

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.305
    15.089
    113
    Vrouw
    Oh ja hoor, ze kan tot op het laatst dubben. Het huis is groot genoeg, ze kunnen er gewoon bij. En komen ze niet, dan maakt dat verder ook niet uit. Is alleen maar jammer.

2 auto's kan met meerdere kinderen best wel eens fijn zijn. Sommige combinaties werken niet altijd even lekker, dan kun je die mooi over 2 auto's verdelen.

Toen onze jongste baby was zat oudste dochter er ook vaak naast, kon zij hem mooi zoet houden.:thumup:

Wij gaan sowieso met 3 auto's. Wij met jongste twee, oudste zoon samen met zijn vriendin en in de derde auto andere dochter en nog 2 zoons.

9. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.511
    1.862
    113
    Oh leuk al die vakantieplannen!
    Hier hebben we ook een vakantie gepland. We hopen weer te kamperen met onze tent. We gaan niet zo vreselijk ver weg, naar de moezel. Is vanaf hier zo'n 3,5 / 4 uur rijden en dus perfect qua afstand. Waarschijnlijk moeten we 1x stoppen om te voeden, of misschien zelfs geen 1 keer.

We gaan ook met 2 auto's. Een caddy en onze 7 persoons. Handig, want zo kan er 1 kind in de caddy meerijden en hebben we in de auto ook nog opbergruimte. En de caddy heeft natuurlijk ook fijn veel opbergruimte.
    Eerst was de favoriete plek voorin. Nu is de favoriete plek naast S. Dat vind ik zo schattig! En op vakantie zal het ook wel vechten om het plekje in de caddy zijn. Nouja, omstebeurt maar...

De doopdienst was erg mooi en ontroerend. Het gemis van mijn vader kwam in alle hevigheid weer boven, zeker deze dag, weeszondag. Gelukkig mag ik mijn moeder nog hebben, maar toch. En dan onze oudste dochter, die met haar kleine broertje aan kwam, echt zo bijzonder! Ze vertelde dat ze een doopdienst ook nog nooit zo beleefd had, ook het toezingen van de zegen erg mooi. S. was ontzettend lief ook (altijd), hij was extreem zoet en rustig die dag. En helemaal wakker tijdens het dopen. Ik kijk er echt mooi op terug.

riean, toch3 en Zxcvb vinden dit leuk.
  10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.549
    17.476
    113
    Oh dat scheelt al dat ze tot laatste momenten kan bekijken of ze het ziet zitten.

3 auto's duurt nog wel even hier, minimaal 3 jaar. Maar met dit spaartempo van zoon heb ik weinig vertrouwen in een auto op zn 18e:roflmao: maar als hij dan met man zn auto kan scheelt het ook alweer. Als hij nog mee wil dan uiteraard ;)

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.549
    17.476
    113
    Wel heel mooi gebied! Afgelopen zomer was daar onze zomervakantie gedeeltelijk, moesten daar varen :D altijd genieten (behalve tegen de sperring vanwege hoog water).

Fijn dat je een goede doopdienst hebt gehad. Kan me wel voorstellen dat je je vader dan extra mist op zo'n dag. Gelukkig zelf beide ouders nog.

Deel Deze Pagina