Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Grappig die ervaring, hier ook een bank en ze knoeien helemaal niet veel (6&9jaar). Ze schuiven de bank goed aan en met name dochter van 6 zit vaak op d'r knieën te eten en dan goed boven de tafel.
    Maar wij hebben ook een hele zware tafel, die niet zomaar wegschuift.
    Onze tafel is trouwens 2.60m, daar staan 4 stoelen met leuningen aan en aan de andere kant dus een bank van 2.40m waar met gemak 6 kinderbilletjes op kunnen.
    Dus om antwoord te geven op de vraag, een tafel van 3 meter moet volgens mij prima kunnen met aan elke kant 5 stoelen. ;)

Shalom vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.156
    113
    Nr4 is een gruwelijke draaikont, nr5 moet nog op de meegroeikinderstoel.
    En nr1 en nr2 hebben niet meer bepaald kinderbilletjes ;)

Olifantje1991 en Zxcvb vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.156
    113
    Dat was genieten, 2 minuten een leeg wasrek :roflmao:
    1707730099293.jpg

Onder het vouwen piepte de wasmachine alweer datie klaar was

Nummer4, Lies1611, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Vraag!
    Doen jullie wel eens echt wat voor jezelf weg van je gezin? En dan bedoel ik niet een middagje winkelen of een avondje uit. Maar meer weekendje/nachtjes weg? Vakantie? Op reis voor werk? En waarom wel/niet? Als je met partner gaat, waar blijven de kinderen?

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik ga zelf elk jaar een weekend weg met vriendinnen. En daarnaast een weekend met mijn man. Dat doen we al sinds we getrouwd zijn, nooit overgeslagen. Wel 2 x maar 1 nacht geweest, omdat we net een nieuw huis hadden gekocht en het financieel even lastig was, en een keer omdat ik hoogzwanger was van de 4e.
    De kinderen hebben we altijd her en der ondergebracht, opa en oma 1 of 2, schoonzus 1, andere schoonzus 1. Zoiets. Sinds 3 jaar komt er een nichtje het hele weekend in ons huis met haar vriend, das helemaal ideaal.

Man gaat ook jaarlijks met vrienden een weekend, en soms een week wintersport of motorrijden met vrienden.
    Mogelijk ga ik nu ze wat ouder zijn vaker alleen weg,helemaal alleen is mijn doel (ik denk dat ik dan gek word en wil het daarom eens geprobeerd hebben :roflmao:),maar ook een keer met mijn moeder en zussen ofzo. De weekenden lopen nu zo vanzelf doordat ze allemaal meer hun gang gaan dat ik die ruimte steeds meer voel.

Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Nee, ik ga nooit een nachtje weg zonder gezin. Man ook niet.
    En wij zijn ook nog nooit een nachtje samen weg geweest. Deels is dat een financiële kwestie en deels: zoek maar eens oppas voor een heel rijtje jonge kinderen....
    We hebben ook niet het gevoel dat we dat heel erg missen hoor, dus voor ons prima zo.

Nummer4 en Lies1611 vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.156
    113
    Ik ben nu 2x 1 nacht weggeweest met een vriendin, man wel vaker/langer. Maar heb nu gezegt als hij weer de midweek met schippers gaat doen ik ook minimaal 2 nachten ga en hij dan thuis moet zijn want als voor hem het schip stil kan kan dat ook voor mij.

Samen zijn we nu 3x nacht weggeweest maar oppas is inderdaad wel een ding. Uit eten is makkelijker maar doen we ook niet vaak.

Mijn moeder is 60 en gezond, kan de kinderen wel hebben. Of 1 van mijn zusjes. Inmiddels voor kort zoals uit eten passen de oudste 2 op

Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Shalom

Shalom Niet meer actief

Hier ook nog maar 1 keer gedaan een nacht weg samen. Wij hebben twee oppassers aan huis gehad (familie zonder kinderen), voor alle kinderen.

Lies1611 vindt dit leuk.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wij gaan heel af en toe samen, toevallig september dit jaar een week :o:. Voor het eerst in 16 jaar zolang weg bij de kids, hiervoor wel 1 of 2 nachtjes, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn ouders komen dan bij ons in huis.
    Maar hiervoor is alweer 2 jaar geleden dus dat doen we niet heel vaak zeg maar. Mijn partner ging jaarlijks nog 10 dagen alleen op vakantie. Nu met de oudste 2 :). Voor werk weg is sinds corona niet meer voorgekomen.
    Zolang het allemaal kan qua regelen en qua geld vinden wij het wel leuk om weg te gaan. :)

Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    regelmatig , maar ik ben dan kindloos dus dat telt niet :p

Lies1611 vindt dit leuk.
  11. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Wij proberen elk jaar een weekend samen weg te gaan. Meestal een oppas in huis kost wat meer maar dan heb je ook wat. :| Maar vind zelf wel fijn even samen te zijn.

Lies1611 vindt dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Nee dat doen wij nooit. En dat heeft inderdaad te maken met oppas. De enige oppas die we hebben zijn opa’s en oma’s. En die wil ik niet met 5 kinderen opzadelen waarvan vooral de jongste nog veel zorg nodig heeft en daarmee bedoel ik dat die andere 4 al veel zelf kunnen.
    Als de jongste wat ouder is kunnen we het misschien wel eens opsplitsen, dan zouden we ook schoonzusjes kunnen vragen of er daar wat kunnen logeren.
    Langer dan 1 nacht zou ik mijn kinderen niet eens kunnen missen, dus zonder kinderen op vakantie zouden we niet doen.

Lies1611 vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.156
    113
    Hoe hebben jullie alle jassen/tassen/schoenen/etc georganiseerd? Moet voor het nieuwe huis nog wat verzinnen. De plek die ik wil gebruiken weet ik wel, is 1m80 breed ongeveer.
    Regenlaarzen kunnen evt ook in de garage (inpandig)

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Wij hebben in de bijkeuken twee rijen kapstokhaken boven elkaar. De hoge hangen de groten hun jas aan. Aan de lage hangen de jongsten hun jas en tas op.
    Wij hebben inmiddels maar 1 kind op de basisschool. De rest heeft hun tas mee naar boven. Tenminste ....dat is de bedoeling:confused: ze liggen nogal eens gewoon in de bijkeuken op de grond. En dan niet netjes aan de kant:mad:

Voor de schoenen hebben wij een boekenkast van de ikea. Die zijn ideaal qua diepte. 30/35cm neemt niet zo vreselijk veel ruimte in en is voor schoenen een prima diepte.
    Mijn man heeft er een paar extra planken in gemaakt. We kunnen daardoor echt veel schoenen kwijt op een vrij kleine plek.

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw

Nee, ik ga eens per week een avond werken, 24 weken achter elkaar m.u.v. schoolvakanties. Ik ga dan om 17:00 weg en ben om 22:00 thuis. Dat is puur genieten :p
    De rest van het jaar - cursusjaar is oktober t/m april, dus dan bedoel ik mei t/m sept - besteed ik aan mijn moestuin en het zwemlesseizoen van één van de kinderen. #3 mag dit jaar beginnen met zwemles 3x per week. Dus half jaar drukte met werk, andere half jaar drukte met zwemles en tuin.
    Zou niet eens weten hoe ik meer tijd voor mezelf moet inplannen naast het huishouden en alles rondom de kinderen eerlijk gezegd.
    Als ik heel goed plan kan ik eens per twee maanden ongeveer een avondje met een vriendin naar de bingo :roflmao: (serieus burgerlijk en verschrikkelijk, maar tis wel gezellig samen hoor en daar doen we het voor). Winkelen doe ik online want heb gewoon echt geen tijd en geen zin om kinderen mee te slepen.

Weekendje of nachtje weg gebeurt hier nooit. Vriend wel maar dan is het voor werk of voor zijn hobby. Ik ben dan thuis bij de kinderen. Heb geen tijd voor hobby's :rolleyes: dus ga er ook niet voor weg. Voor mezelf zeker niet - financieel vind ik zoiets ook zonde. Vakantie alleen of met vriendinnen doe ik niet maar zou ik wel willen, alleen dan moet ik vriend met 4 kinderen en het huishouden achterlaten en daar heb ik weinig vertrouwen in.

Als ik met partner zou gaan, zouden de kinderen worden verspreid over de grootouders. 4 op 1 plek is niet te doen. Aan 2 hebben ze hun handen al vol. De laatste keer dat we dat deden (hij moest voor werk 2 weken weg en ik mocht mee), was #3 er nog niet eens dus zeker 6 jaar geleden :cool:

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    In de hal hangen 3 weekplaners met elk 2 dubbele haken er onder. één dubbele voor de jassen, één voor de tassen. Baby was nog niet in de planning meegenomen, die krijgt t planbord van de oudste wel wanneer zij naar school gaat.

Schoenen gaan in een grote vakkenkast bij de ingang, ieder heeft verticaal drie vakken voor laarzen, schoenen en skeelers. Onderste rij zitten bakken speelgoed, middelste voor schoeisel en in de bovenste rij zitten deurtjes waar los spul als fietssloten, kniebeschermers etc ligt.

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft in Italië. Een kinderloze bruiloft, na de eerste week school. En hoewel mijn moeder evt wel zou willen oppassen, voelt het voor mij niet goed om de kinderen zo lang "alleen" te laten (zou om 3-4 dagen gaan). Dus hier gebeurt ook weinig tot niets voor mijzelf of voor man en mij samen. Afgelopen vrijdag ben ik wel zowaar naar de kapper geweest. Dat is al heel wat ;)

Nummer4 en Lies1611 vinden dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote kapstok, een kinderkapstokje met 5 haakjes en dan nog 3 losse haakjes en dan ook nog een hoge kapstok met 8 haakjes. Die laatste was bedacht voor de draagdoeken, maar ik gebruik nu alleen nog de draagzak. In ieder geval haakjes genoeg, haha. Enig probleem is dat ook de kinderwagen op de plek van de kinderhaakjes staat.

De schoenen zitten in het onderste gedeelte van de grote kapstok. Het is een staande kapstok met ook planken. Vage omschrijving dit.. Op de onderste plank liggen vrijwel alle schoenen en op de plank erboven wat tassen. Dan is er nog een plank helemaal bovenop en daar staan frutsels.

We hebben ook nog een schoenenkast met 3 kleppen die we gebruiken voor handschoenen e.d., plastic/linnen tassen en vaatdoekjes (bij gebrek aan ruimte in de keuken). En die kast heeft ook nog wat vakken en daar zitten de voetbalschoenen en zonnebrillen.

Ik ga nu proberen een plaatje te zoeken van onze kapstok :p
    Edit, zoiets, maar dan mooier: https://www.home24.nl/halmeubelsets/?qv_parent=000000008000042673&qv_child=000000001000226153&utm_price=8699&pla_type=model2&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3JCvBhA8EiwA4kujZkAYVSLKiwF35am9WRipslbOFWHxgvZEnYY9u-LN0Vy7pZ7fOMxxexoC9sIQAvD_BwE

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wij hebben ook zo’n soort kapstok in de hal staan. Daar staat ook een kinderkapstok van de Ikea. In de schuur hebben wij nog een grote schoenenkast staan, maar ik krijg het mijn kinderen nog niet aan het verstand gepeuterd om de schoenen daarin te zetten. In de schuur hebben we ook nog een kapstok waar ze hun school jassen en tassen aan kunnen hangen, maar ook dat zijn ze behoorlijk laks in.

Nou was onze schuur nog 1 grote puinzooi, maar mijn man heeft afgelopen week tegels gelegd en daardoor is het een stuk netter geworden. Ik ga mijn best doen om dat ook eens zo te houden. En anders gooi ik alle schoenen die weinig gedragen worden in een wasmand die over is (net nieuwe gekocht) en dan zoeken ze ze daar maar in.

20. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Ja! Ik ga sowieso een weekendje per jaar weg met vriendinnen. En heel soms een nachtje voor werk, maar niet vaak. Ook weleens alleen een nachtje hotel gedaan (in tijden met niet doorslapende kinderen). Ik vind het heerlijk om even zonder kinderen te zijn! Vind een weekendje dan wel genoeg, heb niet de behoefte aan een week ofzo.
    Mijn man gaat altijd wel een week per jaar skiën met vrienden. En hij moet voor zijn werk ook heel regelmatig 1 of meer nachten weg. Helemaal prima. We redden het beiden prima alleen.
    Gingen voorheen ook wel 1x per jaar een nachtje samen weg. Superfijn ook. Maar de laatste tijd niet meer van gekomen. Voor zoveel kinderen toch lastiger om oppas te vinden, en dan denken we al snel laat maar. Komt wel weer. Als.de jongste wat ouder is. Overigens zou ik ook dan 1 of 2 nachten genoeg vinden. Heb in deze levensfase geen behoefte om een week samen met man zonder kinderen weg te gaan. Zou ze te erg missen en de kinderen ons ook, dat weet ik zeker. Dat komt allemaal later wel weer.

Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina