Ik ben net gekrabt door een kat, het bloedt wel een beetje. Is het nodig om hiervoor naar de ha te gaan nu ik zwanger ben?
Nee hoor, volgens mij geen reden tot paniek. Als je je er niet fijn bij voelt zou je het even schoon kunnen maken. Ik leef hier met 3 katten en wordt echt wel eens gekrabd of weet ik veel wat, was gewoon mijn handen wat vaker dan normaal.
Krabben kan weinig kwaad. Pas als je een open beet hebt, moet je je zorgen maken. Aan de tanden kunnen schadelijke bacterien zitten. Dan is een tetanusinjectie belangrijk. Maar katten bijten vrijwel nooit door.
Bedankt Ik heb het meteen schoongemaakt met Sterilon, maar ik weet niet helemaal zeker of hij wel of niet heeft gebeten omdat het allemaal zo snel ging. Hij zat op het wasrek wat helemaal niet mag, en ik probeerde hem eraf te duwen maar hij liet het rek niet los en hij heeft me zeker gekrabd maar of hij heeft gebeten weet ik dus niet..
Ik woon al 33 jaar samen met katten en heb nog nooit een open beet meegemaakt (wel zachtjes, maar nooit dat de huid kapot was). Die kans is dus eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik ben afgelopen jaar wel door een kat gebeten en dat was een open beet, dus het kan wel. Maar ik ga er nu maar vanuit dat hij alleen gekrabt heeft, maar vind het toch niet prettig omdat ze van die vieze poten hebben.
Ik zou me er niet te druk om maken.. Onze heeft mij ook wel eens gekrabd de laatste tijd..maar dan was ik m'n handen, en is het klaar.. Jij hebt er zelfs Sterilon opgedaan, dus zou me echt geen zorgen maken meis..
Krabben kan echt niet veel kwaad hoor, je eigen niet zo veel zorgen maken meis. Ik heb hier 4 katten lopen, 2 honden, geiten kippen en schapen en allemaal hebben ze me weleens gekrabt, gepikt of wat dan ook (nooit gebeten btw) en t is altijd goed gegaan
Ik ben tijdens de zwangerschap ook flink gekrabd tot flink bloedens aan toe en het is nog licht zichtbaar na ruim een half jaar, maar kan echt geen kwaad voor jou of je baby!
Dat ligt er aan of het een jonge kat is. Een kat is in zijn eerste levensjaar vaak besmet met toxoplasmose. Dit is overdraagbaar via de ontlasting die dus ook aan de poten en nagels zit. Soms wordt er besloten tot preventief antibiotica. Ik zou sowieso even met de huisarts overleggen morgenvroeg. Better safe than sorry...
Dat ligt eraan of je de laatste jaren nog ingeent bent tegen tetanus. Voor de zekerheid even bellen maar... is 5 of 10 jaar (kan ook 15 zijn ) geldig!