Mijn zoontje kan echt heerlijk poepen, van die prachtige gele vloeibare smurrie : borstvoedingspoep dus (toch?). Gelukkig heeft meneer elke dag wel een mooie volle poepluier. Het mindere is alleen dat hij altijd doorlekt. Nooit bij zijn beentjes, want daar doen we de flapjes altijd goed naar buiten. Maar wel altijd op zijn rug. Het is zo erg dat als ik door heb dat hij gepoept heeft ik hem meteen oppak om te verschonen. Dan zie ik nog geen vlekken. Maar als ik hem uitkleed zit het al op zijn rug (en op zijn romper, en op zijn broekje, en op zijn shirt :x). Met als gevolg dat ik elke dag zijn kleertjes in de week kan zetten. En vaak zelfs twee keer voordat het eruit is. Nu gebruiken wij Kruidvatluiers, en wat ik denk is dat het dus niet helemaal goed afsluit bij zijn rug. Heeft iemand daarvoor de goede tip? Ander merk misschien?
Ik gebruik pampers. Bij Julia lekte de luiers nooit door, bij Jasmijn wel. Mijn conclusie is dat het niet aan de luiers ligt maar aan het kind zelf.
Hier ook Pampers en lekt nooit! Niet op de rug en ook niet bij de beentjes. Je zou het een keer kunnen proberen met Pampers toch? Enne, hier ook van die lekkere gele vloeibare smurrie
Ik gebruik ook pampers. Tot vorige week nog nooit doorgelekt. Maar toen had ze ook al een week niet gepoept, denk dat geen enkele luier die hoeveelheid aan had gekund, hahaha
Wij altijd erg tevreden over Etosluiers. En ik neem aan dat je dr rug altijd goed omhoogvouwt, he! Misschien ook nog ietsje strakker doen om het buikje? Of juist het uiterste randje naar binnenvouwen bovenaan?
Ik gebruik pampers en ze lekt hier, en na bijna elke poepluier heb ik hetzelfde probleem als jij, dus volgens mij ligt het niet aan de luier want die sluit mooi aan, tis meer de druk waarmee het er hier uit komt haha. Misschien een tip voor het wassen, ik zet de kleren niet meer in de week, gewoon vloeibare vlekverwijderaar erop en het is er in 1 keer uit met wassen.
Hier maakt het ook niet uit welke luiers ik gebruik. Als meneertje een hele dikke poep doet dan gaat het hoe dan ook doorlekken, ook bij pampers. Meestal bij de beentjes, maar ook wel bij de rug. Gister zat ook alles er weer onder toen hij wakker werd na zijn ochtendslaapje. De poep kwam ook bij zijn rug uit de luier (gebruik ze nu van de Aldi). Echt alles zat eronder, rompertje, shirtje, slaapzak, onderlaken, molton... Pfff... Gelukkig heeft moeders net een nieuwe wasmachine...
En over het wassen: Ik spoel altijd de dikste poep er even uit en doe er dan Shout vlekverwijderaar op. Even paar minuutjes laten intrekken en dan gelijk wassen. Zelfs op 40 graden worden de kleertjes gewoon weer schoon. Beddegoed, rompertjes en slaapzakje doe ik wel op 60 graden natuurlijk.
Hier ook van die gele smurrie en vaak begint ze ook te poepen als ik haar luier net aan het verschonen ben. Dan komt het er echt schuimend eruit. Doorlekken valt gelukkig wel mee. Wel af en toe wat vlekken op de rand van haar romper bij de beentjes. Heb in het begin pampers gebruikt en heb nu Kruidvatluiers maar ga denk ik toch terug naar Pampers. Niet vanwege het doorlekken maar ik vind de Kruidvatluiers zo stijf t.o.v. de Pampers. Is er nog een ander goedkoper merk dat wat soepeler is? Poepwas zet ik trouwens in een emmer met een schep Vanish om te weken. Wordt prima schoon, het ergste spoel ik eruit onder de douche.
Hier was het rond de 4 maanden met elk merk luiers zo dat haar hele rug er elke keer onder zat. Nu wordt dat wat minder en heeft ze vaak een schoon ruggetje als ze gepoept heeft hihi Ik zweer bij de kv luiers
Altijd Pampers het eerste jaar, eigenlijk nooit doorgelekt. Nu gebruik ik nog steeds 's nachts Pampers, geeft toch de minste irritatie en houdt het het langste vol hier.
Hier trouwens geen luier irritatie en het kost slechts 5 euro per pak. Ik koop ze nl groots in als er een 3 voor de prijs van 2 aanbieding is Vind ik ook een belangrijk iets, dat het niet idioot duur is
Ik vind de kruidvatluiers ook zo stijf. Ben overgestapt op luiers van de Aldi, 96 stuks voor ik geloof 11,49. Die zijn ongeveer hetzelfde maar wel veel soepeler.
Hier ging het uiteindelijk het beste op de dagen dat ze gewoon katoen droegen. De allerkleinste maat Pampers heeft een speciaal spuitpoeplaagje, maar de grotere niet meer. En aangezien ik de kleren toch al moest wassen konden die luiers er ook wel bij...
Van pampers is de new baby het beste voor/tegen bv-poep, maar onbedaarlijke spuitluiers hou je toch hoor Wij hoorden ze altijd wel gebeuren, dan wisten we precies hoelaat het was, en altijd net als we ergens op visite waren natuurlijk. Ik heb er wel eens 3 in 2 dagen gehad, bij 3 verschillende mensen thuis haha!
ik gebruik ook luiers van de aldi, zitten prima en vind ik net zo fijn als pampers. zijn idd goedkoop, maatje 2 90 stuks voor iets minder dan 12euro. gebruik ook de luierdoekjes van de aldi bevallen ook prima. stinken niet en er zit veel in een pak. doe er ruim een week mee!
Ik gebruikte pampers new born, die werkten best goed, maar bij zoonlief zat er gemiddeld één keer per dag poep tot op z'n rug. (hij poepte 7-8 keer per dag, dus dan bleven er 6 tot 7 wel binnen de lijntjes, best goed toch?) Dochter had er lang zo veel last niet van, zij poepte ook minder vaak dan hij. Vlekken: gelijk uitspoelen met koud water. Daarna met Vanish of Biotex laten weken, dan gewoon in de wasmachine.
Hier regelmatig wat lekkage gehad maar niet dagelijks volgens mij. Maar dat maakte geen verschil met een ander merk luiers. In het begin heb ik Pampers gebruikt, later Aldi en nog steeds. Vindt ze erg fijn in gebruik.
Billendoekjes heb ik van de Action. Gele pakken, 2x100 stuks voor 1,99. Ik ben ca. 25 euro per maand kwijt voor luiers en doekjes.