Hi, mijn dochter van bijna 1.5 heeft in de afgelopen 2 weken al 2x klem gelegen met haar been tussen de spijlen van haar ledikant. Ze heeft een slaapzak aan maar is erg beweeglijk. Ze gooit al liggend haar benen omhoog en als ze dan naar beneden komen dan zit er dus weleens een klem. Tot nu toe hebben we haar eruit kunnen krijgen, maar ik houd mijn hart vast als dat niet lukt. Zie mezelf de brandweer al bellen om haar los te zagen. Wie herkent dit en/of wie heeft tips?
Ze zal heus niet vast zitten hoor Enne... je hebt zelf toch ook wel een zaag in huis? Maar even serieus... niet druk maken... dat gebeurt echt niet zomaar
Als ze er in komt, kan ze er ook weer uit. Hier ligt zoontje ook wel eens klem, zeker als ie nadat zijn been er tussendoor kwam nog lekker is gedraaid. Maar krijg hem er altijd wel weer tussenuit. En zo niet dan hoeft de brandweer niet te komen, je kunt zelf ook wel een spijl doorzagen.
Ehm nou aan het pijnlijke huilen te horen en hoeveel moeite t kostte, kwam ze er in ieder geval niet zelf weer uit. En spijlen zelf doorzagen, zou ik niet zo snel durven als dr been er vlakbij zit denk ik.
je kan dan toch onder en boven zagen Maar echt waar, zo’n vaart loopt het echt niet. Ik heb in mijn omgeving werkelijk waar nog nooit gehoord dat een kind zo vast zat dat de spijlen eruit gezaagd moeten worden. En gewoon klem zitten.. Tsja dat gebeurd nou eenmaal wel eens... en ja soms doet dat pijn als je je been de verkeerde kant op draait... maar ook dat overleven ze wel hoor En ze blijven niet voor altijd hun benen erin stoppen
Ik heb het zelf nooit gedaan maar heb erover gelezen. Met een grote handdoek langs al die spijlen, volgens mij zit dat best vast. Maar je moet het maar proberen. Of niet. Het was maar een idee hoor.
Op mijn 18e (16e nog niet ) deed ik hele andere dingen met de spijlen van mijn bed Ik denk trouwens dat zo’n handdoek niet veilig is. Dus dat zou ik zelf niet doen.
Ik had het laatst niet door bij mijn dochter, ze lag op het matras naast haar bed en ik dacht dat ze aan het geinen was dus geinde een beetje mee tot ik beter naar haar luisterde en hoorde dat ze 'vast! vast!' riep. Zat haar been klem tussen de spijlen haha. Heb haar toen maar gauw bevrijd Zou gewoon rustig even kijken welke kant je haar been op moet draaien, misschien slaapzak openmaken, dan kan ik me haast niet voorstellen dat het niet lukt.
Desnoods pak je margarine uit de koelkast en smeer je die slaapzak in als 'ie klem zit, met been en al er in Het gebeurt hier ook wel eens hoor en ik schrik dan ook altijd. Belangrijk is dat je even rustig ademhaalt en goed kijkt hoe je haar been terug kan draaien. Als jij in paniek raakt, dan raakt zij ook alleen maar erger in paniek en gaat ze zich misschien juist erger klem draaien.
Haha ja das waar. Blijf wel kalm hoor op zulke momenten. We hebben amandelolie in dr kamer dus gooi dat er wel overheen als dr been niet los wil.
Geen stress. Ik had twee wriemelkontkinderen met héél dikke beentjes die voortdurend klem kwamen te zitten, maar ik kreeg ze er altijd zelf netjes uit. Nooit boter of brandweer nodig gehad.
Hier precies t zelfde, ze probeert ala monkey climbing dr bed uit te koken, tot nu toe weinig succes en inderdaad die benen die klem komen te zitten. Tot nu toe altijd los kunnen halen, de rest kan met olie of zeepsop. Enige waar ik t benauwd van krijg is t idee dat ze dr knie verdraaid in dr nijdige bui (ze wordt altijd pislink als ze iets bedenkt en t mislukt) maar tot op heden weinig echte reden tot zorgen gehad. Dr gaat gewoon een woedend luchtalarmpje af. Hier overigens geen slaapzak meer. Hoe ik dat ding ook vastmaakte de laatste keren, hij werd gewoon uitgetrokken en naast dr ledikant gesmeten.