hallo dames ik word hier heel erg onzeker van, maar onze dochter van 6 weken drinkt volgens mij niet genoeg.. af en toe drinkt ze haar flesje helemaal leeg ong 120cc maar de meest tijd drinkt ze 70/80/90 (overdag) cc ik probeer haar dan wat meer te geven maar ze wilt t flesje dan echt niet meer...meestal meld ze zichzelf dan en wilt ze in keer heel veel drinken dan gebeurt altijd s,avonds... haalt ze dan de rest in wat ze overdag gemist heeft? s,nachts slaapt ze eigelijk goed door en meld ze zich zelf s,morgens... ik hoop dat jullie mijn verhaal n beetje begrijpen is m,n eerste kindje en ik probeer alles zo goed mogelijk te doen, en wil niet dat ze voeding tekort komt... groetjes, kim
Probeer je tijdens de voeding wel eens om even een pauze in te lassen en/of haar te laten boeren? Ayla krijgt flesje van 150+5 en drinkt ze ook niet in 1 ruk leeg. Vaak als ze de fles ongeveer half/3 kwart op heeft gaat ze slechter drinken. Ik leg haar dan even over mijn schouder om te boeren en te pauzeren en daarna drinkt ze wat er nog in de fles zit wel zo goed als op.
Jeetje dit had ik kunnen schrijven. Kleintje is bijna 6 weken en echt precies hetzelfde !!! Net nog tegen mijn vriend of het wel normaal is...ik kan je niet helpen. Maar erg blij dat we niet de enige zijn. Ben de hele dag aant rekenen wat ze binnen krijgt
Een kind moet minimaal 150 x aantal kilo lichaamsgewicht krijgen. Stel je kindje weegt 4 kilo, dan moet ze 150 x 4 = 600 ml per dag binnen krijgen. Als je dit deelt door het aantal voedingen, weet je hoeveel ze ongeveer per fles moet krijgen. Stel, ze krijgt 8 voedingen per dag, dan zou ze al met 75ml per keer aan die 600ml komen. Wellicht krijgt ze toch voldoende binnen!