Ik heb even een advies nodig van iemand, mijn zoontje krijgt de omneovoeding, maar spuugt regelmatig na zijn fles een behoorlijke plons melk uit, dit gaat gepaart met kreunen, steunen en huilen. Nou vroeg ik me af of de Nutiton ook met Omneo kan worden gemengt en hoeveel moet ik dan toevoegen? Hij krijgt fessen van 150+5 of 180+6. Nu gebruik ik een dr Brouwn fles maar die verstopt nog wel eens ivm vezeltjes in de Omneo, moet ik dat nog een speen groter gaan gebruiken? Hij drinkt zijn flessen ook erg snel leeg maar met een speen kleiner krijg hij er niks uit... Wie kan mij helpen??
Ik gebruik ook Johannesbroodpitmeel bij de omneo, anders spuugt ons meisje ook nog heel veel. Ik heb wel een grotere speen op de fles gedaan, anders kon ze het niet weg krijgen. Ik gebruik 1.5 schepje per fles. En dan doet ze 10 minuten over de fles. Ze begint steeds meer zuigkracht te krijgen, en dan doe ik iets meer Johannesbroodpitmeel in de fles zodat ze minimaal aan die 10 minuten komt. Anders komt het er alsnog uit...
Ja hoor, je kunt rustig nutriton door de Omneo doen. Het makkelijkste kun je even met de voedingslijn (nummer staat op de verpakking bellen, 24 uur per dag bereikbaar!) om te weten wat de verhoudingen zijn en wat het beste is qua speen. Als je kindje echt last van het spugen heeft (dat opkomende zuur kan flink pijnlijk zijn) dan kun je beter ook even bij de huisarts langs om te overleggen over refluxaanpak, bijvoorbeeld medicatie.
Ik heb dit ook gedaan maar deed er wel minder in dan aangegeven stond, dus meer op gevoel zeg maar en kijkend naar mijn dochter hoe zij er op reageerde. Er zit al Johannesbroodpitmeel in omneo dacht ik. Je zou dan wanneer je Johannesbroodpitmeel gebruikt ook een grotere speen kunnen gaan gebruiken want is het nog dikker dan nu. Heb geen ervaring met de fles die jullie gebruiken maar met de difrax en gebruikte daar de m speen op.
Het gekke is dat hij nooit zoveel last heeft gehad van spugen, maar hij is nu ook verkouden, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben? 1,5 schepje? zijn dat dan de schepjes die bij de voeding komen of gebruik je dan een theelepeltje? Opkomend maagzuur zit wel in de familie zijn papa en opa hebben er ook last van, ik ga straks toch even de HA bellen. Bedankt voor het advies!!
wij hebben dit ook gedaan maar ze bleef spugen en volgens cb en huisarts had ze geen reflux maar moest de maagpoort nog sluiten en komt dit veel bij kleine kinderen, en gaat dit bij een maand of vier van zelf over. ik gebruikte ook een 3 standenspeen met een paar lepels Johannesbroodpitmeel, zodat het niet te waterig was. echter bleef ze spugen hierdoor, kon haar niet bewegen naar de fles en ben toen overgestapt op friso comfort, daar zit jhbm al in, en ons kleine meisje deed het er stukken beter op, ze is blijven spugen maar stukken minder totdat we op vastere voeding over gingen.
DAT is dus reflux...een maagklepje dat nog niet goed sluit en daardoor de maaginhoud in de slokdarm laat komen...komt bij 80% van alle jonge babies voor. Maar de een heeft er meer last van dan de ander. Heeft je kind er last van, dan heet het gewoon reflux hoor!