Baby is 2 weken oud, op advies over naar 6 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marijcha, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik ben een beetje onzeker over de flesvoeding van onze dochter. Op advies van de voedingsdeskundige van het forum hebben we nu geprobeerd om langer tussen de fles te laten zitten. Na het rekken komen we dan op 3,5 uur.
    Wanneer zijn jullie over gegaan van 7 naar 6 flessen?
    En hoeveel dronk jullie kindje dan?

2. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Mijn zoontje van 6 weken drinkt 7/8 flessen op een dag van ongeveer 120

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Huh?? Waarom moet hij over naar 6 flessen?
    ik zou wat vaker een kleiner flesje aanbieden en niet gaan rekken.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Wij gingen pas naar 6 flessen rond de 2 maanden. Daarvoor 7 per 24 uur.

Ik zou kijken naar wat je kindje 'wil'. Met 2 weken zou ik vooral uitgaan van je kind en zeker niet van wat anderen zeggen Zij zien je kindje niet maar gaan uit van gemiddelden en standaard adviezen.

5. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben nog eens overlegd en gaan het gewoon houden ip om de 3 uur. Ze is nog piepjong! Rekken voelde niet fijn.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind van 3 weken is toch veel te jong voor maar 6 flessen? Tenzij kind het echt zelf aangeeft natuurlijk. Normaal is 7 tot 8 keer drinken op die leeftijd. En fles vooral niet te groot!

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ons meisje is van 10 juni dus ruim 3 weekjes. Toevallig vandaag op advies van de wijkverpleegkundige overgegaan van 7 x 110cc naar 6 x 120cc. Ik moest haar namelijk vaak wakker maken voor een voeding en nu moet ik wachten tot ze zich zelf meldt. Er mag maximaal 4 uur tussen de voedingen zitten m.u.v. de nachtvoeding want daar mag 6 uur tussen zitten.

8. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Jij gaat dus naar 6 flessen, wel fijn dat ze zelf ook die langere tijd ertussen houdt. Onze meid meld zich echt elke drie uur, sinds eergisteren zijn we de fles wel gaan verhogen. Ze krijgt nu per keer 100 cc, in de hoop dat er meer tijd tussen komt.
    Na de fles van een uur of 2 en de fles van een uur of 6 laat ze wel een langere tijd tussen.. Jammer dat zij dit niet s nachts doet :(

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is echt heel normaal hoor, ik zou gewoon je kind volgen. Je ziet vanzelf wanneer ze er langer tussen laat. Accepteer dat ze nu om de 3 uur wil drinken, wat ik ook heel netjes vind. Nachtvoedingen horen er gewoon bij.

Op die leeftijd dronk mijn dochter 12-15 keer per etmaal, dit was BV en dat is uiteraard anders, maar zo moet je maar zien dat 'vaak' drinken en dan he tliefst ookniet zulke grote hoeveelheden, heel normaal is voor zo'n jonge baby en dat ze dat eigenlijk allemaal doen.

Met 12 weken ging ze naar 6/7 voedingen per etmaal en de nacht lang doorslapen... ze heeft dit zelf geregeld, zo snel kan het dus gaan.

10. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Je hebt gelijk Nescio, we geven haar nu de fles wanneer zij zelf komt omdat ze honger heeft. Maar zorgen wel dat er niet minder tijd tussen komt ivm de hoeveelheid :)

11. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier met 4 weken (na bezoek consultatiebureau) naar 6 x 120 cc gegaan. Nu komt ze ongeveer om de 3 - 3,5 uur. Sinds afgelopen week iets op gaan hogen en nu laat ze er soms 4 uur tussen zitten. Sinds een week of anderhalf komt ze ook niet altijd 's nachts meer (is nu een keer of 4 gebeurd). Dus de ene keer komt ze voor 6 flessen en de andere keer voor 7 flessen, afhankelijk of ze de nacht doorslaapt.

12. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dit niet wat veel? Ik vraag dit omdat mijn zoon van 8 weken namelijk al geen 7 flesjes van 120ml mocht van het CB. Als jij er dan soms zelfs nog 1 meer geeft..

13. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Ik zit nog steeds op 6 flessen... Zou pas doen wanneer ze zelf aangeeft meer te willen

14. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Dat is echt te veel! Dan zou ik forte voeding proberen, als ik jou was! Als je structureel over de 1 liter en/of 30 scheppen voeding gaat, is dit een echte aanslag op de nieren.

15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja, volg je kindje. Niks mis mee. Het is toch jammer om onrust te veroorzaken terwijl ze nu tevreden is? Elk kindje heeft iets anders nodig!

Deel Deze Pagina