hallo allen, wij zijn nu een jaar bezig en gaan deze maand voor het eerst naar de gynacoloog. maar nu het volgende, ik heb vaginisme. hierdoor wordt vrijen erg pijnlijk en lastig. wij vrijen hierdoor ook minder vaak. heeft iemand hier ervaring mee? en ook hiermee naar de gynacoloog geweest (eventueel ook voor kinderwens)? het sperma van mijn vriend is al getest, dit is niet al te best, 11 procent score (van de 25 procent).
Hi Merthe, Ik heb hier wel jaren geleden last van gehad en het is heel vervelend. Sex zou juist prettig moeten zijn ipv dat het pijn doet. Op de een of andere manier kun je je dan niet goed ontspannen omdat je bang bent voor de pijn die komen gaat. Mijn vriend omschreef het alsof ik een muur had gebouwd waar hij dus niet doorheen kon zeg maar. Op de een of ander manier is het probleem bij mij weggegaan, gelukkig, ik kan me meer ontspannen en weet gewoon nu dat het geen pijn meer hoeft te doen. Ook wij zijn bij de gyn bezig ivm onze kinderwens. Heel veel succes ermee.
Jeetje, vervelend zeg! Sorry ik heb er geen ervaring mee, maar is er niet iets wat ze er aan kunnen doen , zoals een bepaalde therapie ofzo? Zou het sowieso nog even goed navragen, want lijkt me wel heel erg vervelend om hier heel je leven last van te hebben. Via Sensitest.nl kun je wel glijmiddel bestellen die de zaadjes niet dood maakt, misschien dat dat wat helpt? Succes !
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat er hier op het forum vaker een onderwerp over is gestart. Misschien kun je iets terugvinden via de zoek functie. Wat mij overigens met de eendenbek bij de gyn helpt is uitademen op het moment dat ze dat ding in brengen. Dan ontspant je bekkenbodem wat meer. Maar ja dat is dan zonder vaginisme dan. Ik zou het in ieder geval aangeven. Misschien is puur voor het zwanger worden zelfinseminatie een optie voor jullie?
Je kan er mee leren omgaan door eens naar een seksuologe te gaan. Draag je wel tampons? Ik heb ook wel eens gehoord dat meiden het sperma van hun vriend opvangen en het dan met een spuitje inbrengen. Gewoon omdat zo'n spuitje smaller is dan een penis.