Wanneer weer seks?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Baby09, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oké.. ik zal 1 van de weinige zijn denk..
    Ik ben nog geen week geleden bevallen. Heb een top bevalling gehad en maar een klein schaafwondje die al zo goed als weg is. Maar ik snak nu alweer naar sex.... wat te doen?? :)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als je nog vloeit: niet doen! Dat is vragen om infecties.
    Vind het persoonlijk erg snel voor je lichaam om weer "aan de slag" te gaan, maar als je niet meer vloeit zou je het best voorzichtig kunnen proberen? Veel plezier!

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Idd, zodra je niet meer vloeit, kan je het weer gezellig maken :D

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oh want de verlos had gezegd als je minimaal vloeit maarja dat kan per dag verschillen. Nouja maak ik t voor hem maar gezellig en wacht ik zelf nog wel even :-D

5. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Wij moesten minimaal 5/6 weken wachten hou er rekening mee dat je super vruchtbaar kan zijn en dat je echt minimaal 4 weken de pil moet geslikt hebben voordat deze veilig is.
    Wij hadden sex na 5 weken en raakte gelijk weer zwanger:)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zodra je een aantal dagen helemaal gestopt ben met vloeien!

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn VK zei: zodra je weer wilt. Bij ons was dat na 2 weken.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heeft jouw man even mazzel :D die van mij heeft toch echt een paar weekjes moeten wachten... Maar idd even wachten tot het vloeien voorbij is!

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik heb gehoord dat je ongeveer 6 weken moet wachten, dan is de "wond" geheeld.

Maar jullie mannen zijn dan erg happy... hier durf ik het nog steeds niet aan :$ Wil eigenlijk ook de pil eerst weer slikken. Die ligt nu in huis, dus ff wachten tot volgende ongesteldheid

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier zei de gyn dat we mochten beginnen als het vloeien gestopt was. Dus hier na 5 weken weer aan de gang gegaan.
    ( maar had 6 dagen na de bevalling alweer zin)

De eerste paar keer waren trouwens nog niet geheel pijnloos. Maargoed ik had een fijne knip gehad, met wat hechtingen. Na een keer of 8 was het weer als van ouds.

11. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Wij hebben de eerste paar x met condoom gevreeën...dat vond ik prettiger want het glijd makkelijker en het blijft schoon daarbinnen...bij mij deed het geen pijn, maar we hebben dan ook gewacht tot ongeveer 4 maanden na de bevalling.laatste x zonder gedaan was wel anders, maar deed ook geen pijn.succes!

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahaha leuk

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #13 Kanshebber, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
    Ik had ook na een paar dagen weer zin. Komt misschien ook door een goede doorbloeding na de bevalling, of is dat onzin?
    Heb overigens nog geen seks gehad, omdat steeds na een paar agen zonder bloedverlies, ik toch weer bloedt. Nu ook weer, na een week zonder bloed...
    O enne... Toen ik een week na de bevalling klaar kwam bleek mijn bekkenbodemspier ook nog niet naar behoren te werken. Trwijl ik verder geen problemen daarmee had :) misschien iets om zelf uit te proberen voor je zo snel met je partner aan de gang gaat!

14. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb geen idee of het door de doorbloeding komt. Ik merk wel dat ik erg opzoek ben naar intimiteit. Denk dat het bij mij daaraan ligt.. moet zeggen dat ik ook nog wel een beurs gevoel heb en dus eigenlijk niet durf. En mijn man durft helemaal nog niet haha. Hoe voelde het klaarkomen?? Ik ben bang dat het zeer gaat doen of zeg ik nu iets heel raars? Ach hij heeft het op dit moment goed naar zn zin en word goed verwend dus hoor hem niet klagen haha.

Met condoom doen is ook een optie.. is de kans op infecties dan ook kleiner?

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Lekker intiem topic, hihi!
    Het klaarkomen was net als anders, geen pijn. Ik had een paar inwendige hechtingen die ongeveer een week na de bevalling opgelost moeten zijn. Voelde daar dan ook niets van.
    Over condooms en infectiegevaar weet ik niets, ben ik wel benieuwd naar.

16. ilo

ilo Actief lid

15 mei 2012
    226
    0
    0
    Na 7 weken en een dag weer...met condoom en inmiddels 2 weken aan de pil. Vind met condoom toch prettiger ook omdat het dan nog even clean blijft maar ook voor het geval de pil nog niet 100% werkt ookal zei mijn vk dat dat wel zo is.

Alles voelde als vanouds :)

17. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    na 3 weken, had nergens last van:D

18. misa

misa Niet meer actief

Ja als je vloeit, nog niet doen. Volgens mij staat er een week of 6 voor.

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier na 6 weken voor het eerst...auw...heb meerdere hechtingen links en rechts en het voelt net alsof er een egeltje bezig is...:)
    De zin vergaat dan ook wel. Nu 2x gedaan en hopelijk snel weer pijnloos. Mijn bekkenbodem is ook nog niet wat het geweest is. Had ik voor de bevalling al therapie voor.

Hier overigens ook oplosbare hechtingen, maar die waren echt niet opgelost na 7 dagen. Vond na 5 weken nog hechtingen in de wc. :cool:

20. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Haha hier ook gewoon na 10 dagen ofzo al hoor. (ook niemand die mij vertelde dat er een bepaalde tijd voor stond...)

Was niet geheel pijnloos / relaxed, maar dat was gewoon weer ff de zenuwen. Je lichaam is toch aardig toegetakeld na een bevalling.

Rustig aan en goed ontspannen, en als het niet gaat, dan gaat t niet :D

Deel Deze Pagina