Ovulatie op CD 38? Wie zit nog meer in hetzelfde schuitje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BlijeIk, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai hai,
    Ik ben sinds maart gestopt met de pil..
    14-10 heb ik een mk gehad.
    14-11 ben ik gewoon netjes ongesteld geworden..
    Nog nooit een onregelmatige cyclus gehad.. Logisch na het stoppen met de pil..
    Maar nu... Ik heb 21-12 een positieve ovulatietest gehad. Na die dag liepen de testen mooi af..
    Die maandag erna had ik flinke steken links in onderbuik, heel ongemakkelijk gevoel.

Kan het zo zijn dat ik echt mijn eisprong heb gehad rond CD 38?
    Ik vind hier namelijk weinig van terug op internet!

Ben benieuwd of er meer meiden zijn met dezelfde ervaring!

Liefs!

2. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
  3. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Absoluut! Ik heb cyclussen variërend van 32-60 dagen. Luteale fase van 14 dagen. Dus eisprong varieert bij mij van dag 18-46. Ben niet te zwaar, 2 prima zwangerschappen gehad en zwanger van de derde.

Het kost meer tijd en geduld. Maar in mijn geval ben ik altijd in "een wip" zwanger :))

4. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks Marrel!
    Ik las er nergens niets over, dacht al dat dit niet kon..
    Ik weet het niet. Heb er geen goed gevoel bij.
    Heb voor mijn ovulatie klachten gehad.. Erge lage rugpijn.. Het gevoel dat ik een gordel om m'n middel had.. Ik voelde vorige week maandag dus een heel misselijke steek in mijn linkerzij. Daarbij heb ik me een paar dagen echt misselijk gevoeld. Heb al constant een opgeblazen gevoel, niet het idee dat ik gauw genoeg ongesteld ga worden...
    Toen mijn cyclus zolang ging duren dacht ik zwanger te zijn. Hoop testen versleten maar allemaal negatief. Toen ik las hier op het forum over doorzichtig rekbaar slijm ben ik er eens op gaan letten.. En ja hoor, rekbaar/doorzichtig slijm!
    Aan de hand hiervan ben ik dus een ovu test gaan doen, en die was naar mijn idee meteen positief.
    Wat vind jij van de ovu testen die ik hierboven heb geplaatst?
    Ik zit nu (schatting).. op 9 dpo.
    Wat denk jij? 😊

Groetjes!

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Die van de 21e vind ik positief!!
    Volgens mijn gyn maakt een latere ei niet uit qua kwaliteit. Je hebt alleen op jaarbasis minder kans om zwanger te worden, omdat je minder eisprongen hebt..

6. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie Moonlight!
    Fijn dat jullie dit ook hebben/hebben gehad.. Weer een béétje duidelijkheid! 😊
    Minder kansen.. Tsja! Voor een wonder zal ik geduld moeten hebben.. Gaat nou niet eenmaal hoe we het altijd willen.. Wanneer zal ik testen?
    Durf eigenlijk niet....

Groetjes

7. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Ik denk dag je ei 22-12 is gesprongen dus dan ben je nu 7 dpo. Ik zou 10 dpo eens testen met een gevoelig testje van bijvoorbeeld kruidvat :)))

Ik ben een vroegtester: deze keer 9 dpo al heeeeel lichtroze streepje op kruidvat gehad!

8. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou willen dat ik makkelijk kon zeggen "Ik wacht wel tot volgende week".. Hahaha!
    Helaas, als je iets wil, ben je met geen enkele mogelijkheid tegen te houden!
    Heb CB besteld via Sensitest. Wil die graag gebruiken als ik niet ongesteld word. Maar is het dus zondat je telt vanaf het moment dat je denkt je eisprong gehad te hebben?
    Ik dacht vanaf de positieve test..
    Ik begin steeds meer van dit alles te begrijpen, echt fijn!

Dus; nieuwjaarsdag testen? 😁 spannend!
    Ga er niet vanuit dattie positief is hoor, heb er een slecht gevoel over.
    Wel sinds een paar dagen weer ontzettend veel last van puisten rond m'n kaaklijn! Dit had ik bij mijn 1e zwangerschap ook.
    Ik hoop gewoon op gauw wat duidelijkheid, daar waar alle vrouwen van houden! Hihi..

9. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai hai,

Om nog even iets van me te laten horen..
    Ik ben 05-01 gewoon ongesteld geworden.
    04-01 is het begonnen met bruinverlies, dag erna 05-01 gewoon ongesteld. Wel maar 2 dagen. Iemand hier meer ervaring mee?

Op naar de volgende ronde :)

Groetjes

10. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Blijelk! Ik zit in hetzelfde schuitje :)

Vorige cyclus had ik rond CD 36 mijn ei en had een cyclus van 48 dagen... Momenteel zit ik in ronde nr 2 op CD 34 en volgens mijn vorige cyclus krijg ik vandaag/morgen mijn ei. Het rare is dat ik rond 1-3 januari een erg hoge BM had, die zacht was met een beetje slijmverlies.. Gisteren stond mn BM dus laag en hard en vandaag staat het weer hoger, maar niet zo hoog als vorige week.. Verder had ik vanochtend wat CM.. Maar that's it.. Die was meer witterig en gelig :| en nu weer droogjes...

Ik vind het allemaal raar hoor.. We gaan het wel zien. Blijf natuurlijk wel klussen - had gisteren nog geklust :)

11. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hee, wát fijn dat er nog iemand is met hetzelfde "probleem"..
    Gebruik je ovulatietesten?

Ik kan je een ding vertellen.. Toen ik zwanger was, was alles erg "dicht"..
    Het leek daaronder wel afgesloten.........
    En waar ik m'n ovulatie aan kan herkennen: rekbaar/doorzichtig slijm.. In meerdere hoeveelheden.. ;)

In welk topic ben jij actief? :)

Groetjes!

Deel Deze Pagina