Bevalling na totaalruptuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Arr, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Ik weet even niet waar ik dit moet plaatsen, maar omdat de wens voor zwanger worden er weer opnieuw is, toch maar aan deze kant.

In januari bevallen van een flinke gezonde zoon. Ik had helaas een totaalruptuur.
    Zijn er mensen die ook een totaalruptuur hebben gehad en toch weer zwanger zijn geworden? Hoe ging die bevalling? Kwam je er met of zonder scheur of knip vanaf? ;)

We willen graag een tweede kindje. Maar ik ben erg benieuwd hoe een volgende bevalling zou verlopen... Weet ook wel dat dit niets zegt over mijn eventuele volgende bevalling, maar ik ben gewoon erg benieuwd. In mijn omgeving ken ik geen mensen die een totaalruptuur hebben gehad..

Alvast bedankt!

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi! Balen hè?! Ik heb helaas ook een totaalruptuur opgelopen tijdens de geboorte van onze dochter.

Helaas heb ik nog geen goede zwangerschap gehad na mijn dochter maar er al wel over gepraat met de verloskundige
    De kans op herhaling is maar 1% verhoogd. Dus ipv 3% kans hebben wij 4% kans. Voor mijn eigen gemoedsrust wil ik bij een goede zwangerschap doorverwezen worden naar een gynaecoloog voor een apk down under.

Ik ben benieuwd naar reacties van vrouwen die al wel opnieuw zwanger zijn geworden en bevallen na een t.r. Dus lees mee. :)

3. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Ha, fijn dat je reageerde!! Bedankt! Wat jammer dat je een miskraam hebt gehad. Was je al ver? Kun je inderdaad vragen voor een doorverwijzing naar een gyneacoloog ivm totaalruptuur?

Ik ben erg benieuwd of nog meer vrouwen een totaalruptuur hebben gehad.. Neem aan van wel, gezien het feit dat veel vrouwen op dit forum zitten die wel eens of meerdere keren bevallen zijn.
    Hoe ervaarden jullie de totaalruptuur? Erg veel last van gehad? Ik ben sinds 5 maanden echt weer 'helemaal heel' voor mijn gevoel. Ik ben zo benieuwd hoe het een volgende keer gaat!! Mijn gevoel zegt: ik kán dit toch wel?? ;) Maar goed! De weg is in ieder geval gebaand door een 8ponder. ;)

Groetjes!

4. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    M'n schoon zus; eerste totaal ruptuur. Tweede is daarom een geplande keizersnede geworden.
    Maar hoe het gaat als je natuurlijk wilt bevallen weet ik niet

5. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Ja, dat is mijn verhaal. Ik heb helaas nog iets restklachten na totaalruptuur van 9 jaar terug. Daarom eerst bij de huisarts bij het verwijderen van mijn spiraaltje gevraagd of die mij doorverwijzen zou naar de gynaecoloog voor een geplande keizersnee. Dat zou hij, daarop durfde ik het aan. Nu ruim 30 wkn zwanger, begin van de zwangerschap bij de verloskundige mijn verhaal gedaan, en een verwijzing naar gynaecoloog gekregen.
    Daar mijn verhaal gedaan, het zou in het team besproken worden, na een week teruggebeld, en daarop het verlossende antwoord dat het een geplande keizersnee wordt. Het is maar een kleine kans dat het zich herhaald, maar ik had een totaalruptuur na een knip, dat hoort helemaal niet te gebeuren, daarvoor zetten ze die knip. Ook was mijn eerste 8 pond, heb nu al een groeiecho gehad en ze verwachten weer zo'n beer. Ik ben mbt restklachten erg bang voor een verergering van gevoelloosheid en dus lichte incontinentie als ik het niet goed in de gaten hou. Als dit verergert, kan ik wel stoppen met werken etc. dat wil ik perse niet.
    Succes met jouw afweging!

6. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonzus had het bij de eerste, dat heeft een jaar geduurd om te genezen. Bij de tweede is de bevalling wel goed verlopen. Weet niet of ze een scheur of knip had, maar geen totaalruptuur in ieder geval.

Deel Deze Pagina