Afgelopen cyclus: helse pijnen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope1982, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik dacht afgelopen cyclus een vaag streepje te zien. Tot 2 keer toe. Maar dacht misschien is het een indrooglijntje. 1 dag later dan normaal werd ik ongesteld, hier ging 1 dag vreselijke buikpijn aan vooraf. De dag waarop ik ongesteld werd ging ik werkelijk bijna dood van de buikpijn. Het was zo een helse pijn, heb dit nooit eerder meegemaakt. Het deed duizend keer meer pijn dan bij mijn andere keren ongesteld zijn. Mijn cyclus is normaal als volgt: dag 1, 2 en 3 veel bloed, dag 4 en 5 minder bloed, dag 6 laatste restjes. Nu met die helse pijn verliep mijn menstruatie voor het eerst heel raar: eerste dag bloed, tweede dag bloed (veel minder als normaal) en heel veel bruin (nooit eerder gehad), dag 3 alleen nog bruinigheid en geen bloed meer. Was dus maar 2,5 dag ongesteld en de rest bruin en dat was het.

Ik denk niet aan een miskraam ofzo maar die buikpijn was echt abnormaal, en de verloop van mijn menstruatie ook.

Had ik naar de dokter moeten gaan of denken jullie dat het niks is of komt dit jullie bekend voor?

Ik had zoooo gehoopt zwanger te zijn want was 1 dag overtijd en de buikpijn die ik 1 dag voor ik ongesteld werd heb ik nooit eerder ervaren. Ook was ik de dagen ervoor misselijk, 1 dag zo erg dat ik bijna niets kon maar gelukkig nam dit in de loop van de dag af. Mijn lichaam heeft me in elk geval goed voor de gek gehouden en kon me er dan ook niet eerder tot vandaag toe zetten om iets te posten hier want ben zwaar zwaar teleurgesteld maar ook erg bang wat die menstruatie betekent heeft.

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Lijkt toch erg op een miskraam zoals je het beschrijft.
    Ik zou voor mijn geruststelling wel even langs de huisarts gaan en het verhaal vertellen.
    Als je denkt zwanger te zijn, vrag dan een bloed test! succes!

3. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi september, nee ben zeker niet zwanger (heb niet meer getest maar weet ik gewoon). Ik denk er idd wel over na misschien alsnog een afspraak te maken. Heb de laatste tijd enorm last van haaruitval, duizeligheid en hoofdpijnen (om de zoveel uur een steek in mijn hoofd) en alles bij elkaar opgeteld ben ik bang dat er iets is maar ga dat nu maar bespreken en dan gelijk over deze laatste cyclus vertellen.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Zou ik ook doen. Voor je eigen geruststelling zou ik er gewoon ff na laten kijken! Hoef je je daar ook niet meer druk over te maken. Stress is niet goed als je zwanger wil raken he?!

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik heb het bij de laatste ongesteldheid ook gehad. enorm veel pijn. en dat was voor het eerst want voor de pil had ik nooit pijn en tijdens de pil maar een klein beetje.
    ik ben er wel mee naar de huisarts gegaan maar die vond het niet raar. hij zei dat het te maken heeft met het feit dat je lichaam weer moet wennen na de lange periode met pil. maar bij mij doet mijn lichaam dan ook erg raar. en ik moet daarbij zeggen dat ik helemaal niet tevreden was met die huisarts en daar nu ook weg ben.

Ik denk over het algemeen dat je maar beter één keer te vaak naar de ha kan gaan dan dat jij jezelf helemaal gek maakt.

6. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi mare,

Bij mij kan het geen ontpillen meer zin, dat is immers 8 maanden geleden al gebeurd toen ik stopte en heb er toen ook bijna geen last van gehad. Nou, ik heb in elk geval dankzij jullie een afspraak gemaakt dus eind deze week weet ik wat meer.

September, stress is zeker niet goed maar weet niet of ze er nog iets van kunnen zeggen, het is immers al meer dan een week geleden maar ja, dat hoor ik dan.

Zijn er nog meer mensen die dit kennen, bekend voorkomt, of een mening hierover hebben?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn afgelopen menstruatie verliep ook zo vreemd. Mijn cyclus was langer maar doordat ik temp weet ik dat mijn ei heel laat was, normaal heb ik daar heel veel last van maar toen niet. Mijn menstruatie was zeer pijnlijk, normaal ook wel maar niet zó erg. Ik ben maar 2 dagen echt ongie geweest, 2 dagen ervoor en 2 dagen erna alleen maar bruin verlies. Heb ook een posi zwangerschaptest gehad daarvoor maar die beschouwde ik als vals omdat 2 testen erna nega waren.
    Ik weet ook niet wat het betekende maar heb me er ook niet zo'n druk over gemaakt eigenlijk.
    Ben benieuwd wat jou HA gaat zeggen. Hou je ons op de hoogte?

Liefs!

8. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi Sterre, dat klinkt bijna als mijn cyclus alleen was mijn ei zoals altijd op tijd en had ik 2 dagen ervoor geen bruinverlies. Ook ik had 2 testen met heeeele lichte lijntjes en 2 of 3 negatieve. Ik laat het zeker weten na mijn bezoekje.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oh jij had ook 2-3 negatieve testen...Precies zoals ik dus, vreemd. Nou ben ik helemaal benieuwd wat je HA gaat zeggen.
    Ik heb stiekem wel gedacht aan een mk maar ja aangezien het bij mij zo moeilijk zit met mijn eileiders ben ik daar eigenlijk heel snel weer vanaf gestapt.

10. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Sterre, ik heb nooit een inwendig onderzoek gehad dus heb geen idee hoe het zit van binnen maar hoop goed allemaal.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik hoop het uiteraard ook voor jou. Suc6 en we horen het eind van de week!

Liefs!

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    @ Hope,

Hoe jij het beschrijft zo heb ik mijn 2e pilvrije cyclus ervaren! Was 2 dagen overtijd en had nog niet getest!
    ' s Morgens stond ik op en ja hoor! Daar was het, dus even naar de toilet, om de boel schoon te spoelen en een tampon er in de doen!
    Ging op toilet zitten en voelde me duizeling, rillingen van de kou ( was niet koud binnen ) en gevoel van flauwvallen! Daar zat ik dan alleen op de toilet, niemand thuis en was erg angstig! Wist niet wat me overkwam! Dus probeerde het bloed maar een beetje alzittend weg te halen! Kwam een bloederig stolsel tegen!
    Na ruim 20 min, voelde ik me weer een beetje voor reden vatbaar! Dus kroop weer langzaam omhoog de trappen op!
    Liep naar de slaapkamer en toen kreeg ik helse pijnen! Ben als een pissenbed in elkaar gerold, want liggen of staan ging gewoon weg niet! Daar lag ik dan?!
    Heb echt lopen janken van de pijn! Zo heb ik ruim half acht tot 10 uur op die manier op bed gelegen!
    Toen het eenmaal weer een beetje minder was, heb ik een warme douche genomen en met een kruik op de bank gekropen!
    Maar 't vreemde was de 1e dag van de menstruatie kon ik mn tampon om het half uur vernieuwen, maar de 2e dag kon ik mn rustig de halve middag er in laten! En op dag 3/4 waren het nog maar restjes van oud/bruin bloed!

De vraag die bij mij nog steeds rond spookt, was het dan toch een MK?

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    fijn dat je eind van de week terecht kan bij je ha.

ik ben trouwens ook in mei gestopt met de pil... en artsen zeggen dat je nog een jaar last kan hebben van hormoonschommelingen enzo. ik mag gelukkig maandag naar de gyn om te kijken of er meer aan de hand is. ik hoop voor je dat dit eenmalig was

14. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi G89,

Mijn gevoel zei me dat ik zwanger was, was er echt van overtuigd. De klap van de menstruatie kwam dan ook hard aan. Maar ik wil niet meteen aan een miskraam denken maar ook mij laat dat idee niet los. Ik heb echt echt nog nooit zo een vreselijke pijn gehad. En ik heb me de misselijkheid en de pijn ook echt niet verbeeld.

Ik weet niet of de huisarts er nog iets van kan zeggen maar ik wil het dan toch graag aankaarten en wie weet geeft haar reactie jullie ook duidelijkheid. Ik laat het in elk geval weten.

15. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik heb de pil niet lang geslikt en heb niet echt last van ontpillen gehad. Was een paar dagen later dan normaal en had heel weinig bruinverlies en daarop bloed en sindsdien verloopt het allemaal regelmatig. Maar ja, ik hoor het nog wel.

Waarom mag jij nu al kijken of er iets is? Wel fijn, dan weet je sneller waar je aan toe bent.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    @ Hope

Het gevoel van zwanger zijn, dat had ik ook! Had namelijk ook zes dagen a zeven dagen na mijn eisprong een flinke felle steek! En ook misselijkheid, moe! Nou veel wat bij een zwangerschap zou kunnen passen, maar aan de andere kant! Ik was nog maar 2 maand van de pil af!
    Maar toch, dat gevoel van zwanger zijn was zo sterk bij mij en toen mn menstruatie kwam, klopt het ook echt niet naar mijn gevoel!
    Benieuwd wat je HA zegt

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    omdat ik dus waarschijnlijk geen eisprong heb. ook al staat er op ff nu wel een twijfel eisprong volgens mij heb ik die nog steeds niet gehad. als ik gewoon een eisprong had was ik ook helemaal niet naar de ha gegaan, maar op deze manier heb ik niet minder kansen maar gewoon helemaal geen kansen. verder heb ik als kind al wel eens een cyste gehad en de ha vond dat er dan wel een keertje naar gekeken mocht worden. wat ben ik blij met deze ha zeg...

18. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Oh oke, ik heb dat wel weet ik (voel het en ovu testen zijn daarin ook duidelijk). Maar goed van je huisarts hoor, gelijk stappen ondernemen. Zo hoor ik het graag :D. Succes bij de gyn.

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    dank je. ja ik was ook erg verbaasd. maar mij gaat het er ook om dat ik gewoon zekerheid krijg. wat zitten wij toch met een hoop onzekerheid allemaal hè! voor jou hoop ik dat de ha je op de één of andere manier gerust kan stellen

20. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Sja.. lastig..
    Ik ben nog niet zo lang geleden gestopt met de pil.. maar had direct na de eerste ronde al een positieve zwangerschapstest in handen. Was een digitale van clear blue.. dus ik ga er niet vanuit dat die vals was!
    Een dag later ging ik 's ochtends onder de douche en bloedde ik als een rund. Echt rood bloed en slijm. Tijdens andere menstruaties bloedde ik nooit zo erg en bouwde het ook een beetje op zeg maar. Twee dagen later was het ineens voorbij.. helemaal niets mee.. maar een dag later weer bruinverlies.. toen weer niets.. en toen weer bruinverlies.

Moet erbij zeggen dat ik verder geen heftige krampen heb gehad, maar testte op mijn NOD dus kan ook nog maar 4 weken zwanger zijn geweest. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat het best een vmk kan zijn geweest.

Dit vond ik op Wikipedia:
    "Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Van alle 'vastgestelde' zwangerschappen loopt gemiddeld 15% uit op een miskraam."

Jou misschien positieve testen, je verlate menstruatie en je erge buikpijn lijken mij erg op een miskraam.

Tuurlijk.. het hoeft helemaal niet per se zo te zijn hoor! maar door je verhaal lijkt de kans me wel zeker aanwezig.
    Ik hoop dat de dokter je meer duidelijkheid kan geven! Ik ben niet gegaan.. maar zou als er een volgende keer komt denk ik wel gaan. Zelf ben ik trouwens na de vmk begonnen met ovu-testen, omdat na een mk je cyclus nogal van slag kan zijn. Mijn ei kwam dan ook pas op dag 23 van de cyclus.. dus was blij dat ik die testen had gedaan.

In ieder geval sterkte met alles! Hoop dat je je weer goed voelt!

Deel Deze Pagina