Wie kan mij helpen. Wij gaan vanavond bbqen en heb tijgergarnalen gekocht en ik wil ze lekker marineren. Wie heeft er voor mij een lekkere marinade. Alvast bedankt.
mmm ik heb niet echt een marinade maar zie dat nog steeds niemand gereageerd heeft... mijn tip: ga naar de liddl, daar verkopen ze van die "gekke' zakjes marinade. Staat letterlijk MARINADE op... heb je in verschillende soorten. En heb je geen liddl dan kun je in een gewone supermakt kijken daar heb je ook vaak zakjes marinade en voor de volgende keer: Van de iglo heb je ook scampies, geschild en al liggen in de diepvries. Écht héérlijk gemarineerd!!! maja dat wa ff off topic
@Anniek Ja ik heb geen zin meer om naar de winkels te gaan haha dus dacht misschien weet iemand wel wat. Wessel is nu ook lekker aan het spelen in de tuin. Dat is een goeie tip die scampies van Iglo,ik heb ze helemaal niet gezien. Zal de volgende keer nog even goed kijken.
Heel simpel: knoflook fijnhakken, ruim olie heet laten worden in pan, hierin de knoflook fruiten op zacht vuur (niet te donker laten worden.) Olie afkoelen en dan de garnalen hierin marineren. Evt. als je geen tijd hebt kun je ook de knoflook in de koude olie doen. Als je van iets pittiger houdt kun je nog fijngemalen gedroogde rode pepers (potje van ah) erdoor doen en fijngehakte peterselie is ook altijd lekker. Vergeet trouwens de gebruikelijke peper & zout niet. Smakelijk eten trouwens.
Dank jullie wel Ga ze opslaan voor de volgende keer,met rode peper lijkt me idd ook erg lekker en met dille ook. Ik heb ze nu in olijfolie,citroensap,knoflook en zout&peper. Het is dus simpel geworden maar hopelijk zijn ze straks heerlijk.
Heb je olie en knoflook in huis ??? Doe dan dan olie mengen met knoflook en gooi daar je garnalen in en laat dat lekker de hele middag trekken, je kan er eventueel ook nog een beetje sweet chili saus bij doen dan worden ze een beetje zoet zoutig ... ik vind het altijd heeeeeeeeeerlijk