Vliegen met dreumes

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bolkje, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben onze vakantie geboekt. We gaan vliegen :D

Heeft iemand nog tips om de reis leuk te houden met een dreumes van tegen die tijd 17 maanden? :)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik had zo'n tekenbord en boekjes en knuffels.
    En een speen, die krijgt ze in principe niet overdag, maar bij nood werkt het hier heel goed.
    Hier verder geen problemen gehad, ze paste zich keurig aan.
    Waar vlieg je naartoe?
    Wij gingen naar Menorca, ook bekend als buggyeiland. Heerlijk, het hele vliegtuig zat vol kinderen, dus dan voelde je je minder opgelaten als je kind uit haar/zijn plaat zou gaan. 😂

3. Wilden wij eerst ook heen, maar door de nieuwe baan van mijn man moeten we nu opeens de vakantie-uren eerder opnemen en in april is de zee daar nog superkoud. Dus nu wordt het Barcelona.

4. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ohh wat leuk dat jullie ook gaan vliegen.
    We gaan begin april ook vliegen met onze dreumes van dan 21 maanden.
    Alleen duurt onze vlucht ruim 11uur. Ik ben zooo benieuwd, aangezien onze dame een sterk karakter heeft en niet graag op schoot zit. Maar wilt alleen maar lopen lopen.
    Dus ik lees ook graag mee met tips die andere ouders ons kunnen geven;):D

5. Zo, dat is nog eens wat anders dan 2,5 uur vliegen ;) Jullie gaan dan eerder dan wij gaan, dus ik ben benieuwd hoe het is gegaan straks :)

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ipad mee met veel filmpjes, boekjes om samen te lezen.
    Verschillend speelgoed, dat geen of nauwelijks geluid maakt, want anders vinden andere mensen het irritant.
    Barcelona is zo'n 2-2,5 uur vliegen, en dat is nog wel te doen. af en toe een stukje lopen door het gangpad. En niet te veel met andere mensen bezig zijn, er zullen altijd mensen zuchten als je kind even huilt of jengelt, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Didi5 wow, 11 uur lijkt mij een hele uitdaging, zeker als de kleine geen eigen stoel heeft (dat neem ik aan omdat ze 21 mnd is), maar als je savonds/snachts vliegt kruipt ze misschien lekker tegen je aan om te slapen. Wel super stoer dat jullie dat aandurven! (waar ga je heen?)

Fijne vakantie!

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Nu al speelgoed aan kant doen zodat het dan weer interessant is
    iPad, tekenbord, puzzels

8. Ja, op zuchten ben ik wel voorbereid... :p En we verdienen het ook, want toen we zelf nog geen kind hadden, waren wij ook van die zuchters :) En in een kleine ruimte zitten met een jankerd ís ook niet leuk....

9. Oeh, dat is een goeie ook!! Bedankt

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier was de ipad en favo knuffel genoeg en rozijnen om van te smikkelen. Had een cadeautje meegenomen, maar pas op de terugweg open gemaakt, want was eigenlijk niet nodig. Ze vond het leuk om op schoot te staan en achter ons te gluren. Maar wij gingen naar Menorca, tijdens zo'n vlucht vindt iedereen het normaal als er opeens een vreemd kindje met je wil spelen ;).
    Tja en zuchters heb je overal, maar wij zaten tussen jongeren op een vlucht naar Ibiza, ze heeft nog nooit zoveel aandacht gehad haha.
    Oja verschonen zou ik vlak voor boarden doen, want is niet zo handig in zo'n klein hokje. En dan maar hopen dat ze even niet poepen (bij ons heen en terug wel).

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wij gaan ook zo'n lange vlucht maken. De eerste vlucht is 12uur, dan overstappen op een vlucht van nog een uurtje. Ik zie er zo tegen op :)

(Het is overigens niet voor de lol hoor, zo'n lange vlucht, anders zouden we het nooit doen)

12. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    wij zijn vorig jaar juli naar suriname geweest met een dreumes van bijna 2. nou nooit meer zo lang op de schoot. gelukkig kon hij nog in het looppad rondbanjeren maar moest hem wel veel in de gaten houden. Gelukkig was hij tevreden met de ipad en heb daar cars en het zandkasteel op gezet. als je geen ipad heb kan je altijd nog filmpjes op je eigen mobieltje zetten. Wij hadden ook een tv in het hoofdgedeelte dus hoefde niet altijd de ipad te gebruiken.
    Denk trouwens niet dat ze dat bij korte vluchten hebben maar wat boekjes, en tussendoortjes en drinken deden het bij ons gelukkig goed.

13. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Met onze oudste hebben we gevlogen toen hij 12 maanden en 18 maanden was, vliegduur was maar 4 uurtjes. Beide keren goed gegaan en hebben hem op het vliegveld uit laten leven en het gevolg was dat hij in het vliegtuig sliep, ideaal dus.

Vorig jaar met 2 kinderen gevlogen, van 3 jaar en 10 maanden maar toen 10 uur gevlogen en had ik een trolley vol cadeautjes meegenomen dat als ze zich begonnen te vervelen dat ik ze iets nieuws kon geven waardoor ze weer even afgeleid waren maar... Aan het einde van de reis hadden ze ieder pas 1 cadeautje uitgepakt :) Ook veel geslapen en filmpjes op de iPad gekeken. Geen seconde gejengeld of gehuild.

Tip is om er vooral zelf heel relaxed in te gaan en je niet druk te maken over hoe het zal gaan. En je kind maar gewoon wat aan te laten modderen en de regeltjes (tot op een bepaalde hoogte uiteraard) even te laten varen. Ook vooral geen snoep geven want daar worden ze druk van maar als je wat te snacken wil geven dan fruit of iets dergelijks met zo min mogelijk suiker.

Alvast veel plezier :D

14. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Vast een slechte tip ;)
    Vorig jaar met zoonlief van toen 2,5 alleen heen gevlogen naar Spanje. Tablet hielp niet en was heel erg druk aan het huilen. Zelf raakte ik daardoor in de stress en moest spugen.
    Op de terug weg wel met zijn drieën. Toen wilde hij wel tablet kijken, maar was deels ook omkoping met wat lekkers te eten. Hij heeft toen best wel wat chips opgegeten:)
    Ik zorg er dus voor dat ik altijd wat lekkers mee heb voor onderweg. En dat is iets wat hij anders niet zo snel zou krijgen van ons, in dit geval chips.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

2,5 uur is toch niet zo lang? Moet echt te doen zijn hoor! Wij hebben als kortste vlucht tot nu toe 6 uur over gedaan en de langste 12 uur en onze dametje sliep veel, speelde met de ipad, keek filmpjes, snoepjes hadden we mee, kleurplaten etc en is altijd goed gegaan! Maar onze dochter sliep ook echt lang altijd tijdens het vliegen, het lijkt een beetje op het gebrom van een auto en dat werkte altijd slaapverwekkend voor haar :p

16. Ik heb nog een vraagje: zaten jullie niet ontzettend krap met een dreumes op schoot? Manlief en ik zijn beide langer dan gemiddeld en ik zit in mijn eentje al vrij krap. We waren van plan om stoelen bij de nood-uitgang te kopen met meer beenruimte, maar nu blijkt dus dat het niet kan, omdat je maar uit een beperkt aantal stoelen kunt kiezen ivm dubbel luchtmasker. Dus ja.... Opeens maak ik me daar heel veel zorgen over :( Ook slecht van het reisbureau dat ze dat niet wisten... Ik heb het nog nagevraagd met het boeken :(

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt maar ik zal dan toch echt upgraden als ik jou was... Wij zijn niet lang maar vliegen wel minimaal comfort want zelfs wij (1.64 en 1.67) zitten in economie echt gevouwen met een kindje op schoot

18. Volgens zeggen kon dat dus via de site van de KLM, maar nu blijkt dat het daar dus niet kan, vanwege die luchtmaskers. Echt slecht hoor :$

19. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    vorig jaar 4 uur gevlogen
    hier de tablet mee, favo knuffel
    dekentje voor het slapen
    eten/drinken
    en hadden speentje mee voor tijdens stijgen/landen ivm oorpijn

20. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Volgens mij mag je met een kindje nooit bij de nooduitgang zitten hoor. Of dat nou is bij KLM Transavia Arke of waar dan ook.
    Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat dat zo was.

Vooral niet te druk maken. Wij hebben 2 x gevlogen met een zeer drukke dreumes en daarna peuter die thuis geen seconde stil kon zitten en al helemaal niet op schoot wilde.
    Geen seconde vervelend geweest of gehuild tijdens de vluchten. Maak er gewoon een feestje van, neem wat leuks en lekkers mee, klets veel betrek ze bij alles wat er gebeurd. En op de momenten dat ze moeten blijven zitten is het ook niet anders. In de auto blijven ze ook stil zitten in het stoeltje omdat er geen andere optie is op dat moment! E de andere momenten weer even een loopje door het gangpad, echt de tijd zal vliegen.
    Vooral niet druk maken!! (en geloof me ik ben een stresskip)
    hele fijne vakantie!!

Deel Deze Pagina