Stacaravan voor en nadelen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door haailena, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Hoi allemaal,

Vroeger hadden wij altijd een stacaravan! Wij hebben daar zo ontzettend veel plezier mee gehad als kinderen. Dus ik ga me verdiepen in het aanschaffen van zo'n ding..
    Waar moet ik nou echt rekening mee houden?
    Wat zijn bijkomende kosten waar je je misschien snel op verkijkt?

Ik hoor graag alle ervaringsverhalen :D

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Voordeel: je hoeft je auto niet steeds vol te stouwen aangezien je daar vaak veel al hebt.

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Het ligt er per caravan aan wat de kosten zijn.

Heeft de caravan al een aansluiting op water en elektra? Zo niet dan komen die kosten erbij. Meestal geld dit alleen als je zelf een caravan laat plaatsen ergens.

Is de tuin al aangelegd? Anders die kosten erbij.

Doet de geiser het? Of is hij oud? Vervangen kost je zo 400 euro

Goed op de vloer letten liefst onder de caravan kijken. Als deze rot is heb je een hoop werk en kosten.

Wat zit erbij? Sommige verkopen met alle potten en pannen en meubilair voor buiten. De andere verkoopt hem kaal.

Wat zijn je vaste kosten voor die camping per jaar? Ga uit van 50 euro verhoging per jaar aan staangeld.

Mogen er huisdieren? De ene wil een huisdier vrije camping de ander juist niet.

En kijk goed naar de caravans eromheen want die mensen moeten je wel een klein beetje liggen.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Vooral de "sta" kosten op de camping kan hoog zijn. Dit is erg afhankelijk van de locatie en voorzieningen op het park. Ook eventueel extra kosten aan electra, water en gas eventueel tv en wifi niet vergeten.

Deel Deze Pagina