vals geld gepind :(

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    oooh ik heb me net zoooo voor schut gezet , had dubbel pech op maandagochtend kan er echt om janken :(
    Ik had nog geld op een andere rekening staan en heb dat dus gepind
    70 euro in totaal ,
    ga ik net boodschappen doen en wil met die 50 euro betalen hij gaat gewoon niet door dat detectiedinge heen .
    zegt die tuttebel bij de kassa js sorry je probeert met vals geld te betalen ik ga mn baas en de politie erbij halen stond ik ff mooi voor lul want ik met mn horrormonen begon gelijk te vloeken en janken

straks moet ik dus naar de bank met mn pinbonnetje, valse geld en paspoort maar krijg ik mn geld wel terug ?
    heb net gechecked aan deh and van herkenningspunten en alles voldoet enige dat ik wel vind is dat er 4 kleine gaatjes inzitten
    dus hij is in 4en gevouwen geweest en ws doorheen geprikt met n speld ofzo ? geen idee of dat dan t probleem is ?
    anders heb ik gewoon vals geld gepind .
    :(

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dat is balen meid! Maar wacht het even af..
    Heeft iemand anders nog gekeken naar het briefje?

Kan best zijn dat zo'n ding niet goed werkt, hoevaak ik wel niet zie als ik aan de kassa staat dat dat ding blijft weigeren en pas bij de 5e keer ofzo accepteerd. En die tuttebel had het best wat 'proffesioneler' aan mogen pakken met der hoofd. Wat zou jij je geschaamd moeten hebben zeg, aahg.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Aan de voorkant zit in het midden ongeveer een bruin stukje bijna bovenaan. Daar moet je met je vinger overheen wrijven en dan moet je ribbeltjes voelen. Een valse heeft dat niet voor de rest zie je geen verschil. Op de zaak hadden we er ook 4 gehad.:cool:

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Fijne manier ook van die kassiere om het op die manier te bewoorden.
    Ze doet nu net alsof je het express doet:(
    Het kan heel goed dat hij hem niet goed checkt door die 4 kleine gaatjes..
    Zal wel goedkomen hoor meis, bij de bank kunnen ze checken op die punten.
    Niet te druk om maken, zeker niet voor je kleintje.

Sterkte!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zo dat is balen, dan voel je je wel even knap lullig omdat je het geld net hebt gepind natuurlijk.

Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Friesland en las laatst dat hier ook vals geld in omloop is

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat voor schut. Was de politie en die baas er nog wel bij geweest?

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

nou idd ik vind het nogal meteen een beschuldiging, ze had ook op een normale toon kunnen zeggen dat de controle van het briefje niet goed ging en dat het aan diverse factoren kan liggen maar dat ze dit bv van haar baas zo niet mag accepteren en bv de suggestie erbij dat ze met het geld naar de bank gaat en haar excuses aanbieden dat ze het niet mag accepteren dat is al een hele andere aanpak, maarja je hebt altijd trollen achter de kassa die hun werk gewoon niet goed willen doen..

Niet druk make meid, komt goed hoor, is het niet waard om zo gestrest van te worden!

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok ja die ribbeltjes voel ik ook
    ben nog naar de benzinepomp geweest moest toch shag voor mn vriend halen bij haar deed ie t ook niet trouwens
    voel me nou net n crimineel

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lullig van die cassiere... maar je krijgt je geld wel terug hoor, komt helemaal goed. Mazzel dat je de pinbon nog hebt trouwens... ik neem die bonnen nooit. Maar dan nog kunnen ze het met de camera op de pinomaat wel zien dat je hebt gepind daar en met je afschrift ook.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Wat erg zeg. Dan word je lekker voor schut gezet, terwijl je er niks aan kunt doen wat voor geld je pint. Mochten ze je bij de bank nou niet geloven of wat dan ook, dan hebben ze neem ik aan camerabeelden dat jij geld pinde uit de muur. Dan zou ik vragen of ze die beelden met jou terug willen halen. Maar wie weet komt het helemaal niet zo ver, en heeft het inderdaad te maken met die speldenprikken.

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    de baas is er wel bij gekomen maar de politie niet . maar had zelf al gezegd dat ik naar de bank zou gaan en ben gegaan

mja die cassie is nou ook niet een van de gezelligste mensen hoor altijd der gezicht op half 7 enzo probeer altijd bij n andere kassa te gaan als zij er ook zit maar kon vandaag niet anders :(

12. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder heeft dat ook een keer gehad. Gewoon bij de bank gepind en direct bij de lokale supermarkt uit willen geven. Maar dat bleek ook vals te zijn. Zij kreeg het niet terug, vals geld moet uit de omloop gehaald worden.
    Ze is toen verhaal gaan halen bij de bank, maar kreeg haar geld niet terug. Belachelijk!

Je zou toch verwachten dat je bij de bank geen vals geld kunt krijgen?

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat vreemd dat dat geld dan niet wordt gecontroleerd voor het de automaten van de bank ingaat, vreemde zaak! Dan kunnen banken dus lekker vals geld in hun automaten stoppen en heb je als klant dikke pech?! Ik hoop dat ze bij de bank je briefje controleren en toch ontdekken dat hij echt is, maar dat hij door die gaatjes niet goed gescand kan worden oid. En dat jij dan natuurlijk een mooi briefje terug krijgt!

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja die "leuke Cassiere"wou m ook houden maar ik wou m terug hebben ga geen 50 euro sponsoren aan wie dan ook , ik laat bij de bank wel uitzoeken of ie echt of nep is aangezien ik die ribbeltjes wel gewoon voel.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Klopt! Bij ons doet dat ding het ook vaak niet in 1 keer. En soms na 3 keer ook niet. Dan voel ik ook even bij de ribbeltje:)

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou das raar want ik heb het ook gehad en ik kreeg gewoon netjes geld terug!

Maar inderdaad raar dat er wel vals geld in de bankautomaten terecht kan komen.

17. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja vroeg me ook af hoe ze bij de bank nu weten of dit biljet wel uit de automaat kwam maar met mn pinbon en t biljet kunnen ze het wel achterhalen .
    eigenlijk zou ik nu terug moeten gaan naar AH en dit biljet geven mja heb geen zin in n circus daar moet er nog langer boodschappen doen :)

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    er zijn meer factoren waar je kan checken. Het watermerk in het biljet en de "tekening(ff tegen het licht houden)". Ook zit er in het midden van het biljet een zilvergrijze lijn en het zilveren watermerkje op 1 van de kanten even met de nagel erover kijken of hij niet aflaat.

Heb ook wel eens iemand aan de kassa gehad met "vals" geld en je kan het inderdaad heel anders aanpakken dan deze cassiere. Niet fijn hoe ze dat heeft gedaan. Kan je geen klacht indienen?

19. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Jeetje dat is schrikken en balen zeg!!
    Hoop dat, als het inderdaad een vals biljet is, je het gewoon terug gaat krijgen van de bank!

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ja dat vind ik inderdaad belachelijk, juist uit een pinautomaat verwacht je echt geld en geen vals geld, omdat het bij een bank vandaan komt en dus gecontroleerd zou moeten worden.
    Bizar dat je gewoon vals geld kunt pinnen dus..
    Vind je het gek dat het dan in de omloop blijft als de banken er ZELF niet eens op controleren :(

Deel Deze Pagina