Hoi Meiden Ik heb vandaag heel wat leuke kleertjes besteld van het merk Z8. Alleen nu vraag ik me af hoe het valt kwa maten. Onze dochter zit nu op 86 of 92. Nu heb ik alle dingen in 98/104 gekocht. Ook heb ik een winterjas gekocht in maat 104 voor de volgende winter. Valt het merk klein of juist heel groot.
ik heb de winterjas ook besteld. Hij schijnt ruim te vallen. De rest schijnt normaal tot klein te vallen.
Mijn dochter heeft ook maat 86/92 en heeft nu een jasje/vestje van Z8 in maat 104. Het is nog ruim, maar valt idd vrij smal, dus past prima met omgeslagen mouwen. Volgens mij valt het iets wat klein en smal, maar qua jassen is het volgens mij bij veel merken nog een ander verhaal, dus dat weet ik niet.
Wat ik tot nog toe van Z8 heb gehad (vestjes en shirtjes) vind ik redelijk ruim (in ieder geval redelijk breed) vallen. Heb eigenlijk ook nog nooit eerder gehoord dat het klein/smal valt...? 'k vind wel dat de vestjes een beetje 'meegroeien', ze kunnen al vrij snel met omgeslagen mouwen en kunnen dan redelijk lang worden doorgedragen.
Mijn dochter heeft de winterjas uit de collectie van 2011 in maat 104 en ze zit qua kleren in 104/110, dus de jas valt normaal. Persoonlijk zou ik nu nog geen kleren voor de volgende winter kopen, omdat er bij mijn dochter geen pijl op te trekken is hoeveel of weinig ze de komende tijd groeit. Zo heeft ze veel langer in 98 gezeten dan in 104.
Bij mijn kinderen heeft het merk Z8 altijd groot gevallen Blijft erg mooi vind ik. Op dit moment vind ik alleen de collectie niet heel erg leuk. Steeds hetzelfde. Beetje saai dus.