Hoe zouden jullie zo'n situatie aanpakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Persoon A en B zijn vriendinnen van mij en ze kennen elkaar niet.

Persoon A wil iets lenen VIA MIJ van persoon B. Het is een kleine moeite; en het gaat om iets wat best prijzig is voor de 30 seconden dat het gebruikt wordt en persoon B gebruikt het vrijwel nooit en heeft het gewoon liggen.

Persoon B wil het echter niet zomaar lenen aan mensen die zij niet kent en heeft zoiets van: hee, ik ben het verhuurbedrijf niet, ik wil een kleine vergoeding van een paar euro. Op zich ook best redelijk.

Persoon A moet overigens ook al best wat moeite doen om hier te komen (half uurtje rijden, half uurtje terug en dat natuurlijk 2x om het voorwerp te lenen en terug te brengen - maar als ze er toch is, komt ze wel even op de koffie etc.), dus ik vind het ook weer zowat om te zeggen: ja, ze wil er een paar euro voor hebben, dus heb ik er niks van gezegd. Benzine is immers ook niet gratis en het is leuk om haar weer eens te zien!

Nu ga ik in dit geval geen moeite doen en sta ik wel in voor die paar euro, maar toch... Ik vind het wel een beetje flauw want nu moet ik moeite doen en geld toegeven als het ware. Ik zit er niet mee, maar vind het niet helemaal 'fair'. Ik ben alleen niet de persoon die er een big deal van maakt. Mijn partner overigens wel - dus hem vertel ik al he-le-maal niks.

Hoe pakken jullie zo'n situatie aan? :)

2. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    En A kan het niet gewoon aan B vragen? Of het betreffende voorwerp huren? Ben wel nieuwsgierig wat het eigenlijk is :D

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.277
    4.509
    113
    Ik had A gewoon het telefoonnummer (of mailadres) gegeven van B en daarbij mijn hulp en inzet gelaten.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou haar het numer van B geven en het met elkaar laten regelen. Ik zou me verder buiten dit kinderachtige gedrag houden.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit inderdaad. Snap echt niet waarom er een vergoeding tegenover moet saan. Je zegt zelf dat B het product niet vaak gebruikt, wat doet ze dan moeilijk met een vergoeding? Je kan iemand ook gewoon iets gunnen.
    Ik zou me er dus uit terug trekken en ze het zelf laten oplossen

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Whahaha, ja daar zat ik ook al aan te denken, maar persoon B wil geen vreemde mensen aan de deur en heeft een nogal wat excentrieke persoonlijkheid. Ze wil alleen dat ik het kom ophalen en retourneren. Dat maakt mij dan niet zoveel uit, want dat is hooguit een kwartiertje fietsen en ik moest toch al een beetje meer beweging hebben ;)

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Wat vaag eigenlijk een vergoeding van een paar euro.....
    Ben inderdaad ook wel benieuwd wat het is.

Maar ik had denk ik gewoon de boodschap doorgegeven zoals ie is. Dus gezegd, ze wil m wel uitlenen maar wel voor een paar euro. Dan kan persoon A. zelf beslissen of ze het wil lenen ja of nee. En dan het email adres/telefoonnummer gegeven van persoon B.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Elektrisch gereedschap :)
    Als je het nieuw wilt kopen betaal je 200-300 euro ofzo en dat is het ook weer niet waard voor datgene waar het voor gebruikt gaat worden.

9. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Dan kan vriendin B beter bij haar in de buurt bij de bouwmarkt dat ding huren? Scheelt ook weer benzine kosten dan.

10. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Onee, vriendin A. dus. :D

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Je houdt het wel op "spanning" zo! :D

Beetje raar waarom vriendin B er voorwaardes aan stelt.
    Dan had ze gewoon eerlijk en duidelijk moeten zijn en moeten zeggen dat ze het liever niet uitleent, ook al gebruikt ze het zelf amper.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou A doorsturen naar B.
    B wil geen vreemde aan de deur, dan spring jij in. Maar daarvoor moeten A en B het zelf uitzoeken :)

Want stel het 'elektrisch gereedschap' gaat kapot bij A. Dan zit jij met de gebakken peren bij B.

C D E F G H I J K el-enemene P.

(ik moest even het rijtje afmaken, sorry)

13. eline20

eline20 Niet meer actief

Je kan toch ook vaak elektrisch gereedschap huren bij de bouwmarkt?

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja dat zag ik nu net ook. Ik denk dat ze niet goed weet hoe dat moet en dat waarschijnlijk een hoop gedoe vind, ook met de borg, identiteitskaart en dergelijke. Als ik de prijzen zo zie van dat specifieke apparaat (31 euro per dag) dan zou dat mij ook tegen staan, als ik eerlijk ben. Dan ga ik ook rondvragen in de sociale kring. Daar kun je wel voor op en neer rijden.

15. Nati

Nati Niet meer actief

Ik vind het nu veel meer gedoe. ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja maar niet voor haar dan, hè? Nu is het mijn gedoe ;)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.175
    8.167
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    IK zou A contact op laten nemen met B, want stel dat A het kapot maakt dan komt B, bij jou, J en dan zit jij met de gebakken P. doordat A iets heeft stukgemaakt van B en jij, J, de tussen P bent van B voor A.

Toch.

18. Nati

Nati Niet meer actief

Daarom zou ik me er ook lekker buiten houden en het ze lekker zelf laten uitzoeken.

19. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Sommige reacties hier. HILARISCH! :D

Ik zou het ze leakers amen op laten lossen. En als A. B. niet aan de deur wilt dan kan je het best ophalen.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #20 Nikki88, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    Ik ben blij dat ik geen vriendinnen heb zoals jouw vriendin 'B', moeilijk doen om een paar Euro en een ander dat niet gewoon gunnen. ;)

Ik neem aan dat Vriendin A ook wel een bloemetje of doos bonbons meeneemt als dank voor het lenen? Ik zou gewoon eerlijk tegen Vriendin A zeggen dat Vriendin B geld wil zien. Kan ze zelf kiezen of ze dan 'het ding' nog wel van haar wil lenen.

Deel Deze Pagina