Ik zeg het gewoon ook nog een keertje: belachelijk! Hier ook domme mutsen hoor, bij het cb. Ik kwam er vorige week, vraagt de wijkverpleegkundige of mijn baby nog steeds zoveel huilt. Ik: pardon? Zij: dat staat hier, heeft de arts de vorige keer opgeschreven. Heb ik dus nooit gezegd... En ik wilde weten of het normaal is dat mijn zoontje van 4,5 maand al zo eenkennig is. Ze praatte er een beetje overeen. Dan tilt ze hem op om hem te bekijken ofzo, zoontje krijsen, zegt ze: nou, hij lijkt wel eenkennig inderdaad! Ik ging er heen voor de prikken en voor de vragen die ik af en toe heb. Ik ben nu wel aan het twijfelen of ik nog wel ga tussen de prikken door. Wegen kan ook tijdens het inloopspreekuur.
Ik ben echt blij dat wij naar een leuk en goed consultatiebureau kunnen en dat het geen Consternatiebureau is. Hier zeggen ze juist dat eenkennnigheid erbij hoort en dat het vanzelf weer overgaat. Ook zien ze de kindjes hier per kind en niet als een kliek zeg maar. Met de groei ook, dan kijken ze ook naar het postuur van de ouders. Liesje was gister 75,5 cm en 9666 gram, keurig!!! Niet te dik en niet te dun. Hartsikke goed zeggen ze hier. Ik ga altijd met een goed gevoel weer weg, ook als ik mij afvraag of ze wel goed groeit en of ze niet te hard groeit weten ze altijd mijn zorgen weg te nemen. Zelfs met het flesje voor het naar bed gaan zeggen ze: "als jullie dat nog een gezellig moment vinden, dan doe je dat toch lekker, als ze er zelf zat van is merk je dat vanzelf doordat ze het niet meer opdrinkt"
Wauw, dat is nog eens een superbureau! Eigenlijk stom dat we dat vinden, want dat zou de norm moeten zijn! Je hoort het echt te vaak dat je alleen maar op je kop krijgt, terwijl je er juist zelfvertrouwen zou moeten krijgen. Het vervelende is, ik vertrouw het nu niet meer dat ze een probleem vinden als dat er zou zijn. Ik moet altijd overal maar Lanette zalf op smeren... zou dat ook helpen met zijn eenkennigheid?
In het begin zag ik er wel tegenop hoor, om heen te gaan. Dat kwam vooral omdat ik veel negatieve verhalen hoorde over cb's. Ook toen de wijkverpleegkundige de 1e keer bij ons thuis kwam, had ik zo m'n twijfels. (ze is een beetje een tante Sidonia-type, de arts noem ik Sien omdat ze op Sien van sesamstraat lijkt) Gelukkig waren mijn 'angsten' onterecht. Ze zijn al wel wat ouder, geen idee of dat wat uit maakt. Zij hebben natuurlijk al wel heel veel kindjes zien opgroeien. En daardoor objectiever zijn, dan jongere cb-medewerkers?
Dik??? 10 kilo bij 13 maanden is toch helemaal niet veel? 74 cm vind ik ook niet erg lang, maar ook niet heel kort hoor. Hier bij 9 mnd al 11,6 kilo en 76 cm Heb nog nooit commentaar gehad van het CB. Ik geef wel BV, wellicht dat ze daarom niet zeuren? Moeten ze ook eens proberen...
inderdaad niet altijd alles vertellen, zeker niet als er niet naar gevraagd wordt. als jou ventje het beter doet met het papflesje, dan zou ik hem lekker dat flesje geven. onze oudste is nu bijna 2 en een half en vraagt snachts ook af en toe een flesje. en sinds zijn broertje geboren is wil hij ook smorgens graag samen met zijn broertje een flesje drinken. ik zie er niets verkeerds in, het is geen zak chips die je ze geeft. gelukkig hier verder ook een top cb, kijken ook echt naar je kindje zelf, kan niet anders zeggen dan dat het hier top is. joyce
word hier ook vaak moe van het cb hoor, niet zozeer vanwege gewicht oid, maar de rest vh gezeik. kreeg met haar eerste verjaardag te horen dat ze echt nog maar 3 maaltijden pd mocht. sorry hoor, maar mijn dochter was 7 weken te vroeg, en red het gewoon niet op 3 maaltijden. arme meisje huilen van de honger om half 4, en ik moet dan maar gaan zeggen: nee je moet wachten tot 6 uur van het cb? dus nu als we naar het cb gaan verdraaien we de waarheid een beetje. speen gaat in de tas zodra we naar binnen gaan, want natuurlijk is ze allang van die speen af. (haha vast. dan was mama allang opgenomen in een inrichting, mijn dochter die de hele dag zonder speen moet?), ze eet noooooooit een koekje, en braaf 3 maaltijden per dag. vast zolang mijn dochter zich goed voelt, goed eet, niet te veel of te weinig aan komt en gewoon haar vrolijke zelf is, volg ik mijn eigen regels hoor.
cb word niet voor niets consternatiebureau genoemd... grmbl...Gelukkig heb ik nog geen vervelende/negatieve ervaring met ze.. Wel met de muts die bij de balie zat van t gebouw waar cb bureau hield.. dat was eenmalig.. ga voortaan lekker hier in de buurt..ipv de "hoofdvestiging"..
ach wat een stomme lui. ons ventje was met 8 maanden 77 cm en 11 kilo en ze zeiden niets over dat ie te dik is ofzo. slaat helemaal nergens op. Ik neem alles wat die mensen zeggen met een korrel zout, jij hebt als moeder een instinct en dat zegt veel meer dan wat hun uit boekjes halen. Je doet t hartstikke goed hoor!
hahahah ben benieuwd wat wij te horen krijgen volgende week over t slapen savonds 7 uur erin en smorgens rond 9 uur moet ik haar wakker maken ze is 14 maanden en ik vind het prima met ze. denk ook niet dat je ze alles moet vertellen. wand dan gaan hun advies geven. en over die fles van 8 uur tja den niet dat het een gek ide i om die af te bouwen.
L.iam was met 9 maand 75 cm en 9040 gr en was te licht!! hij gaat in een dalende lijn en ik kreeg toch een commentaar,, ik moest hem maar wat meer eten geven,, nou meer kan er toch echt niet in,,,, Niks van aan trekken! zolang hij vrolijk en gezond is Liefsz 8)
Tsja, ik zou ook zeggen dat je een papfles voor het slapengaan met 13 maanden beter achterwegen kunt laten
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 74 cm en 10 kilo ook wel aan de forse kant vindt. Da's niet erg, maar met een papfles op, snap ik wel waar het vandaan komt. Ik wil je verder niet bekritiseren ofzo, maar het is niet zo dat AL het babyvet dat er nu aanzit, er allemaal maar afgaat als ie gaat lopen. Kids die overgewicht ontwikkelen voor hun 3e jaar, raken dat van hun leven niet meer kwijt. Ik zou dus zelf toch even zoeken naar een alternatief dat iets minder aanzet... (fles steeds verder verdunnen met water misschien? Sapflesje en dat steeds meer verdunnen ook?)
Hier ook hoor Ik gaf wel eerst ook pap, maar dat heb ik vervangen door melk. Gaat ook prima. Ik geef het ook vooral omdat Thijmen slecht drinkt overdag. Dat zou je ook nog kunnen overwegen, om de pap te vervangen door melk. Pap geeft idd wel heel veel calorieen. Verder wel heel naar dat je CB zo drakerig is, kan ook heel anders. En die zetpil en chamodent is ook echt niet raar, vreemd dat ze daar moeilijk over doen!
mm, ons beebje is dan behoorlijk wat jonger maar CB kan idd zeuren.. Hij krijgt nog 6 flessen op een dag, volgens hun is dat een voeding te veel.. ik moet rekken en zo en voeding weglaten zodat hij netjes op 5 voedingen uit kom.. Nou mooi niet dat ik dat ga redden.. zit ik hier met een huilend en hongerig kindje thuis.. niet echt een optie.. daarnaast was het belachelijk dat hij zn hoofdje nog niet optilt als ik hem op zn buikje neerleg.. Hij vertikt het gewoon domweg terwijl hij het heel goed kan.. Als hij namelijk op mijn buik ligt (hij dus ook op zijn buikje) dan tilt hij zn hoofdje wel op.. Hij vind het gewoon verschrikkelijk om op zn buikje te liggen.. Hij was laat met lachen (kind was verdorie krap 4 weken toen we heengingen) en omdat hij tijdens de onderzoeken huilde was hij een huilbaby.. nou, hij huilt alleen als hij krampjes heeft (3 dagen per week ongeveer en dan maar een uurtje) en als hij echt honger heeft en ik niet snel genoeg ben met de fles, dat gebeurd alleen 's nachts 1 of 2 keer.. Ging er wel met een rotgevoel weg.. Het is ons eerste kindje en de eerste afspraak.. Ze sprak zichzelf wel tegen, want ze vond L er gezond uitzien en precies goed op gewicht en lengte Oja, zat ook te zaniken over het rocheltje wat hij heeft met ademen, laten we zeggen dat het er op neer kwam dat ik onverantwoordelijk was dat ik daar niet over gebeld heb met hun om te kijken wat er aan te doen was.. Heb ik wel, maar dan naar de kinderarts omdat hij een longontsteking had opgelopen tijdens de bevalling en dus een week in het ziekenhuis heeft gelegen.. Voor alle vragen ben ik naar zijn eigen kinderarts gegaan en niet naar CB.. Heel verhaal maar heb geen goed woord voor ze over..
Oja, wou nog wel even zeggen dat het wel een beetje vreemd is dat je CB werkelijk overal een probleem van maakt... Da's wel vervelend, (en jammer, omdat je dan dus de neiging krijgt alle adviezen maar overboord te gooien. Krijg je het verhaal van het kind met het badwater weggooien... ook niet handig )
hier eigenlijk niks te klagen, alleen door de doos die achter het bureau zit, weegt/meet en afspraken maakt. ze had niet gemeten (spreidbroekje) en alleen gewogen, kind was in paar maand maar 500 gram gegroeid, maarja wat wil je met adhd gedrag hihihihi alle dagen heerlijk druk. gelukkig hoorde de arts van cb dat en die zei met een lach ziet er lekker gezond uit. en die zelfde doos heeft tot 2 keer aan toe verkeerde afspraken gemaakt , andere datums in het boekje dan in de computer. dit keer heeft wijkverpleegkundige zelf de nieuwe afspraak gemaakt, dus nu gaat het wel goed komen. voor de doos, hadden ze een oudere vrouw en die deed alles perfect, afspraken gingen goed, wegen en meten ging goed, geen gezeur over lijnen , maar deze doos, dus ik doe tegen woordig mijn oren maar dicht hihihihi
Volg je eigen gevoel, het cb kan zoveel zeggen maar jij kent hem het beste! en je gaat hem niet met honger naar bed sturen. Hebben ze goeie tips dan kan je ze opvolgen, maar de rest lekker naast je neer leggen. Ik krijg altijd te horen dat hij te dun is. Vandaag was hij 8,5kilo met 77cm. Maar hij hoeft niet zoveel eten, vol is vol. Ik kan hem toch niet dwingen??? ach, hij ziet er gezond uit dus ik vind het wel best. Hij lijkt gewoon op zijn pa, dat is ook zo'n draadnagel groetjes Miek
hier trouwens vorige week nog een flinke fout, ze waren haar vorige inentingen vergeten te noteren?! had dat arme meisje ze bijna dubbel gehad, t is dat ik er op stond dat ik zeker wist dat ze nu de laatste kreeg en eiste dat ze ging bellen met rivm.