Hallo allemaal, De titel zegt het al, wanneer zei jouw kindje gericht mama? Ik bedoel het niet als wedstrijdje; onze dochter is nu 23 maanden oud (gecorrigeerd 20,5 maand) en ze zegt nog geen mama. Zelfs niet als we zeggen: zeg eens mama, met nadruk om de m, dan zegt ze nog papa. Is dit niet wat laat? Maak me er een beetje zorgen over dat ze misschien moeite heeft met de letter m. Daarom deze vraag groetjes, Birdie
mijn dochter zei met 9 maanden mama en papa maar mijn zoon is nu 16 maanden en die zegt nog geen woord!! dus ook geen mama en papa.. als je haar andere woorden met de letter m laat zeggen lukt het dan wel!? maar het kan best zo zijn dat ze nu nog moeite heeft met de letter m. mijn dochter is nu 29 maanden en die noemt haar broertje al tijden daddy ipv danny waarschijnlijk gewoon omdat ze de n moeilijk vind..
Beau kan het wel. Maar meestal is het mamma als hij verdrietig is en soms komt er pappa uit. Maar vraag je zeg eens mamma of pappa en komt er alleen maar dada uit.
met 10 maanden papa en mama. Maar wel veeeeeeel vaker papa dan mama hoor, dat hoor je wel vaker van mama's. Omdat je toch veel tegen je kindje praat over: waar is papa? papa werken! Kijk, daar is papa! Sinds een paar weken noemt mijn zoontje me ineens mama Meike hahahahahaha
Ky zei het al best snel, maar ik denk dat dat eerst gewoon klanken zijn hoor, het was volgens mij niet bewust. Nu is hij 21 maanden en sinds een aantal maanden weet hij het wel. Als ik een foto laat zien dan vraag ik wie is dat? Dan zegt hij Nies (Denyce zijn zus) of Jeej (Jadey) of Mama of Oma, ligt eraan wie er op staat natuurlijk maar hij weet t wel.
Hier ook een kind dat 'weigert' mama te zeggen. Wat jij zegt, dan zeggen we 'mmmmmammmmma', met nadruk op de m en dan zegt ze 'papa'. Zelfde als we oma zeggen, dan zegt ze 'opa'. Ik maak me nog niet zo'n zorgen, komt vanzelf wel een keer dat ze mama zegt. Ze weet wie ik ben en dat vind ik het belangrijkste.
hier is ze net voor haar 2e verjaardag eigenlijk gaan praten (waaronder dus 'mama' zeggen). Voor die tijd was het nog vooral papa inderdaad en 'tie!' en daar redde ze zich prima mee . Begreep ons verder heel goed en vond het wel best. Na haar 2e verjaardag is ze ineens een spurt gaan maken en sinds 2 maanden ofzo horen we ineens dat ze al zo vér is met praten?! (op kdv etc) . Ze kletst ook wel heel veel hoor hihi...
Mijn zoontje zegt nog steeds geen mama, hij noemt ons allebei papa. Ik kan hem 100.000 x vertellen dat ik mama ben, maar nee, het blijft papa. Dat gaan we bij de volgende dus even anders doen .
precies op haar eerste verjaardag! maar dat zegt verder niets, want ze zegt ook meer papa dan mama hoor.
Een maand geleden, hij was toen ongeveer 22 maanden. Papa zegt hij vanaf dat hij bijna anderhalf jaar was.
hier een kindje dat juist alleen mama zegt, soms denken we dat ze papa fluistert en dan zeggen we 'papa' en dat zegt ze weer heel hard MAMMA, leuk voor mama natuurlijk maar niet voor papa
Hier zeiden ze het beide met een maand of 10. Nu zijn ze net 1 geweest en zeggen ze zowel 'papa' als 'mama' .. 'Papa' roepen ze wanneer ze willen spelen .. En 'mama' hoor ik als ze honger hebben of gevallen zijn/zich pijn hebben gedaan!
Mijn dochter zei toen ze 6,5 maand was papa. En iets later ook mama. En nu is het alleen maar mama mama mama en veeeeel te weinig papa. Maar goed, het is natuurlijk extreem vroeg, maar ze liep bijvoorbeeld weer niet zo heel vlot.
Met 9 maanden begon ze met mamamam en papapap. Dat werd al heel snel duidelijk papa. Mij noemde ze soms gewoon 'die'. Met ruim 16 maanden zei ze voor het eerst heel duidelijk mama.
Sinds vorige week zegt ze MAMA!!! en sinds 8 maand zegt ze papa. Alleen ze is zich nog niet bewust wie, nou wie is. Mama noemt ze ook papa en papa is soms mama. Dit is erg snel, maar de rest gaat erg langzaam
Hij begon met 7 maanden papa te roepen, maar na ongeveer 1 week papa te hebben geroepen, hoor je nu de hele tijd mama, ook tegen papa!