Pas geleden mocht ik voor de tweede keer mama worden. Mijn oudste is anderhalf. Nu zou ik graag voor een derde gaan maar wanneer? Is het te doen om ze dicht op elkaar te hebben? waar zou je rekening mee moeten houden? Triowagen, etc? Of is het prettiger om te wachten tot de oudste naar de basisschool gaat? Wie heeft er ervaring mee?
Ligt wat mij betreft geheel aan jezelf, partner, kindjes, zwangerschappen etc. Biedt allemaal geen garanties, maar als het jullie nu makkelijk afgaat, zwangerschappen vlotjes verliepen etc dan kan ik mij voorstellen dat je er anders in staat als mogelijk na een rottige zwangerschap of iets. Zelf zou ik er niet aan moeten denken drie kindjes onder de 2,5, maar hier dan ook wel echte handenbindertjes met een enorm pittig karakter. Daarnaast ook wisselende zwangerschappen met extreme misselijkheid, bekkeninstabiliteit etc dus dan ben je ook wel iets terughoudender hihi Maar nogmaals, is echt enorm persoonlijk dus doe vooral wat jullie hart jullie ingeeft.
Het lijkt me heel zwaar. Ik mag dan wel een drieling hebben, maar ik vind het totaal anders dan 3 of vier kinderen van verschillende leeftijden van onder de 4 a 5 jaar jong. Ik ken een moeder hier uit mijn buurt/school en zij heeft 4 kinderen vanaf 5 jaar en jonger. Als ik haar af en toe zie, vind ik persoonlijk dat ik het makkelijker had/heb met mijn drieling dan nu hoe zij zit. Je hebt ze dan allemaal in verschillende fases, het is bewerkelijker allemaal. Het is moeilijk om je advies te geven. Het ligt ook aan hoe je bent. Als ik moest kiezen, zou ik wachten totdat minstens de oudste op school zit. Maarja, wie weet ben je wel iemand die met 5 peuters/baby's/kleuters nog zingend rondloopt. Doen wat je gevoel zegt.
Eens met abri, ligt denk ik helemaal aan de situatie.... Wij hebben er binnen drie jaar 3 kindjes mogen krijgen. Mensen denken vaak dat het heel druk is, maar dat valt (nu nog) mee. Komt denk ik omdat ze hier nog niet naar school gaan, en sportclubjes of speelafspraakjes is ook nog niet aan de orde. Je weet natuurlijk ook niet wat voor kindje je krijgt. Bij ons zijn de eerste twee super makkelijk en easy going zeg maar, maar onze derde das een zeer temperamentvol dametje... Had ik eerder geweten dat ze zo pittig zou zijn, dan had ik eerlijk gezegd toch nog een jaar of wat gewacht met een derde
De derde is bij ons als cadeautje onderweg Als de derde komt dan zal de oudste een paar maanden later naar school gaan. Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om al hoewel je dan ook weer met 2 mini's op sjouw moet om naar school te brengen en te halen... Tja ik denk dat er van iedere situatie wel voor en nadelen te bedenken zijn... Aan de andere kant kun je het ook zo bezien, nu alle kindjes achter elkaar en straks genieten.. Je bent wel sneller uit de luiers!