Extra preventieonderzoek 2,5 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaLinnie, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, in het boekje van het consultatiebureau staat dat het kind met 2 jaar langs komt en daarna 3 jaar. Nu krijg ik een brief met het onderwerp "extra preventief gezondheidsonderzoek". Mijn zoontje is nu 2,5 jaar. Krijgt iedereen zo'n brief? Ik vermoed namelijk dat het misschien iets te maken heeft omdat wij onze zoon pas later (vanaf 6 maanden) gingen vaccineren en wij geen hepatitis B + BMR hebben gegeven. Daarnaast zijn er geen(lichamelijke of fysieke) redenen om een extra onderzoek te doen voor zijn 3e jaar?

Ik bel morgen even maar ik vraag me alleen af of iedereen zo'n uitnodiging krijgt?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niet gehad, wel volledig ingeent.

3. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, dus ook pas vanaf 3 jaar weer.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

geen uitnodiging gehad. Ben wel wat later gestart met inentingen en wel alles gehad.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, niet gehad.
    Maar hier zijn ze sowieso nogal traag. 2 jaars afspraak was pas met 2,5. Die van 3 jaar verwacht ik voorlopig ook nog niet.
    Het is hier erg druk, misschien bij jullie erg rustig, dat ze zichzelf bezig willen houden :D??!!

6. Sweetlakecity

is trouwens dat die van 3 bij 3,3 is.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kreeg de optie wel aangeboden bij de 2-jaars afspraak vanwege zijn gedrag. Hij was nogal teruggetrokken bij de afspraak en het CB wilde graag de vinger aan de pols houden dat het niet te erg zou zijn.
    Ik heb met hun overlegd dat ik mezelf zou melden, ook in overleg met het KDV. Nooit gedaan, aangezien het niet zo heel slecht was, en heel goed vooruit ging.. Alleen bij vreemden was hij lang verlegen, en nog wel een beetje..

De afspraken waren hier ook te laat. 2j3mnd, 3jr4mnd en 3jr 11mnd..

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Voor de afspraak met 2 jaar krijg je toch een brief thuisgestuurd?
    Heb nog niets gezien.
    (sorry dat ik je topic jat TS ;) )

9. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Het lijkt inderdaad of ze zich willen bezighouden, een beetje betuttelend.

10. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D

Die afspraak werd bij mij van te voren gemaakt, bij ons laatste bezoek. Rond 14 maanden volgens mij en mijn cb stuurt dan een week van te voren een uitnodigingsbrief.

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier krijg ik ook een brief maar dan voor me oudste met de melding voor een extra preventief onderzoek.
    Ze is nu 4 jaar en 4 maanden.
    Denk dat ze gewoon er een aantal uithalen.
    Heb het overigens wel afgebeld, vond het niet nodig om te gaan.
    Zelf wilde ze ook niet zo graag want de laatste x dat we gingen kreeg ze een prik in haar arm en daar was ze niet blij mee haha.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt per bureau. Ik werd gebeld. Dat er een plekje vrij was gekomen. Maar meestal wel een brief inderdaad, als kan dat een paar maanden later zijn..

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier ook een brief voor extra preventief onderzoek met 4j4m.
    Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gebeld mede vraag waarom we die brief kregen en wat ze gingen doen.

Nouja daar kon niemand antwoord op geven.. Dus we zijn niet geweest.
    Wel netjes afgezegd overigens en dan moet je daarna aan de wijkverpleegkundige nog uitleggen waarom je niet komt.
    Maar ik vond het nogal dubieus en was bovendien om 10 uur op een normale schooldag.

Overigens zou het best met de vaccinaties te maken kunnen hebben.
    Bij ons ging het (waarschijnlijk) om haar lengte vs gewicht.
    Maar als niemand me kan vertellen waarom en wat ze gaan doen ben ik er snel klaar mee. Manlief dacht er precies zo over.
    Dus volgend jaar gewoon naar de schoolarts.

14. Sweetlakecity

saskia gelijk heb je! Zo zou ik er ook over denken.
    Ik vind hun uitnodigingen ook zo lomp. 1 week van te voren en denken dat je spontaan vrij kan nemen?!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier niet zo'n uitnodiging gehad, en BMR heeft ze niet gehad, en ook de 4e DKTP niet.
    Misschien een plaatselijk project/experiment?

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat denk ik ook.. net zoals ze op sommige plekken nog huisbezoeken doen, terwijl die op de meeste plaatsen wegbezuinigd zijn...

Deel Deze Pagina