Grr .. help! Ik stop ermee!

Discussion in 'Mama en gezin' started by MiaMaria, Jan 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ja heel herkenbaar! Daarom gestopt met werken 1,5 jaar geleden. Afgelopen augustus weer een hbo studie begonnen in deeltijd en bevalt me prima :)

2. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Wat goed! Mag ik vragen wat je studeert? En is dat goed te combineren? Dapper hoor :)

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Dit inderdaad. Tijdens de kerstvakantie was de jongste ziek en waren de jongens elkaar constant aan het treiteren. En we konden de deur dus niet uit ivm ziekte. Toen heb ik echt verlangd naar mijn bureau.
    Maar terug op het werk moest er iets wat al sinds vorige zomer loopt stante pede worden opgelost, terwijl de persoon die ermee bezig was geweest een week vrij had. En bleek achteraf alles geregeld te zijn, maar had mijn leidinggevende gewoon niet goed gekeken. Dat gecombineerd met slaaptekort, een toch al wat lastige situatie met leidinggevende en gezeur van andere collega's zorgden dat ik weer erg verlangde naar mijn vrije dag en weekend. Het blijft een uitdaging ;)

MiaMaria and Hopsatee like this.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,247
    16,632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik roep het al 14 jaar maar ik werk nog steeds hihi
    Ik vind mijn eigen financiële onafhankelijkheid erg belangrijk en ik zou echt knettergek worden van 7dagen thuis ;)

MiaMaria likes this.
  5. floppie888

floppie888 Bekend lid

Sep 3, 2014
    793
    549
    93
    Pff, ja, al dat geregel en een weinig begripvolle werkgever maken het niet makkelijk.

Alhoewel man heeft momenteel een verschrikkelijk aanstellerige man flu en ik zou nu wel naar kantoor willen ;):oops:

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Jup! Steeds weer die 'oppas-puzzel' maken, blijft mijn grootste stresspunt! Zus ziek, broertje ziek, kind van de gastouder ziek, gastouder of oma zelf ziek... er is vaak iets wat de planning in de war schopt. En dan lijkt me het zo veel makkelijker om thuis te zijn.

Maar goed, op dagen dat ze ze allebei chagrijnig, hangerig en verveeld zijn, zeg ik 'Succes!' tegen oma/gastouder en kruip ik achter mijn bureautje en kan ik mijn hersens aan het werk zetten plus grote-mensen-gesprekken voeren. Dat is me ook wat waard :)

Ik ben straks van eind februari t/m half augustus thuis (extra verlof opgenomen), dus ben benieuwd of het me gaat bevallen!

MiaMaria likes this.
  7. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Nee stoppen met werken zou ik niet willen, helemaal thuis zijn zou ik niet gelukkiger van worden. Wel zou ik meer vakantie willen, zodat ik dan thuis kan zijn.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Is dat geen optie dan? Ik koop elk jaar extra vakantie uren. Dat maakt het net allemaal wat makkelijker te regelen.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    Ja en ik heb het gedaan ook. :)

MiaMaria likes this.
  10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik denk dat het heel erg uitmaakt in welke sector je werkt of kan dat overal? Ik werk in de zorg, ik draai mijn uren, mag in principe (met uitzondering van de zomerperiode) geen overuren maken en krijg 5 weken vakantie per jaar. Extra vakantie uren inkopen heb ik bij ons nog nooit van gehoord eigenlijk, maar misschien is dat mijn onwetendheid. :oops:

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    Volgens mij kun je een week (iets minder)extra vakantie kopen per jaar, volgens de cao vvt.

Olifantje1991 likes this.
  12. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ja vanaf ongeveer de dag na mijn zwangerschapsverlof en per 1 maart is het zover :)

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,029
    3,287
    113
    Kan je dan niet beter kiezen voor een kdv? En oma achter de hand houden voor noodgevallen?

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Hm ja, we hebben bij een kdv gekeken, maar voelde toch niet zo huiselijk als een gastouder. Ik weet dat menig kind heel gelukkig is op het kdv, maar het is niet mijn eerst keuze...

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,002
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb echt een ontzettend meelevende werkgever... bij ons kan altijd alles. Extra vrije dagen kopen, last minute vrij nemen, eerder weg, thuiswerken, onbetaald verlof en alle combinaties daarvan ;)
    Maar toch voel ik me vaak bezwaard als ik er weer om moet vragen... eerst de oudste ziek, toen ikzelf ziek en daarna de jongste ziek.... das toch gewoon balen. Maar ik zou er niet mijn baan voor opzeggen, daarvoor vind ik mijn werk veels te leuk. En nu allebei Mn kinderen op school zitten zou ik me thuis ook vervelen.

Share This Page