Ja heel herkenbaar! Daarom gestopt met werken 1,5 jaar geleden. Afgelopen augustus weer een hbo studie begonnen in deeltijd en bevalt me prima
Dit inderdaad. Tijdens de kerstvakantie was de jongste ziek en waren de jongens elkaar constant aan het treiteren. En we konden de deur dus niet uit ivm ziekte. Toen heb ik echt verlangd naar mijn bureau. Maar terug op het werk moest er iets wat al sinds vorige zomer loopt stante pede worden opgelost, terwijl de persoon die ermee bezig was geweest een week vrij had. En bleek achteraf alles geregeld te zijn, maar had mijn leidinggevende gewoon niet goed gekeken. Dat gecombineerd met slaaptekort, een toch al wat lastige situatie met leidinggevende en gezeur van andere collega's zorgden dat ik weer erg verlangde naar mijn vrije dag en weekend. Het blijft een uitdaging
Ik roep het al 14 jaar maar ik werk nog steeds hihi Ik vind mijn eigen financiële onafhankelijkheid erg belangrijk en ik zou echt knettergek worden van 7dagen thuis
Pff, ja, al dat geregel en een weinig begripvolle werkgever maken het niet makkelijk. Alhoewel man heeft momenteel een verschrikkelijk aanstellerige man flu en ik zou nu wel naar kantoor willen
Jup! Steeds weer die 'oppas-puzzel' maken, blijft mijn grootste stresspunt! Zus ziek, broertje ziek, kind van de gastouder ziek, gastouder of oma zelf ziek... er is vaak iets wat de planning in de war schopt. En dan lijkt me het zo veel makkelijker om thuis te zijn. Maar goed, op dagen dat ze ze allebei chagrijnig, hangerig en verveeld zijn, zeg ik 'Succes!' tegen oma/gastouder en kruip ik achter mijn bureautje en kan ik mijn hersens aan het werk zetten plus grote-mensen-gesprekken voeren. Dat is me ook wat waard Ik ben straks van eind februari t/m half augustus thuis (extra verlof opgenomen), dus ben benieuwd of het me gaat bevallen!
Nee stoppen met werken zou ik niet willen, helemaal thuis zijn zou ik niet gelukkiger van worden. Wel zou ik meer vakantie willen, zodat ik dan thuis kan zijn.
Is dat geen optie dan? Ik koop elk jaar extra vakantie uren. Dat maakt het net allemaal wat makkelijker te regelen.
Ik denk dat het heel erg uitmaakt in welke sector je werkt of kan dat overal? Ik werk in de zorg, ik draai mijn uren, mag in principe (met uitzondering van de zomerperiode) geen overuren maken en krijg 5 weken vakantie per jaar. Extra vakantie uren inkopen heb ik bij ons nog nooit van gehoord eigenlijk, maar misschien is dat mijn onwetendheid.
Hm ja, we hebben bij een kdv gekeken, maar voelde toch niet zo huiselijk als een gastouder. Ik weet dat menig kind heel gelukkig is op het kdv, maar het is niet mijn eerst keuze...
Ik heb echt een ontzettend meelevende werkgever... bij ons kan altijd alles. Extra vrije dagen kopen, last minute vrij nemen, eerder weg, thuiswerken, onbetaald verlof en alle combinaties daarvan Maar toch voel ik me vaak bezwaard als ik er weer om moet vragen... eerst de oudste ziek, toen ikzelf ziek en daarna de jongste ziek.... das toch gewoon balen. Maar ik zou er niet mijn baan voor opzeggen, daarvoor vind ik mijn werk veels te leuk. En nu allebei Mn kinderen op school zitten zou ik me thuis ook vervelen.