tips om snachts iets langer te slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Mijn dochtertje is 3 maanden en komt nog steeds elke 4 uur voor haar voeding. Ook snachts. Sochtends laat ze er wel eens 5 uur tussen zitten, maar verder niet.
    Ze heeft 2 weken terug 2 dagen achtereen van 23 tot 7 geslapen. En verder is het altijd om de 4 uur geweest.

Ik snap dat ze nog klein is en nachtvoeding nodig heeft, maar het mag van mij wel een beetje gaan rekken hoor! Wie heeft er tips om er snachts iets langer dan 4 uur tussen te laten?? Ik zou namelijk wel eens een iets langere slaap dan 3,5 uur achtereen willen hebben!

Nu gaat ze rond half 8 voor de nacht naar bed. We maken haar om 23 wakker voor een voeding(als we dat niet doen komt ze 12 uur snachts), ze gaat daarna meteen weer slapen. Dan komt ze snachts en gaat ook gelijk weer slapen na de voeding. En tussen 7/8 is ze weer wakker voor de dag.
    Dit is natuurlijk heel luxe, maar begin nu echt moe te raken van die korte slaapjes! Ik kom gewoon nooit in een echte diepe slaap zo!

Mijn zoontje sliep met 10 weken door, en dat liep toen ook langzaam op, eerst elke 4 uur, toen elke 5 etc... Bij mijn dochtertje loopt dit dus totaal niet op!

kus miek

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Als ik het goed begrijp komt je dochtertje 's nachts nog 1x voor een voeding?!
    Ik denk dat je hier mee in je handjes mag klappen ;)
    Ik weet dat het tegenvalt als het bij de tweede langer duurt. Mijn zoontje sliep met 6 weken door van 23.00 tot 7.00u. Mijn dochtertje sliep pas met 8 maanden door. Daarvoor kwam ze 's nachts iedere 2 uur.
    Ik heb haar toen wel een beetje geholpen met leren doorslapen, maar goed zij was ook ouder dan jouw kindje is.
    Ik denk dat je het het beste kunt accepteren.
    (ik moet er btw nog steeds iedere nacht min 1x uit voor 1 van de 2 ;))

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje is precies even oud als jij, zie ik. :D
    Hier is het nog héél wisselend. Hij heeft een periode doorgeslapen van 22u tot 10u! :$ Dan kwam hij weer een goeie week rond 3u en werd hij om 7u à 8u wakker. Nu slaapt hij van 19u-22u30, wordt dan zelf wakker tot 00u en slaapt dan verder tot 5 à 7u.
    Ik volg hem gewoon, ga er maar vanuit dat hij wakker wordt als hij eten nodig heeft en had me op véél ergere dingen voorbereid. Snap wel dat je het vermoeiend vindt, zeker omdat je nog een kleintje hebt maar denk dat je er niet zoveel aan kan doen. Ik zou wel stoppen met hem wakker te maken om 23u, dénk dat hij dan wel stilaan langer gaat slapen.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Begrijp me niet verkeerd. Ik accepteer het heel goed dat ze elke 4 uur komt voor een voeding. Maar als ik het iets kan rekken dan hoor ik graag tips! Ik scheef ook dat ik heel goed snap dat ze pas 3 maandjes is.
    Ind. ik ben gewoon erg moe. Ben weer aan het werk en merk dat het slaapgebrek zijn tol begint te eisen. Ik ben vaak ziek, terwijl ik nooit ziek was. Krijg allemaal van de vage kwaaltjes, typisch geval van slaapgebrek. En denk dat het slaapgebrek niet eens zozeer in het aantal uren slaap per 24 uur zit, want per nacht kan ik gewoon 8 uur pakken, maar in het aantal uren achtereen. Ik heb het gevoel dat ik niet in mijn diepe slaap kom, en dat breekt mij op. 5 uurtje non stop slapen..mmmm dat lijtk em wel wat! hihihihihih

5. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi miekie,

Dat zou ik ook wel willen (wie niet haha). Vannacht kwam hij voor het eerst na 4 en een half uur voor een voeding, nou wist niet wat me overkwam! Heb geslapen als een roosje. Normaal laat hij er ook 3 uur tussen en komt 1x in de nacht, dat vind ik al heel wat hoor. Lees namelijk zo vaak dat kindjes vaker op een nacht komen of snachts veel huilen etc. Nou zoals eerder hierboven is geschreven ; ik mag klappen in mijn handjes wat dat betreft, want als hij wakker word dan is het eten en valt hij gelijk weer in slaap gelukkig. En eh ik ga gewoon mee met het ritme van mijn zoontje, oooit OOOOOOOIt, gaat die wel doorslapen. En als hij er 4uurtjes tussen laat ben ik al HEEL blij. :D

Eergisterennacht was het hier feest in de nacht(NOT!:$) hij kwam elk twee uur, en echt voor een voeding (geef BV). Nouu, liep er overdag bij als een zombie zo moe was ik overdag. Maar dat hij kwam was dat hij overdag heel veel minder dronk en het in de nacht aan het inhalen was. ;)

En ik ben huis mama en pik zo nu en dan een slaapje mee overdag als hij slaapt (hazeslaapjes want echt slapen lukt me niet overdag) of ik duik gewoon een keertje vroeg in bed savonds, maar kan me wel voorstellen dat wanneer je werkt en je na een voeding moeilijk in slaap kan komen, het je wel breekt op den duur.

Ik lees mee voor TIPS (als die bestaan), groetjes :p

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik heb geen tips om te rekken, maar ik weet wel dat het vermoeiend kan zijn. Mijn dochtertje komt nog gemiddeld 2 keer per nacht, maar inmiddels ben ik het wel gewend en slaap ik na de voeding zo weer verder. Ik geef bv, dus kan het niet mijn man latern doen, maar in jouw geval zou ik gewoon eens vroeg je bed induiken en je man de fles van 23.00 uur laten doen. Lig je er zelf om 9 uur in ze komt dus weer rond een uur of 4, heb je toch al heel wat uurtjes slaap gehad. En dat hoeft natuurlijk niet elke dag, maar vaak voel je je na 2 van zulke nachten alweer heel wat beter.

7. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    hoimijn dochtertje slaapt al een tijd van 7;00 tot 7;00 ik kreeg van de cb zuster t advies om als je ze wakker maakt voor de fles van 23;00 een beetje bambix rijstebloem erin te doen , 1 schepje maar..ze zegt dat dat net de maag iets meer vult waardoor ze langer doorslapen,en t werkt! op den duur hoeft t helelaal niet meer en slapen ze vanaf 7 uur door:)bij mijn dochter werkt t , en ik gebruik t nu niet meer.

8. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    De belangrijkste slaap pak je van 2230 tot 2,30. Laatst vernomen van een slaapgoeroe. dus zou iig proberen deze uurtjes te slapen...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zelf eens rond 21 uur naar bed gaan, je man de voeding van 23 uur laten doen en jij dan weer de voeding rond 3 uur. Kan je van 21 tot 3 uur slapen = 6 uur!

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik sluit me aan de bij de tips van de andere meiden. Zelf op tijd naar bed gaan rond 21.00 uur, dan kan je aardig wat uurtjes slapen. Als je flesvoeding geeft kan je wisselen met je man? Heb je een logeerkamer? Dan kan je in ploegendiensten gaan werken. Het is namelijk belangrijk dat jij aan je rust toekomt, vooral nu je weer aan het werk bent.

Tips over doorslapen heb ik niet. Wat ik zelf doe is Eef tussen 20.00 - 21.00 uur voeden naar haar wiegje brengen en dan niet meer wakker maken. Zo laat ik haar een eigen ritme bepalen en maak ik haar nooit wakker uit een diepe slaap. Wie weet kan je dit proberen?

Veel succes, ik weet hoe vermoeiend het is.

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Sluit me aan bij de slaapttips van de dames hierboven om zelf meer rust te pakken én haal vitamines in huis om je weerstand op te krikken, vitamine-B-complex en extra vitamine C (ook goed tegen veroudering van de huid 8)).
    Eventueel vitamine C bruis een weekje gebruiken als je een verkoudheid op voelt komen, echt het helpt!

Liefs Huismus

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou in m'n handjes knijpen als ik jou was. Ik zal je maar niet vertellen hoe het hier is en bij andere meiden hier... :)
    Overigens is rijstebloem bijvoeding en is het het beste om dit pas na 6 maanden te geven.
    Inderdaad zoals al eerder gezegd: vroeg naar bed en de voeding om 23 uur door iemand anders laten geven. Of je kindje bij je in bed nemen en alle flessenspulletjes naast je bed klaarzetten.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ga de discussie verder niet aan maar rijstenbloem mag je al geven van af vier maanden. Staat ook vier maanden op het pak.

Nu heb ik totaal niet te klagen, Heb me dochte zelf haar ritme s nachts laten bepalen. En heb haar nooit waker gemaakt voor de laatste fles. Die kreeg ze om negen uur en nu nog ze slaapt door van af zeven weken. ( Tot nu toe dan.) Weet uit ervaaring dat dat wel eens kan veranderen.

Ze drinkt nu vier flessen per dag van ongeveer 225 en voor dat ze gaat slapen krijgt ze nog een fles die niet op hoefd.

De tip die een ander moeder gaf een schepje rijstenbloem er door doen bij haar laatste fles. Zou het proberen. En idd samen met je man of de avond de laatste geven.

Succes.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, gewoon vroeger op bed....
    Zoals je het beschrijft, klinkt het heel erg, maar als je dan concludeert dat je er maar 1 keer uit hoeft 's nachts, denk ik persoonlijk toch wel van: wat wil je dan???
    Waarom ga je in vredesnaam niet vroeger op bed als je zo moe bent? De oplossing is zooooo simpel!

Mijn dochtertje slaapt nog steeds niet door en ik lig met enige regelmaat om 9 uur in bed. En er zijn periodes geweest dat ik elke avond om 8 uur volkomen uitgeteld m'n bed in dook....
    Leuk is anders, maar omvalen van vermoeidheid is een nog slechter alternatief, toch?

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, over de rijstebloem: dat kan nogal stoppen. Dus dat zou ik alleen doen als de ontlasting goed loopt... en anders gewoon je man die voeding van 23 laten doen.

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi

Thx voor de tips.
    Helaas geld dat hier niet om mijn man de late voedingen te laten doen. Hij werkt savonds en snachts, dus dat kan niet. Wel in het weekend en dan delen we de voedingen ook. Ik ben wel zo een mama die alles hoort, hihi dus manlief gaat er wel uit voor een voeding, maar ik wordt er wel wakker van!

Moet zeggen dat ik sommige reacties erg aanvallend of negatief vind. Ik heb nergens beweerd dat ik bijvoeding wil geven(dit werd al tip gegeven en niet door mij beweerd) of dat ik vind dat mijn dochter slecht slaapt. Heb zelfs opgescheven dat ik heel goed besef dat we boffen met een kindje die van half 8 tot 7 in bed ligt.
    Jammer dat er dan gelijk geroepen wordt dat ik in mijn handen mag knijpen met zo'n kindje, beetje jammer. Hoe mijn kindje ook is, accepteren zal ik het altijd, vraag alleen of er tips zijn om iets langer te kunnen slapen.

Tip van vitamines slikken, top! Ga ik doen, thx voor de tip!
    Tip van niet wakker maken, thx! Hebben we al geprobeerd, was geen suc6, komt ze half uurtje later alsnog uit zichzelf!

Ik ga ook vaak eerder naar bed, maar zoals ik ook al eerder scheef, het gaat me even niet om het aantal uren slaap maar over het aantal uren slaap achtereen!

kus miek

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het niet zoeken in het proberen langer te laten slapen, ik vind het altijd een beetje raar om nu al rijstebloem te geven, terwijl dat op z'n vroegst wordt geadviseerd met 4 maanden te geven en dan alleen omdat je zelf wil slapen. Lijkt me beter om te kijken wat het beste is voor je kindje. En rijstebloem werkt natuurlijk ook niet altijd. Ik zeg niet dat jij dit van plan bent hoor ;), maar zo denk ik er dus over.

De late voeding door je man laten doen kan dus niet. Als je echt moe bent, ga dan meteen naar bed als de kinderen op bed liggen. Op je vrije dagen, ga dan tegelijk met de kinderen slapen overdag of gewoon even tussendoor, je man is er dan denk ik om voor de kinderen te zorgen? En in het weekend een keertje uitslapen. Dan kom je al een heel eind. De langere nachten komen vanzelf wel.

Hier wel een doorslaper, maar ze ligt wel in het ziekenhuis. Dan ga ik liever 1 keer per nacht eruit ;)

18. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    thx Snoopy! Ik probeer ook zoveel mogelijk uurtjes te pakken!
    Kan me voorstellen ja, liever elke nacht eruit dan je meisje in het ziekenhuis! Had je verhaal al een beetje gevolgt! Arm meisje! Veel sterkte en knuf voor je meisje! En voor de rest van je gezonnetje natuurlijk!)

Bijvoeding is hier ind. totaal niet aan de orde! Heb genoeg ellende met die darmpjes gehad!

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zei ook niet dat jij rijstebloem gaf toch?
    :)

20. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

rekken is gewoon nu nog vrij lastig he. Ik snap dat het idd vooral zit in het aantal uur slaap achter elkaar. Er is alleen niet heel veel aan te doen nog he.. ik hoop voor je dat ze snel wat langer slaapt.
    ik ken je probleem, ben zelf alleenstaand moeder en mijn zoontje sliep tot 6 maanden niet door. werkte al wel weer met 2½ maand 4 dagen per week dus was ook doodop.
    maar dat was met name in het begin. je moet wennen nog aan de situatie, het weer aan het werk gaan. je zal zien dat als je straks een maandje of 2 verder bent het w.s. al weer een stuk beter gaat.

ik zou idd ook kiezen om toch bijtijds naar bed te gaan en voor de rest... volhouden he !! :)

Deel Deze Pagina